Home Renault RENAULT MEGANE GRANDCOUPE dCi
RENAULT MEGANE GRANDCOUPE dCi Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 15 marca 2017 07:53

 

SPORTOWA LIMUZYNA Z AMBICJAMI

Moda na praktyczne, czterodrzwiowe coupe o zacięciu sportowym nie mija. Są piękne a do tego praktyczne z dużym bagażnikiem. Nowy RENAULT MEGANE GRANDCOUPE jest trójbryłowym sedanem o eleganckiej, pełnej harmonii stylistyce. Linia sedana sportowego trafia pod strzechy. Nie tylko auta klasy premium, ale i mniejsze. Trzeba przyznać, iż we francuskim aucie to linia zjawiskowa. Jego wyważone proporcje przyciągają wzrok.

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   RENAULT W PŁOCKU

 

OBEJRZYJ FILM; RENAULT MEGANE GRANDCOUPE - TEST I


Dodatkowo model ten posiada wyjątkowo przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 550 litrów. Smukła sylwetka, wydłużona maska oraz mocno zarysowane nadkola tworzą elegancki i dynamiczny design. Charakterystyczny i intrygujący układ świateł tylnych i przednich przyciągają spojrzenia. Do tego ciekawe przetłoczenia na boku nadwozia i duże znaki marki. Całe nadwozie wygląda na bardzo opływowe.

 

ZOBACZ FILM; RENAULT MEGANE GRANDCOUPE - TEST II


ZOBACZ TEŻ;   RENAULT TALISMAN GRANDTOUR - PREMIERA

 


Sylwetka auta nawiązuje do coupe, choć w rzeczywistości jest sedanem, ale to dodaje mu atrakcyjności. Przednia i tylna szyba są bardzo pochylone. Duża klapa bagażnika umożliwia włożenie dużych gabarytów mimo wysokiego progu załadunku. Reflektory przednie jak i tylne lampy są ogromne. Duże 19 calowe koła podkreślają sportowy charakter pojazdu. Duży całkowicie szklany dach jest otwierany w przedniej części. Generalnie na myśl przychodzi jedna rzecz, że to taki nieco mniejszy RENAULT TALISMAN zobacz test.

 

 


Ergonomia to bardzo mocna strona firma Renault, podobnie jak od lat bezpieczeństwo. Na pokładzie tego Megane dostąpimy dużego komfortu i doskonałego samopoczucia. We wnętrzu dominują wysoka jakość i harmonia. Subtelne aluminiowe elementy ozdobne i dyskretne podświetlenie. Skórzane wykończenie i przyjemne w dotyku sztuczne tworzywa. Doskonałe spasowanie powoduje, iż nie słyszymy żadnych zgrzytów i skrzypień. Duża i gruba kierownica pokryta jest skórą licową. Deska rozdzielcza nawiązuje do Talismana i ESPACE INITIALE. Jest niezwykle atrakcyjna. Na środku mamy duży tablet ustawiony pionowo. Przed oczami elektroniczne wskaźniki, które można wybrać aż w czterech rodzajach. Do tego sterowanie różnymi ustawieniami silnika, pedału gazu i zawieszenia oraz układu kierowniczego – normal, eco, comfort i sport oraz individual. Duża, gruba kierownica – czteroramienna jest bardzo wygodna i ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Do tego duży schowek przed pasażerem i kilka półek i kieszeni na drobne przedmioty.

 

 



Samochód ważący aż 1457 kg napędzany jest - trzeba przyznać sprawnie - przez dobrze znany silnik turbodiesel o pojemności 1598 cm i mocy 130 KM oraz momencie obrotowym 320 Nm. Jest sprzęgnięty z mechaniczną skrzynią 6-biegową, działającą bardzo sprawnie. To pozwala na przyspieszenie do setki na poziomie nieco poniżej 10 sekund i prędkość maksymalną powyżej 200 km/h. Przy tym pali na poziomie 4,0 – 5,5 litrów oleju napędowego.

 

 

 


Kolumny McPhersona z przodu i doskonałe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu powodują, że Megane GrandCoupe prowadzi się doskonale. Na zakrętach potrafi nawet więcej niż większość kierowców. Zawieszenie jest komfortowe, ale auto nie kładzie się na boki.

 

 


Trzeba przyznać i ż auto daje dużo frajdy z jazdy. Luksus i wyposażenie jakby z aut klasy wyższej. RENAULT MEGANE GRANDCOUPE prowadzi się doskonale, również tak wygląda i jest dobrze wyposażony. To dobry konkurent na rynku, a i nadaje się do długich podróży i wypraw dzięki dużej pojemności wnętrza i bagażnika.

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzieczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

NOWY RENAULT MEGANE - PIERWSZE TESTY

 

PREMIERA RENAULT MEGANE I TALISMAN

 

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII

 
Designed by vonfio.de