RENAULT MEGANE GRANDCOUPE dCi |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
środa, 15 marca 2017 07:53 |
SPORTOWA LIMUZYNA Z AMBICJAMI
Moda na praktyczne, czterodrzwiowe coupe o zacięciu sportowym nie mija. Są piękne a do tego praktyczne z dużym bagażnikiem. Nowy RENAULT MEGANE GRANDCOUPE jest trójbryłowym sedanem o eleganckiej, pełnej harmonii stylistyce. Linia sedana sportowego trafia pod strzechy. Nie tylko auta klasy premium, ale i mniejsze. Trzeba przyznać, iż we francuskim aucie to linia zjawiskowa. Jego wyważone proporcje przyciągają wzrok.
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; RENAULT W PŁOCKU
OBEJRZYJ FILM; RENAULT MEGANE GRANDCOUPE - TEST I
Dodatkowo model ten posiada wyjątkowo przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 550 litrów. Smukła sylwetka, wydłużona maska oraz mocno zarysowane nadkola tworzą elegancki i dynamiczny design. Charakterystyczny i intrygujący układ świateł tylnych i przednich przyciągają spojrzenia. Do tego ciekawe przetłoczenia na boku nadwozia i duże znaki marki. Całe nadwozie wygląda na bardzo opływowe.
ZOBACZ FILM; RENAULT MEGANE GRANDCOUPE - TEST II ZOBACZ TEŻ; RENAULT TALISMAN GRANDTOUR - PREMIERA
Sylwetka auta nawiązuje do coupe, choć w rzeczywistości jest sedanem, ale to dodaje mu atrakcyjności. Przednia i tylna szyba są bardzo pochylone. Duża klapa bagażnika umożliwia włożenie dużych gabarytów mimo wysokiego progu załadunku. Reflektory przednie jak i tylne lampy są ogromne. Duże 19 calowe koła podkreślają sportowy charakter pojazdu. Duży całkowicie szklany dach jest otwierany w przedniej części. Generalnie na myśl przychodzi jedna rzecz, że to taki nieco mniejszy RENAULT TALISMAN – zobacz test.
Ergonomia to bardzo mocna strona firma Renault, podobnie jak od lat bezpieczeństwo. Na pokładzie tego Megane dostąpimy dużego komfortu i doskonałego samopoczucia. We wnętrzu dominują wysoka jakość i harmonia. Subtelne aluminiowe elementy ozdobne i dyskretne podświetlenie. Skórzane wykończenie i przyjemne w dotyku sztuczne tworzywa. Doskonałe spasowanie powoduje, iż nie słyszymy żadnych zgrzytów i skrzypień. Duża i gruba kierownica pokryta jest skórą licową. Deska rozdzielcza nawiązuje do Talismana i ESPACE INITIALE. Jest niezwykle atrakcyjna. Na środku mamy duży tablet ustawiony pionowo. Przed oczami elektroniczne wskaźniki, które można wybrać aż w czterech rodzajach. Do tego sterowanie różnymi ustawieniami silnika, pedału gazu i zawieszenia oraz układu kierowniczego – normal, eco, comfort i sport oraz individual. Duża, gruba kierownica – czteroramienna jest bardzo wygodna i ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Do tego duży schowek przed pasażerem i kilka półek i kieszeni na drobne przedmioty.
Samochód ważący aż 1457 kg napędzany jest - trzeba przyznać sprawnie - przez dobrze znany silnik turbodiesel o pojemności 1598 cm i mocy 130 KM oraz momencie obrotowym 320 Nm. Jest sprzęgnięty z mechaniczną skrzynią 6-biegową, działającą bardzo sprawnie. To pozwala na przyspieszenie do setki na poziomie nieco poniżej 10 sekund i prędkość maksymalną powyżej 200 km/h. Przy tym pali na poziomie 4,0 – 5,5 litrów oleju napędowego.
Kolumny McPhersona z przodu i doskonałe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu powodują, że Megane GrandCoupe prowadzi się doskonale. Na zakrętach potrafi nawet więcej niż większość kierowców. Zawieszenie jest komfortowe, ale auto nie kładzie się na boki.
Trzeba przyznać i ż auto daje dużo frajdy z jazdy. Luksus i wyposażenie jakby z aut klasy wyższej. RENAULT MEGANE GRANDCOUPE prowadzi się doskonale, również tak wygląda i jest dobrze wyposażony. To dobry konkurent na rynku, a i nadaje się do długich podróży i wypraw dzięki dużej pojemności wnętrza i bagażnika.
Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzieczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; NOWY RENAULT MEGANE - PIERWSZE TESTY
PREMIERA RENAULT MEGANE I TALISMAN
|