Home Samochody/Cars Citroen CITROEN C4 PICASSO 2,0 HDI
CITROEN C4 PICASSO 2,0 HDI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
poniedziałek, 23 stycznia 2017 11:14

 

PICASSO BY SIĘ NIE POWSTYDZIŁ

Jest zjawiskowo elegancki i doskonale wyposażony. Detale wyposażenia, pomysły stylistyczne i ciepła kolorystyka wnętrza zdają się mówić, iż jakby bił malowany przez samego mistrza. CITROEN C4 PICASSO 2,0 HDI wprost odwołuje się do najlepszych dokonań Pablo.

 

POLUB NAS TAKŻE NA FACEBOOK oraz YOUTUBE

 

ZOBACZ TEŻ; CITROEN DS5 NA WARMII


OBEJRZYJ FILM  -  CITROEN C4 PICASSO - TEST I

 

 

Linia auta jest klasyczna dla Vanów. Znamy ją już od lat, ale teraz po liftingu jest jeszcze bardziej atrakcyjny. Choć moda przesunęła się w stronę Crossoverów i Suv-ów, firma stawia nadal na Vany, jako auta pojemne, rodzinne i wygodne. A tego nie można odmówić temu siedmioosobowemu pojazdowi.


OBEJRZYJ FILM  -  CITROEN C4 PICASSO - TEST II

 


Picasso w długiej wersji ma siedem niezależnych foteli. Z przodu jest bardzo dużo miejsca, dwukolorowe fotele są bardzo wygodne. Podgrzewanie będzie przyjemnie pomagało w podróży nawet w najzimniejsze dni. Do tego jeszcze masaż. W drugim rzędzie siedzeń, a jakże – również. Można niezależnie przesuwać fotele drugiego rzędu i pochylać oparcie. W trzecim rzędzie mamy również dwa obszerne fotele. Za nimi jeszcze całkiem nie najmniejszy bagażnik. Po złożeniu tych dwóch foteli bagażnik jest wprost wielki. A gdy jeszcze złożymy lub wyjmiemy trzy fotele drugiego rzędu to mamy niemal dostawczaka.

 

 

 


Kierownica duża, gruba – dobrze leży w dłoniach - z pełnym sterowaniem radiem, komputerem pokładowym i aktywnym tempomatem. Deska rozdzielcza to kwintesencja Citroena. Mamy dwa wyświetlacze. Na obu może być wyświetlana nawigacja. Poniżej jest tradycyjny wyświetlacz prostokątny. Na nim można operować wszystkimi funkcjami auta, radia, komputera i klimatyzacji. Na górze deski rozdzielczej jest duży, długi i wąski wyświetlacz. Na nim prędkościomierz, obrotomierz, wskaźniki zużycia paliwa i przebiegów. Można na nim wybrać różną kolorystykę podkładu i języki. To ożywia wnętrze. Między fotelami jest duży, pojemny box, który można wyjąć i uzyskać swobodne przejście do drugiego rzędu siedzeń. Przed pasażerem duży schowek z kieszenią na płyty CD/DVD. Tak DVD, w zagłówkach przednich foteli są duże monitory, na których pasażerowie mogą obejrzeć filmy. Ogólnie rzecz ujmując wnętrze jest jasne i żywe, nie wieje nudą, budzi skojarzenia z techniką kosmiczną.

 

 


Auto ma jeszcze dwie ciekawe rzeczy. Duże panoramiczne okno dachowe i dwa duże schowki w podłodze pod nogami pasażerów drugiego rzędu siedzeń.

 


Silnik 2,0 HDI 150 KM to dobrze znana jednostka wysokoprężna. Bardzo ekonomiczna i ekologiczna. Auto na autostradzie potrafi spalić 6,7 – 7,1 litra. W mieście 7,2 – 7,7 litra. A przecież to duże auto, waży solidne 1476 kg. Współpracuje z 6-biegową automatyczna skrzynią biegów z łopatkami przy kierownicy. Trzeba przyznać, iż zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym działa bardzo sprawnie i szybko. Jazda z tą skrzynią nie męczy i nie denerwuje, wręcz jest przyjemna.

 


Linia nadwozia jest, jak przystało na Citroena awangardowa. Gdy pierwszy raz pojawił się w nowej wersji był dla konkurencji szokiem, podobnie jak onegdaj Xsara Picasso. Ogromna panoramiczna szyba przednia i do tego wielkie trójkątne szyby przed przednimi drzwiami. Okna boczne również bardzo duże. Dolna linia okien idzie poziomo ku tyłowi. Tylna szyba również mała nie jest. Klapa tylna otwierana elektrycznie. Cała linia nadwozia nie posiada ostrych linii i krawędzi. Auto generalnie jest zjawiskowe, na skrzyżowaniu każdy się za nim obejrzy.

 

 


Jazda to sama przyjemność. To typowy samochód dla ludzi lubiących wygodę, zawieszenie jest miękkie. Auto jednak nie kładzie się na boki na zakrętach. Prowadzenie bardzo dobre, chyba się poprawiło w stosunku do Picasso sprzed kilku lat. Silnik jest cichy, nawet przy większym przyspieszaniu.

 


CITROEN C4 PICASSO to bardzo przyjemne i wygodne auto rodzinne. Daje dużo frajdy z jazdy, absolutnie nie męczy. To takie doskonałe auto do wojaży autostradowych i zwiedzania różnych ciasnych zaułków. Auto-turystyka poleca je właśnie do tego.

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de