Home Seat SEAT IBIZA FR
SEAT IBIZA FR Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 18 czerwca 2016 11:37

 

BARDZO CIEKAWA WERSJA

 

Po najszybszej wersji CUPRA w firmie SEAT ta oznaczona symbolem FR zawsze jest najciekawsza. Nieco obniżona, utwardzone zawieszenie, większe koła i bardziej sportowe fotele. Model IBIZA FR jest niemal ta sportowy jak Cupra, ale za mniejszą cenę jest bardzo ciekawą namiastką usportowionego auta. Tylko silnik jest spokojny, ale daje radę.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  SEAT LEON FR W TORUNIU

 

ODNAJDŹ NAS TAKŻE NA    FACEBOOK oraz   YOUTUBE

 

Tradycyjny niemal kolor dla dwóch usportowionych wersji Seatów to głęboka czerwień, z której one słyną. Pięciodrzwiowe nadwozie nabrało jakby dodatkowego charakteru, agresywności. Przetłoczenia na przednim i tylnym błotniku są jakby bardziej wyraziste. Zmieniono, powiększono zarówno przednie jak i tylne lampy. Bardzo atrakcyjnie wyglądają także duże aluminiowe felgi. Lusterka w kolorze nadwozia dają doskonałe baczenie do tyłu.

 

ZOBACZ TEŻ; CUPRA POWRACA

 

 

 

Nowa Ibiza jest jakby większa od poprzednika i w środku także to widać. Ma dużo miejsca wewnątrz, a wsiadanie jest wygodne, pięć osób przejedzie nim na krótkich trasach bez problemu. Cztery mogą podróżować przez całą Europę. Wnętrza ma kilka czerwonych wstawek, wokół nawiewów powietrza na desce rozdzielczej i na kierownicy. Wygodna, gruba, dobrze leżąca w rękach czteroramienna, wielofunkcyjna jest kierownica. Pasy bezpieczeństwa również czerwone, bo niby dlaczego zawsze muszą być czarne. Fotele sportowe z dużym siedziskiem, głębokie, dobrze trzymające na boki.

 

 

 

Deska rozdzielcza to tradycyjne rozwiązania stylistyczne, Dominuje czerń, ale z rzeczonymi już czerwonymi wstawkami wokół okrągłych wlotów powietrza. Poniżej nich na środku panelu centralnego jest duży ekran wielofunkcyjny. Można mieć również nawigację. Zegary również tradycyjne i dobrze, że bez fajerwerków, bo są przejrzyste i łatwo czytelne. Pojemność dość głębokiego bagażnika to 234 litry, a po złożeniu siedzeń tylnych wzrasta do 938 litrów. Masa auta to tylko 1014 kg.

 

 

 

Oświetlenie LED to nowa rzecz w tym aucie. Pozytywnie zaskakuje też system pomocy w parkowaniu z ostrzeżeniami dźwiękowymi oraz z kamerą cofania.

 

 

 

 

Prowadzenie auta bardzo dobre, mimo iż w zawieszeniu tylnym znajdziemy belkę skrętną – w celu potanienia pojazdu – jednak auto doskonale trzyma się drogi zarówno na zakrętach, jak i na prostej drodze, oraz występujących na niej nierównościach. Pomagają w tym koła o rozmiarze 215/40 R17, które są piękne, bardzo uatrakcyjniają auto. W zawieszeniu przednim mamy tradycyjne kolumny McPhersona. Tył to sztywna belka, dla taniości konstrukcji zastosowana.

 

 

 

Silnik to spokojna jednostka czterocylindrowa z turbodoładowaniem, a jako, iż nie wysilona to bez intercoolera. Czyli turbo jest z niskim ciśnieniem ładowania. Moc 90 KM jak najbardziej daje radę. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy bardzo dobra elastyczność w pełnym zakresie obrotów.Silnik połączony jest z pięciobiegową mechaniczną skrzynią o dobrym zestopniowaniu.

 

 

Kolejny bardzo atrakcyjny wizerunkowo SEAT. Doskonale wygląda i bardzo dobrze jeździ. Na drodze ludzie się za nim oglądają. Można nim się wybrać w nawet długą podróż.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

DWA SEATY W BIESZCZADACH

 

SEAT TOLEDO NA PODLASIU

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de