Home Renault RENAULT CLIO 1,2
RENAULT CLIO 1,2 Email
Wpisany przez Adam Janczur   
środa, 02 maja 2018 06:48

 

CLIO - MOCNY ZAWODNIK


Jest jeszcze ciekawszy jak jego poprzednie wersje. RENAULT CLIO – najpopularniejsze auto francuskiego koncernu. Dobrze jeździ i takoż wygląda. Najnowsze wcielenie tego modelu dwa lata temu przeszło solidny face lifting. Należy rzec - udany lifting!

 

ZNAJDŹ AUTO-TURYSTYKA.PL NA FACEBOOK i YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;    HISTORIA MARKI RENAULT

 

OBEJRZYJ FILM  - RENAULT CLIO 1,2 TURBO - TEST


 

Odświeżono stylistykę zewnętrzną, poprawiono materiały wykończeniowe oraz dodano kilka wartościowych opcji wyposażenia. Oczywiście zmiany te były podyktowane zabezpieczeniem oczekiwań coraz bardziej wymagających klientów. Bez wątpienia pod względem wyglądu wyróżnia się spośród rywali. Jest piękny.

 

 

 


To bardzo zwinne auto o akceptowalnych rozmiarach na zewnątrz i zdecydowanie dużym wnętrzu. To dzięki kołom umieszczonym w rogach pojazdu. Rozstaw osi zwiększono o 34 mm, rozstaw kół o 40 mm. Pozwoliło to wygospodarować dodatkową przestrzeń we wnętrzu, a także w bagażniku – 300 litrów, o 12 więcej niż u poprzednika. Masa 1189 kg jest napędzana przez 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1197 cm i mocy 118 KM.

 

 

 


Uwagę zwracają światła do jazdy dziennej w technologii LED, mocno pochylona przednia szyba i duże logo marki. Wyróżnia się też muskularnym nadwoziem i mocno zarysowanymi nadkolami oraz ukrytymi niczym w aucie coupe klamkami drzwi tylnych. Kształty pojazdu to krągłości i krągłości, co pomaga w polepszeniu współczynnika oporu powietrza. Całość nadwozia jest bardzo atrakcyjna, o czym świadczy to, iż przechodnie okrutnie oglądają się za nim na ulicy.

 

 

 


Wyposażeniem nie mógłby pogardzić pojazd wyższej klasy. Na miękko wyściełanych fotelach siedzi się bardzo wygodnie. W połączeniu z dwupłaszczynowo regulowaną kolumną kierownicy pozwalają bez problemu ustawić odpowiednia pozycję za kierownicą. Widocznoćć do przodu i na boki oraz w zewnętrznych lusterkach do tyłu jest doskonała. Nie powiemy tego widoczności przez stosunkowo małą tylną szybę. Ale to przecież auto dwubryłowe, a takie zwykle mają nieco ograniczoną widoczność do tylu.

 

 

 



Duża kierownica z pełnym sterowaniem komputerem pokładowym. Za nią są panele sterowania radiem i tempomatem. Duże klasyczne zegary są przejrzyste. Na środku deski rozdzielczej duży wyświetlacz nawigacji radia i funkcji komputera.

 

 

 


Tradycyjnie jak to w Renault położono nacisk na bezpieczeństwo. Cztery airbagi, system niewyłączalnego ESP, i Hill Holder. Oczywiście jak każde auto marki zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

 


 

 


Wrażenia z jazdy jak najbardziej doskonałe. Prowadzenie bez zarzutu, zarówno na prostej, jak i na zakrętach. Auto nie zaskakuje żadnymi nieprzewidzianymi reakcjami.

 

 


Bardzo intrygujące nieduże auto. Doskonale wygląda, mało pali i jest dynamiczny. RENAULT CLIO to bardzo mocny zawodnik w swojej klasie. Nadaje się zarówno na miasto, jak i dłuższe i krótsze wyprawy. Tak więc ruszajmy w siną dal.


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de