Home Rajdy/Rally 53 RAJD BARBÓRKA 2015 - RELACJA
53 RAJD BARBÓRKA 2015 - RELACJA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 12 grudnia 2015 23:52

 

W ROLI GŁÓWNEJ POGODA

 

Arcyciekawa Barbórka – jeśli nie byliście – trzeba żałować. Z rana mokro, ale przesychało, czasami wychodziło słońce, momentami niewielki deszcz. Duży wiatr. Ale dopiero „Pani Karowa” pokazała co potrafi. Oj działo się. Różnice minimalne. Sensacja wisiała na włosku. Lecz w końcu wygrał wszystko ten najszybszy, tegoroczny Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz z bardzo doświadczonym pilotem Jarkiem Baranem.Tym razem faworyt takich trudnych technicznie imprez - Tomasz Kuchar nie dał rady.

 

OBEJRZYJ FILM  -  53 RAJD BARBÓRKA I

 

My oczywiści też tam byliśmy i kibicowaliśmy. Wzięliśmy do poruszania się po imprezie najlepsze auto dla kibica - bo małe - LIGIER JS 50 - mikrosamochód, który nie miał absolutnie żadnych problemów z poruszaniem się w licznych korkach kibiców i z zaparkowaniem.

Rano szybki odcinek na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Wszyscy jechali czujnie. Jak zwykle w odwrotnej kolejności niż w innych rajdach. Od najwolniejszych do najszybszych samochodów. Dwie pętle odcinka o długości 4,7 km nie pozwoliły na zbyt duże różnice czasowe. Widać było ambitne poczynania wielu młodych zawodników. Ujrzeliśmy także kilkadziesiąt samochodów i znanych niegdyś kierowców i pilotów startujących w klasie rajdowych legend.

 

 

 

Późniejszy sprawca sensacji - Łukasz Byśkiniewicz przed startem do rajdu.

 

Pod Stadionem Narodowym zlokalizowano najbardziej widowiskowy odcinek, ale krótszy – 2,85 km. Kibice z każdego miejsca mogli zobaczyć pokaźną część OS-u. Próba ta pokonywana jak wszystkie dwukrotnie była szybka, choć z licznymi szykanami.

 

OBEJRZYJ FILM  -  53 RAJD BARBÓRKA II

 

 

Tradycyjne Bemowo, w równie tradycyjnej konfiguracji powitało nas nową, świeżo otwartą siedzibą Automobilklubu Polski, organizatora imprezy. Tylko 1,5 km, ale zmiennej, śliskiej szutrowo-betonowej nawierzchni ze słynnym mostkiem, który widział już rekordowe skoki. To zawsze jest wymagająca próba, szczególnie dla zawieszeń. Po dwukrotnym pokonaniu także tej próby Rajd Barbórka 2015 wygrała załoga Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran w Fordzie Fiesta.

 

 

Jak zwykle zwieńczeniem rajdowego sezonu jest wisienka na rajdowym torcie – Kryterium Karowa. Tu zawsze dużo się dzieje. Specjalne strefy dla kibiców, dużo świateł, sztucznych ogni, ryk silników i swąd palonej gumy. Przejazdy drifterów, gości, sponsorów, także przejazdy na prawych fotelach tych, którzy wylicytowali te przejazdy z mistrzami i rywalizacja rajdowych legend. Wśród nich jechali w tym roku między innymi Andrzej Wodziński, Mirek Staniszewski i Tomasz Ciecierzyński, Patryk Mikiciuk, czy Wojciech Bazarnik. Nade wszystko główna rywalizacja najlepszych zawodników imprezy dopuszczonych do Karowej. Tu każdy chce pojechać.

 


 

Przesychało, lecz po przejeździe kilku szybkich zawodników zaczął padać deszcz. Łukasz Byśkiniewicz z TVN Turbo ze słynnym i doświadczonym pilotem Maćkiem Wisławskim w Renault Clio pojechali wspaniale jako ostatnia załoga na suchym. Deszcz był coraz większy i zawodnicy w szybszych autach nie mogli poprawić ich czasu. Nagle przestało padać i niektórzy z mistrzów zaczęli kręcić coraz lepsze czasy, o ułamki gorsze niż miał „Byśki”. Pierwszym, który mimo trudnych warunków poprawił jego czas był Michał Ratajczyk pilotowany przez Jędrzeja Szcześniaka w Mitsubishi Lancer. Jako ostatni oczywiści jechał zwycięzca imprezy Kajetan Kajetanowicz. Znów nieco zaczęło padać, ale nie mocno. Jechał bardzo płynnie, ciasno i wąsko. Tym razem nie dla kibiców, lecz na czas. Ten okazał się być najlepszy.

 

 

Owacjom na cześć mistrza końca nie było. Kibice jak zwykle umieją docenić prawdziwy kunszt za kierownicą.

Gratulujemy także organizatorom niezwykle udanej imprezy – zorganizowanej absolutnie na najwyższym poziomie profesjonalizmu. Czekamy na następną już w roku przyszłym.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nowa siedziba Automobilklubu na Bemowie.


 

 

 

 

 

Politechnika Warszawska wystawiła taki projekt wyścigówki oblegany przez dzieci.


ZOBACZ FILM  -  53 RAJD BARBÓRKA III - KAROWA I

 

Drifterzy w bezruchu.


 

ZOBACZ FILM  -  53 RAJD BARBÓRKA 2015 IV - KAROWA II


Drifterzy w ruchu.


Projekt nowej rajdowej Syrenki z 400-konnym motorem.


Maciej Wisławski i Łukasz Byśkiniewicz.


ZOBACZ WYNIKI 53 RAJDU BARBÓRKA 2015;

 

BARBÓRKA LEGEND

 

KLASYFIKACJA GENERALNA - BARBÓRKA

 

KRYTERIUM KAROWA - LEGENDY

 

KRYTERIUM KAROWA - MISTRZOWIE

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzieczkowski

 

 

 

 
Designed by vonfio.de