Home Renault RENAULT MEGANE D
RENAULT MEGANE D Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
sobota, 13 lutego 2021 09:08

 

 

 

ATRAKCYJNY I NIECO WIĘKSZY

 

 

Czy jest ładny? TAK! Czy dobrze trzyma się drogi? TAK. Czy jest wygodny? TAK. Czy jest dobrze wyposażony? TAK. Czy jest ekonomiczny? TAK. Czy jest ciekawym pojazdem dla młodzieży? TAK. Już odpowiedzi na te pytania wystarczą za opis modelu, bo jest naprawdę intrygującym i atrakcyjnym autem. Nam spodobał się już od pierwszego spojrzenia. Nie tylko ze względu na ciekawy kolor. Oto nowy RENAULT MEGANE z dobrze znanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra i mocy 115 KM.

 

 

 

 

 

Choć to auto miejskie i podmiejskie, jest nieco większy od poprzedników. Na tyle duży, iż nie ma problemu by wybrać się nim w dalszą podróż, a nawet wyprawę. Ma całkiem spory bagażnik, dużo miejsca w środku, także dla trzeciego pasażera z tyłu.

 

 

 

 

 

 

Jest nieco podobny do innych modeli koncernu, ale to tendencja światowa ku obniżeniu kosztów. Renault Megane IV generacji powstało na zrobionej wspólnie z NISSANEM platformie podłogowej CMF-CD, na której zbudowane są również NISSAN QASHQAI i Renault TALISMAN. Debiutująca w 2016 roku obecna wersja modelu jest w pewnym sensie ewolucją stylistyczną. To stylistyczna koncepcja wykorzystana już w modelach ESPACE V generacji, CLIO IV generacji oraz CAPTUR. Należy przyznać, iż wszystkie one wyglądają bardzo atrakcyjnie, przyciągając wzrok przechodniów.

 

 

 

 

 

 

Ergonomia to w koncernie Renault bardzo mocna strona – również tego auta - podobnie jak od lat bezpieczeństwo. We wnętrzu tego Megane dostąpimy dużego komfortu i doskonałego samopoczucia. Na pokładzie dominują wysoka jakość i harmonia. Subtelne aluminiowe elementy ozdobne i dyskretne podświetlenie na desce rozdzielczej i drzwiach. Skórzane wykończenie i przyjemne w dotyku sztuczne tworzywa.

 

 

 

 

 

 

 

Duża i gruba kierownica pokryta jest skórą licową – czteroramienna jest bardzo wygodna i ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Do tego duży schowek przed pasażerem i kilka półek i kieszeni na drobne przedmioty. Miejsca w środku samochodu jest wystarczająco dużo, zarówno na przednich fotelach , jak i tylnej kanapie. To w ogóle ciche auto, także przy wyższych prędkościach i przejeździe przez tory tramwajowe. Doskonałe spasowanie powoduje, iż nie słyszymy żadnych zgrzytów i skrzypień.

 

 

 

 

 

Trzeba przyznać, iż prowadzenie auta jest bardzo dobre i pojazd daje dużo frajdy z poruszania się nim. Na zakrętach czujemy się pewnie, podobnie na prostej z nierównościami. Niczym niemiłym nie zaskakuje Silnik diesla 1,5 o mocy 115 KM daje radę i niedużo spala. Można osiągnąć spalanie zdecydowanie poniżej 5 litrów.

 

 

 

 

Zdecydowanie atrakcyjne auto. Wygoda i wyposażenie - można rzec, iż z klasy wyższej. Czy  RENAULT aspiruje do klasy premium? Z pewnością, lecz tam jest dużo snobizmu i ludzie chcą niepotrzebnie płacić za logo znanej marki. Po co, lepiej wybrać takie intrygujące i tańsze auto, które daje równie dużo, a nawet więcej – mniejsze prawdopodobieństwo kradzieży – choć nie na pewno – przecież jest atrakcyjny!

 

 

 


 

 

Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscysx

 

 
Designed by vonfio.de