Home Renault RENAULT TALISMAN GRANDTOUR dCi
RENAULT TALISMAN GRANDTOUR dCi Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 15 października 2016 12:50

 

PROWOKACJA I LUKSUS W KAŻDYM CALU

 

Francuzi zawsze mieli fantazję. By wybrać koguta za swój narodowy symbol trzeba też mieć dystans do siebie, no i ten szampan, koniaki, wino  - ale po jeździe autem - oraz sery! RENAULT zawsze miało tendencję do produkcji masowej aut dla indywidualistów. Chwalebne przykłady ESPACE, AVANTIME, czy VEL SATIS mówią same za siebie. Całkowicie nowy model Talisman w najbardziej luksusowej wersji Initiale potwierdza wszystko najlepsze co można powiedzieć o tej marce.

 

OBEJRZYJ FILM   -   RENAULT TALISMAN GRANDTOUR dCi  -  TEST I

 

ZNAJDŹ NAS RÓWNIEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

ZOBACZ TEŻ;  RENAULT TALISMAN  GRANDTOUR  -  PREMIERA


 

Talisman ma zastąpić znany i bardzo popularny model LAGUNA, który w wersji LAGUNA COUPE od dawna występował z czterema kołami skrętnymi i prowadzenie auta było tak wyjątkowo doskonałe, iż wielu fachowców twierdziło, że lepiej prowadzi się tylko PORSCHE.

 

 

Konfigurować auto można z siedzenia kierowcy bądź pasażera. Onegdaj należało pójść do salonu, porozmawiać ze sprzedawcą, a ten doradził model i wariant pojazdu. Obecnie zmienić można bardzo dużo, wygląd, dynamikę, oświetlenie, parametry jazdy i prowadzenie. Przy pomocy kilku kliknięć całkowicie zmienimy charakter samochodu. Taki właśnie komputer na kołach wymyśliło Renault, przedstawiając model Talisman – pojazd klasy wyższej średniej z ambicjami do klasy premium – słusznymi ambicjami.

 

 

ZOBACZ TEŻ; RENAULT MEGANE I TALISMAN - PREMIERA

 

AUTO-TURYSTYKA W PŁOCKU W RENAULT ESPACE

 

OBEJRZYJ FILM  -  RENAULT TALISMAN GRANDTOUR dCi  -  TEST II

 

 

Komputer na kołach

 

Początkowo można się zagubić, trzeba się przyzwyczaić, co przychodzi nadspodziewanie łatwo i szybko. Pięć trybów jazdy, sterowanych podobnie jak wszelkie inne funkcje auta na dużym, pionowym, 7 calowym wyświetlaczu. Eco, normal, comfort, indywidual i sport.

 

 

 

 

Dane techniczne;

Silnik wysokoprężny biturbo – 4-cylindrowy, rzędowy 16 zaworowy

Pojemność - 1598 cm

Moc - 160 KM przy 4000 obr/min

Max. moment obrotowy - 380 Nm przy 1750 obr/min

Skrzynia biegów – dwusprzęgłowa, automatyczna

Przyspieszenie do 100 km/h - 9,4 sek

Prędkość maksymalna - 215 km/h

Napęd – przedni

Dł./szer./wys. - 4848/1869/1463 mm

Rozstaw osi - 2808 mm

Masa auta - 1632 kg

Opór powietrza Cx – 0,27


 


 

Wygląd auta – oczywiście elegancki i nowoczesny, uwagę przyciągają 19 calowe koła. Stylistyka nawiązuje do znanych już modeli KADJAR oraz CAPTUR. Duża, długa maska przednia i duża przeszklona klapa tylna oraz duże boczne okna. Powagi pojazdowi przydają liczne chromowane wstawki i napisy Initiale – najbardziej luksusowej, najlepiej wyposażonej wersji. A Talisman nie ma się czego wstydzić, to konkurencja musi nadganiać.

 

 

 

Bezkluczykowy dostęp do auta działa bardzo dobrze. Samochód rozpoznaje nas z kilku metrów i włączają się światła, rozkładają lusterka oraz odblokowują drzwi i włącza oświetlenie wnętrza, w aż sześciu różnych kolorach do wyboru. Jest pięknie!

 

 

 

 

Pamięć ustawienia foteli, masaż foteli kierowcy i pasażera w trzech trybach. Duży dotykowy wyświetlacz – tablet umieszczony pionowo to prawdziwe centrum sterowania. Początkowo budzi przerażenie. Wydaje się być bardzo skomplikowany. Szybko jednak można się przyzwyczaić. Włączamy silnik oczywiście przyciskiem, bezkluczykowo i wnętrze rozświetla się jednym z sześciu kolorów, które można zmienić oczywiście klikając w tablet. Wysuwa się przed kierowcą na podszybiu duży wyświetlacz przezierny. Kabina pasażerska jest bardzo obszerna, zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie.

 

 

 

Prowadzenie auta to osobne zagadnienie. Samochód jest absolutnie niedościgniony dla konkurencji. Można usztywnić zawieszenie w trybie sport, lub uczynić bardziej miękkim w trybie comfort. A to przy kołach tylnych skrętnych w sposób inteligentny – sterowany komputerem daje pewność prowadzenia i frajdę z jazdy. Prędzej kierowca „wymięknie” lub opony zaczną „płakać”, zą już nie mogą, niż zawieszenie odmówi kolaboracji. Żaden z tej klasy konkurent nie ma co szukać zw porównaniu z Talismanem. A przecież to rodzinne kombi!

 

 

 

 

Bagażnik obszerny i ustawny, z powodzeniem pomieści bagaże całej rodziny. Standardowo ma 608 litrów pojemności, ale można go powiększyć do 1022 litrów przy złożeniu tylnej kanapy.

 

 

OBEJRZYJ FILM  -  RENAULT TALISMAN GRANDTOUR  -  PREMIERA

 

RENAULT TALISMAN INITIALE – nowy model klasy średniej aspiruje do klasy wyższej. Gdyby jeszcze zastosowano silniki o większej pojemności, to w pełni mógłby rywalizować z najlepszymi. Ale to tendencja światowa, by zmniejszać pojemność i zwiększać wysilenie motorów w pogoni za ekologią. Jedno jest pewne, iż doskonale nadaje się do wielkich wypraw turystyki motoryzacyjnej. Tak więc ruszajmy na auto-turystyczną wyprawę.

 

Tekst, filmy i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

NOWY RENAULT MEGANE - PIERWSZE TESTY

 

AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII


 
Designed by vonfio.de