Home Samochody/Cars Citroen DS 4 CROSSBACK
DS 4 CROSSBACK Email
Wpisany przez Adam Janczur   
niedziela, 27 listopada 2016 04:39

 

DS - TO MÓWI SAMO ZA SIEBIE

Zawsze byłem fanem DS, ale w wersji 19/21, a nawet 23 – mniej znanej z końca serii produkcyjnej. Luksus, przestrzeń, doskonałe rozwiązania techniczne, żwawe silniki. Nie inaczej jest obecnie, po reaktywacji linii DS. Model DS 4 w wersji Crossback z powodzeniem nawiązuje do niegdysiejszych pojazdów marki.

 

ZNAJDŹ NAS RÓWNIEŻ NA   FACEBOOK oraz    YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM  -   DS4 CROSSBACK - TEST I

 

Niebanalne linie nadwozia, chromowe wstawki, oraz przetłoczenia drzwi i duże, eleganckie 18 calowe koła i nieco podniesione  - o 3 cm - zawieszenie podkreślają wyjątkowość tego pojazdu. To nic, że jest mocno podobny do CITROENA C4. Zmiany obejmują też dodatkowe, plastikowe nakładki nadkoli, oraz czarne wykończenie detali, jak lusterka, koła, spoiler tylny, relingi dachowe i zmieniony przedni zderzak.

 

PRZECZYTAJ  TEŻ;   DS W CZĘSTOCHOWIE

 

OBEJRZYJ FILM   -   DS4 CROSSBACK - TEST II

 



Każda szanująca się marka musi obecnie mieć w swej ofercie modnego crossovera. W krótkim czasie i przy małym nakładzie środków udało się stworzyć całkiem intrygujące auto. Wyjątkowa stylistyka to jeden z głównych atutów tego auta. Mimo zwiększonego prześwitu samochód prezentuje się jako dynamiczny.

 


 


Wygląd auta jest zadziorny. Z boku mamy intrygujące przetłoczenia i małe tylne drzwi z ukrytymi klamkami. Nadwozie obfituje w liczne chromowane detale. Obramowanie bocznych okien i dwie końcówki wydechu pod tylnym zderzakiem są chromowane. Tył zadziorny – sportowy zderzak, duża klapa bagażnika z dość małym oknem. Przód to dwukolorowy zderzak i ciekawy grill z całkiem dużym znaczkiem DS. Są także duże zespolone reflektory mocno zachodzące na boki i doświetlanie zakrętów.

 

 


Kokpit rozplanowano logicznie i wykończono materiałami wysokiej jakości. Po zajęciu miejsca kierowcy uwagę przykuwa ogromne koło sterowe niczym w transatlantyku. Ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Na desce rozdzielczej od razu uwagę zwracają trzy duże, okrągłe i dobrze czytelne zegary. N środku poniżej nawiewów mamy duży ekran nawigacji, komputera i radia, a poniżej jest sterowanie radiem i klimatyzacją. Przed pasażerem jest duży zamykany i podświetlany schowek.

 

 


W przedniej części kabiny absolutnie nie można narzekać na brak miejsca. Jest wręcz luźno. Fotele są typu sportowego, wykończone skórą połączoną z alkantarą, bardzo dobrze trzymają na boki. Od razu po wejściu do auta czujemy, iż jest miło i przytulnie. Nieco tylko gorzej z miejscem jest na tylnej kanapie. Drzwi są dość małe. Okna w nich się nie otwierają, ani nawet nie uchylają. Ale także jest wygodnie. Przy tym mamy duży bagażnik 359 litrów, który szybko powiększymy do 1021 litrów po złożeniu kanapy.

 


Silnik benzynowy 1,6 165 KM przy 6000 obr/min i 240 Nm przy 1400 obr/min bardzo sprawnie napędza ważące 1310 kg auto w pełnym zakresie obrotów. Jest elastyczny niczym diesel. Skrzynia automatyczna potrafi z opóźnieniem zareagować na dodanie gazu, chyba, że przełączymy skrzynię w tryb sportowy. Do setki rozpędzimy go w około 8,7 sekundy i osiągniemy 204 km/h prędkość maksymalną.

 

 


Należy przyznać, iż jazda Crossbackiem nie męczy, jest wręcz wygodna. Auto doskonale spisuje się w każdych warunkach. Jest szybkie, atrakcyjne, sprawnie pokonuje zakręty – mimo podwyższonego zawieszenia. To bardzo dobre i ciekawe auto, nie dla przeciętniaków.

 

 

 


Crossback to propozycja dla tych, którzy cenią nie tylko użytkowe własności auta. W tym przypadku liczy się także wizerunek właściciela. Auto-turystyka.pl bardzo go polubiła.

 


Francuzi na każdym kroku podkreślają, iż DS to rasowa marka premium. Nowopowstała marka stara się za wszelką cenę odciąć od CITROENA i zapisać własne karty w historii motoryzacji. Cóż, trzeba przyznać, iż DS powoli się rozkręca! Jeśli nadal będą tak zdeterminowani, na pewno im się uda.

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

DS 5 NA WARMII

 

AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII

 
Designed by vonfio.de