CITROEN C3 SPECIAL EDITION |
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski |
poniedziałek, 14 października 2019 13:29 |
NIESZTAMPOWY
Wygląda zacnie, ale jednocześnie nie wyzywająco. Francuzi decydując się na nieco kontrowersyjne rozwiązania podejmują ryzyko, jakiego nie możemy oczekiwać od żadnego niemieckiego producenta. Tak było z wieloma legendarnymi już modelami marki. CITROEN wprowadził kolejną generację modelu C3, auto nieduże, ale odróżniające się od konkurencji.
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Citroeny kochają niemal wszyscy. Szczególnie te starsze. Ten jednak również da się pokochać. Na pewno za to, iż nie jest nudny, wszakże niczego nie udaje i nie sili się na to by nam wmówić, iż jest z wyższej półki niż jest. To auto dla ludzi niebanalnych i aktywnych. Ten samochód może nielicznych odepchnąć swoim hipsterskim wyglądem. Ale cztery razy więcej przyciągnie jak magnes.
Przód auta nowoczesny, pełen obłych kształtów z mocno zarysowanym grillem przechodzącym w długie i wąskie lampy diodowe. Pod nimi w zderzaku duże światła zintegrowane. C3 ma mieć charakter crossovera. Nie brakuje różnych dodatków z czarnego tworzywa, które wizualnie podnoszą prześwit tego auta. Maska przednia dość długa, silnie idzie w górę. Przednia szyba mocno pochylona. Dach w innym kolorze, w tym przypadku czarnym. Na drzwiach odbojniki Airbump – znane z modelu CACTUS. Patrząc z tyłu od razu uwagę przyciągają tylne lampy. Szyba tylna nie za wielka. Całość pojazdu ładna i proporcjonalna.
Dane techniczne;
Silnik – 3-cylindrowy rzędowy benzynowy Pojemność - 1199 cm Rozrząd - DOHC 12 zaworów Moc – 82 KM przy 5750 obr/min Max moment obrotowy – 118 Nm przy 2750 obr/min Skrzynia biegów - 5 biegowa, manualna Przyspieszenie 0 – 100 km/h - 12,8 sek Prędkość maksymalna - 173 km/h Średnie zużycie paliwa - 4,7 l/ 100 km Średnica zawracania - 10,7 metra Masa własna - 976 kg Dł/szer/wys – 3996/1749/1474 mm Rozstaw osi - 2540 mm
Wnętrze nawiązuje do nadwozia, jest jakby spójne. Mimo, iż królują twarde plastiki, dzielnie współgrają z dobrej jakości materiałami – tkaninami. Takie tkaniny mamy nawet na desce rozdzielczej. Ta nawiązuje nieco do Cactusa. Poniżej aż czterech nawiewów na środku deski jest duży ekran multimedialny. Duża kierownica nieco podcięta z dołu. Za nią są przejrzyste zegary.
Fotele przednie miło twarde, dobrze sprawują się także w czasie długich podróży. Tylna kanapa także obszerna i wygodna. Bagażnik głęboki, może pomieścić o wiele więcej niż by się wydawało. Jest całkiem ustawny.
Doskonały komfort resorowania to normalność u Citroena. Wsiadamy i od razu czujemy się dobrze. Dobre prowadzenie i brak hałasów dochodzących z nawierzchni. Zawieszenie zostało skonfigurowane miękko, więc nie oczekujmy wrażeń auta sportowego. Mimo to zakręty pokonujemy zaskakująco pewnie.
Bardzo przyjemny samochód. Dobrze wygląda, nieźle jeździ. Wnętrze ma bardzo przytulne. Ponadto CITROEN C3 ma typowy – doskonały na miasto silnik 3-cylindrowy. I najważniejsze, iż niczego nie udaje i może się podobać.
Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|