Home Seat SEAT ALHAMBRA TDI - DSG
SEAT ALHAMBRA TDI - DSG Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
sobota, 20 września 2014 12:14

 

 

VAN Z TEMPERAMENTEM

 

Nazwa auta pochodzi od imienia słynnej twierdzy mauretańskich kalifów w Granadzie. Model SEAT Alhambra produkowany od 1996 najpierw przeszedł face lifting, a w 2010 r. przedstawiono drugą generację modelu bliźniaczą z VW Sharan. W porównaniu z poprzednikiem jest większa i bardziej dynamicznie wystylizowana, a w dodatku z hiszpańskim temperamentem.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;   SEAT NA NURBURGRINGU

 

Emocje w rodzinnym minivanie? Czy to żart?.To ogromne, blisko 5-metrowe "pudełko" zostało przecież stworzone tylko i wyłącznie do dostojnego, wręcz leniwego przewożenia dużych rodzin, lub dyrektorów i prezesów z punktu A do punktu B. Tu pozornie nie ma podwyższonego pulsu, szybkiej jazdy i emocji, które jednak w hiszpańskiej marce ostatnimi czasy nie wygasły. Cóż, kolejny nudny test nudnego minivana, jakim wydaje się być Alhambra. Tu zaskoczenie! Wcale nie!

 

 

ZOBACZ TEŻ;    SEAT MII W BYDGOSZCZY

 

Jeszcze do tego dystyngowany, nie sportowy wszakże granatowy lakier raczej dla auta dyspozycyjnego, bądź rządowej limuzyny. Błysk słońca pozwala jednak bardziej optymistycznie spojrzeć na bryłę Seata. Z ciemnym lakierem doskonale współgrają chromowane wykończenia okien i relingów. Wprawne oko od razu dojrzy biksenonowe reflektory z system dynamicznego doświetlania zakrętów. Felgi, 18-calowe obręcze "Akira" z niskoprofilowymi oponami wyglądają wybornie, wygląda bojowo jak Cupra, a nie rodzinny minivan.

 

 

 

 


 

Jednym z głównych atutów hiszpańskiego minivana jest przede wszystkim wielkość - 485 cm długości, 190 cm szerokości i 174 wysokości. Rozstaw osi wynoszący blisko 292 cm pozwala sądzić, że w tym aucie bez problemów pomieści się do 7 osób. Dodatkowo warto pochwalić niemiecko-hiszpańskich inżynierów za stosowanie przesuwanych drzwi z boku - rozwiązania jakby zapomnianego, ale tak praktycznego i ułatwiającego życie w rodzinnym samochodzie, (szczególnie na ciasnych parkingach), że aż dziwne jest, iż wszyscy producenci nie stosują go w tej klasie.

 

 

 

Nie da się ukryć, że dostęp do drugiego rzędu przez to jest naprawdę znakomity. A miejsca tam moc. Drzwi odsuwają się szeroko za pomocą elektrycznych siłowników, w które wyposażono także tylną klapę, otwór drzwiowy jest wręcz wielki , a próg nisko osadzony. Mamy trzy przesuwane indywidualne fotele, pokryte przyjemną w dotyku Alcantarą są obszerne i wygodne podczas dłuższych podróży. Z przodu wygodne fotele z pełnym elektrycznym sterowaniem.

 


Życie pasażerów jest klawe! Umilają je nie tylko stoliki w oparciach przednich foteli, ale także dodatkowe nawiewy w dachu oraz przede wszystkim seryjna, trójstrefowa klimatyzacja automatyczna działająca perfekcyjnie. Bez wątpienia warto mieć rozciągające się niemalże na cały dach panoramiczne okno (my to uwielbiamy), które w przeciwieństwie do innych szklanych dachów można uchylić lub nawet do połowy otworzyć.

 



Trzeci rząd siedzeń to dwa dodatkowe fotele, które za pomocą kilku szybkich ruchów łatwo znikają pod podłogą bagażnika. Może nie zapewniają specjalnych luksusów i nadmiaru przestrzeni, ale Alhambra to pełnowymiarowe, 7-osobowe auto. Mamy wtedy mniejszy bagażnik, ale coś za coś. Aby do ostatnich siedzeń był łatwy dostęp, zastosowano sprytny sposób składania foteli drugiego rzędu, w których ruchome jest zarówno siedzisko oraz oparcie.

Nie oszukujmy, że podstawą każdego rodzinnego samochodu jest jego funkcjonalność, czyli także bagażnik. Jeśli posiadasz 7-osobową rodzinę, zostanie Ci 267 litrów pojemności (do wysokości rolety bagażnika). Złożenie foteli trzeciego rzędu pod podłogę zaowocuje zwiększeniem tej wielkości do imponujących 1167 l (do sufitu), a kolejnego - do aż 2297 l (także do sufitu). Warto podkreślić, że powstaje w ten sposób równa podłoga.

 

 

 

 



Kierownica gruba przyjemna w dotyku, pokryta skórą perforowaną. Kokpit seata to wariacja niemieckiego porządku i hiszpańskiej fantazji. Niby ciemno i jakby nudno, lecz to pozory. Nie można mieć żadnych zastrzeżeń do jakości i spasowania zastosowanych materiałów. Zegary klasyczne i przejrzyste, a obsługa urządzeń intuicyjna. W dodatku mamy duży ekran rozbudowanego zestawu multimedialnego.

 

 

 

 



Kolejny duży atut wnętrza Alhambry to także duża ilość pojemnych schowków. Pozwalają one zaprowadzić porządek i ułatwiają życie podczas podróży. Dodatkowym udogodnieniem jest choćby składany fotel pasażera, który pozwoli na przewiezienie naprawdę długich przedmiotów.

 

 

 

 

Silnik auta to znany diesel 2,0 TDI w wersji o mocy 177 KM. Jest dynamiczny i oszczędny, mimo masy pojazdu 1780 kg. Zużycie paliwa to 6,5 – 7,5 litra.Współpracuje z doskonałą 7-biegową skrzynią DSG.

 

 

Jakość jazdy jest przednia, jakbyśmy jechali modelem LEON. Nowy SEAT Alhambra prowadzi się doskonale i nie kładzie na zakrętach, a pamiętajmy, iż to duży Van. Wyboje wybiera konsekwentnie, a duży rozstaw osi pomaga wybierać poprzeczne nierówności. Przyjemność z jazdy gwarantowana.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


 

PRZECZYTAJ TAKŻE;


 

AUTO-TURYSTYKA NAD JEZIOREM


 

AUTO-TURYSTYKA W WIELICZCE


 

SEAT NA ŚWIĘCIE BIGOSU


 

AUTO-TURYSTYKA W ZAMKU NA SKALE

 
Designed by vonfio.de