Home Renault RENAULT TWINGO
RENAULT TWINGO Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
sobota, 28 lutego 2015 10:56

 

Twingo – fan i legenda

 

Niegdysiejszy model RENAULT TWINGO był ta brzydki, że aż piękny. Miał coś w sobie, co trudno oblec w słowa, ale określało jego osobowość. Następny model nas zachwycił, co skonstatowaliśmy na odcinku specjalnym Rajdu Warszawskiego. Obecny jest wspólny ze Smartem o d Mercedesa. Ale to dobrze!

 

NOWE RENAULT TWINGO  -  ZOBACZ FILM

 

PRZEZCZYTAJ RÓWNIEŻ; RENAULT TWINGO W CZERSKU

 

MERCEDES rozpoczął współpracę z Renault już jakiś czas temu i służy to obu stronom. Renault Kangoo to Mercedes Citan – bardzo udane auto dostawcze.

 

 

 

Renault Twingo – auto małe, silnik z tyłu i napęd na koła tylne. To lubimy! Jest to samochód zawrotnie zwrotny. Nowe Twingo, choć mniejsze od poprzednika, jest spore we wnętrzu, a na pokładzie nie zabrakło tak modnych ostatnio nowych technologii, nawet w standardowym wyposażeniu.

 

 

 

Jestem fanem małych samochodów, ale z mocnymi silnikami. Twingo mały jest, ale mocnych motorów nie posiada - …...i nie musi. To co ma wystarczy. Silnik 999 cm i 71 KM przy tylko 963 kilo masy pojazdu To w zupełności wystarczy.

 

 

 

Nowe Twingo koresponduje z autami takimi jak FIAT 500 i OPEL ADAM. Z wyglądu jest więc intrygujący mieszczuchem, wpasowującym się idealnie w klimaty miejskie i nadmorskie kurorty. Jest to z pewnością samochód dla młodych z lekką nutą fantazji i radości życia. W tym aucie mamy wiele opcji personalizacji, co można użyć dla fanu!

 

 

 

 

Silnik umiejscowiono z tyłu, a i tak jeszcze znalazło się miejsce na bagażnik nad motorem. Dzięki temu przód jest bardzo krótki, ale za to obszerna część środkowa z czterema drzwiami I naprawdę dużo miejsca na kanapie tylnej. Z przodu miejsca jest jeszcze więcej. Nie można mieć kompleksów w porównaniu z dużo większymi autami.

 

 

Zgodnie ze sloganem reklamowym Twingo jest zawrotnie zwrotne, co sprawdziło się zarówno w labiryncie miejskim i w normalnej jeździe. Wąskie i kręte uliczki to jego świat.

Siedząc za kierownica nowego Twingo było mi naprawdę bardzo wygodnie. Brak ciasnoty – jest tam bardzo dużo miejsca. Pokuszę się o twierdzenie, iz ten samochód trafiał będzie zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Młodych ludzi!

 

 

Mylą się Ci, którzy twierdzą, że skoro silnik jest z tyłu, to bagażnik będzie także z przodu. Tam jest maska na szelkach otwierana w niemożliwy do zrozumienia sposób. Kryje tylko wlewy płynów i chłodnice cieczy oraz akumulator. Bagażnik znajduje się wyłącznie nad silnikiem, a jego pojemnośc to 219 litrów. Po złozeniu foteli tylnych to 980 litrów. To bardzo dużo jak na tak małe auto. Gratulacje!

Możemy także przewieźć długi ładunek 235 cm, gdy złożymy przednie siedzenie pasażera. Auto na miejskie „wyprawy” jest idealne, a dla dwóch osób na dwutygodniowe wakacje również spakujemy się bez problemu. Jest całkiem wygodnie. Naszą uwagę zwrócił wyjmowany schowek – torba, który można normalnie umieścić poniżej konsoli środkowej, ale też zabrać ze sobą na wycieczkę pieszą.

 

 

Jeździ naprawdę dobrze, na zakrętach drogi trzyma się jak przyklejony. Na prostej również, nie myszkuje po drodze. Przyspieszenie mogło by być lepsze, aż prosi się by auto miało o 10 KM więcej i nieco więcej momentu obrotowego.

 

 

Czy nowe Twingo mnie urzekło? To trudne pytanie, gdyż poprzednie TWINGO RS jakim jeździłem było wspaniałe. Porównanie zawsze będzie dość trudne. To nowe RENAULT TWINGO jest to auto dla osób z fantazją, nadaje się zarówno do długich jak i krótkich, miejskich podróży. Tak więc ruszajmy w siną dal.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

 

RENAULT LAGUNA COUPE NA RAGE RACE

 

RENAULT - 20 LAT BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH

 

 

 
Designed by vonfio.de