Home Renault RENAULT MEGANE GRANDCOUPE DIESEL
RENAULT MEGANE GRANDCOUPE DIESEL Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 26 stycznia 2020 06:41

 

 

KOLEJNE 4-DRZWIOWE COUPE – JAK ZWYKLE PIĘKNE!

 

 

Najnowsze RENAULT MEGANE GRANDCOUPE uwodzi już na pierwszy rzut oka. Ale to nic dziwnego, bo dobrze jeździ – szczególnie z mocnym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l 150 KM - i jest piękne oraz przestronne.

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;   HISTORIA MARKI RENAULT

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ; RENAULT MEGANE i TALISMAN - PREMIERA

 

 

 

 

 

 

 

Już lifting poprzedniej wersji Megane mówił nam o nowej jakości stylistyki modelu. Ale Megane w obecnym wydaniu to mistrzostwo kompaktowego designu, auto jest najładniejsze w swojej historii. Dynamiczny design, eleganckie linie i obszerne rozmiary. Firma chce zamieszać w segmencie.

 

 

ZOBACZ TEŻ;  RENAULT TREZOR NA WARSAW HOME EXPO

 

 

 

 

 

 

 

Renault Megane IV generacji powstało na zrobionej wspólnie z NISSANEM platformie podłogowej CMF-CD, na której zbudowane są również NISSAN QASHQAI i Renault TALISMAN. Debiutująca w 2016 roku obecna wersja modelu jest w pewnym sensie ewolucją stylistyczną. To stylistyczna koncepcja wykorzystana już w modelach ESPACE V generacji, CLIO IV generacji oraz CAPTUR. Należy przyznać, iż wszystkie one wyglądają bardzo atrakcyjnie, przyciągając wzrok przechodniów.

 

 

 

 

 

 

Auto można zamówić w trzech poziomach wyposażenia LIFE, LIMITED i INTENSE, w cenach już od 69900 złotych. A wyposażone jest tak, iż nie pozostawia wątpliwości, iż to auto eleganckie i dające tyle wygody ile potrzeba. Sylwetka pojazdu nawiązuje do coupe, choć w rzeczywistości jest sedanem, ale to dodaje mu atrakcyjności. Przednia i tylna szyba są bardzo pochylone. Duża klapa bagażnika umożliwia włożenie dużych gabarytów mimo wysokiego progu załadunku. Reflektory przednie jak i tylne lampy są ogromne. Duże 19 calowe koła podkreślają sportowy charakter pojazdu. Generalnie na myśl przychodzi jedna rzecz, iż to taki nieco mniejszy Renault Talisman.

 

 

 

 

 

Ergonomia to u Renault bardzo mocna strona samochodu, podobnie jak od lat bezpieczeństwo. Na pokładzie tego Megane dostąpimy dużego komfortu i doskonałego samopoczucia. We wnętrzu dominują wysoka jakość i harmonia. Subtelne aluminiowe elementy ozdobne i dyskretne podświetlenie. Skórzane wykończenie i przyjemne w dotyku sztuczne tworzywa. Doskonałe spasowanie powoduje, iż nie słyszymy żadnych zgrzytów i skrzypień. Duża i gruba kierownica pokryta jest skórą licową.

 

 

 

 

 

Deska rozdzielcza nawiązuje do Talismana i ESPACE INITIALE . Jest niezwykle atrakcyjna. Na środku mamy duży tablet ustawiony pionowo. Przed oczami elektroniczne wskaźniki, które można wybrać aż w czterech rodzajach. Do tego sterowanie różnymi ustawieniami silnika, pedału gazu i zawieszenia oraz układu kierowniczego – normal, eco, comfort i sport oraz individual. Duża, gruba kierownica – czteroramienna jest bardzo wygodna i ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Do tego duży schowek przed pasażerem i kilka półek i kieszeni na drobne przedmioty. Miejsca w środku samochodu jest wystarczająco dużo, zarówno na przednich fotelach , jak i tylnej kanapie.

 

 

 

 

 

Kolumny McPhersona z przodu i doskonałe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu powodują, że Megane GrandCoupe prowadzi się wyśmienicie. Na zakrętach potrafi nawet więcej niż większość kierowców. Zawieszenie jest komfortowe, ale auto nie kładzie się na boki.

 

 

 

 

Silnik wysokoprężny generuje na tyle dużo mocy i momentu obrotowego, że przyspiesza bardzo sprawnie. Na drodze nie mamy kompleksów. Jego zapotrzebowanie na paliwo nie jest znaczne. Współpracuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów, bardzo sprawnie działającą.

 

 

 

 

Należy nadmienićsamochód daje dużo frajdy z jazdy. Wygoda i wyposażenie jakby z aut klasy wyższej. RENAULT MEGANE GRANDCOUPE prowadzi się doskonale, tak również wygląda i jest doskonale wyposażony. To dobry konkurent na rynku, jak również nadaje się do długich podróży i wypraw dzięki dużej pojemności wnętrza i bagażnika.

 

 

 

Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

 

RENAULT KOLEOS NA NORDKAPP ZIMĄ

 

RENAULT W PŁOCKU

 


 

 

 
Designed by vonfio.de