SEAT IBIZA FR 1,0 |
Wpisany przez Adam Janczur |
sobota, 26 maja 2018 07:44 |
LEON NIECO ZMNIEJSZONY
Nowy SEAT IBIZA już na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę. Nie przejdziemy obok niego obojętnie. Od swego poprzednika jest bardziej przestronny, obszerniejszy, bardziej dopracowany i ładniejszy – mimo, iż poprzednie wersje były podobne i całkiem atrakcyjne. Leon ma szansę zostać rynkowym przebojem.
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Sportowe zacięcie, hiszpański temperament i niemiecka technologia. To musi być SEAT, auto z zębem, które nie jest nudne i ma swój charakter. I ma! Całkiem dobrze jeździ, a na zakrętach jest jak przyklejony.
Mamy do czynienia z piątą już generacją hiszpańskiego modelu, który mocno jest skoligacony z autami grupy VOLKSWAGEN – VW POLO, a także SKODA FABIA oraz AUDI A1. Przez kilka miesięcy od premiery pozostaje jedynym modelem tej klasy osadzonym na nowym podwoziu – platformie MQB, którą można zmieniać, powiększać i zmniejszać – budując na niej auta różnych klas i rozmiarów. Producent podaje, iż na tej platformie sztywność nadwozia jest zwiększona o 30 %. Rzeczywiście w czasie jazdy i podjeżdżania pod krawężniki nie czuliśmy żadnych sensacji, nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Drzwi zamykają się doskonale, nawet, gdy jedno z kół stoi na wysokim krawężniku.
Sylwetka auta jest dynamiczna, bo też taką rolę sportową ma spełniać w grupie Volkswagena Seat. Wygląd wprost nawiązuje do większego LEONA. Przetłoczenia, krągłości i umiejętne ich połączenie przydają wizerunkowi dynamiki.
Dane techniczne;
Silnik - 3-cylindrowy rzędowy benzynowy z turbodoładowaniem Moc - 115 KM przy 5000 – 5500 obr/min Max moment obrotowy – 200 Nm przy 2000 – 3500 obr/min Skrzynia biegów - 6-biegowa manualna Napęd – przedni Prędkość maksymalna - 195 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,3 sek Masa własna - 1064 kg Średnie zużycie paliwa – 4,4 – 4,8 litra
Wrażenie - to subiektywne z jazdy jest doskonałe. Auto jest ciche, zawieszenie doskonale pracuje nic nie słychać we wnętrzu z jego pracy. Przyspiesza całkiem sprawnie, nie mamy kompleksów na drodze. Chyba, że weźmiemy do auta pięć otyłych osób. Wtedy to czuć. Prowadzenie nienaganne, auto trzyma się drogi wręcz doskonale. Tak, to jest wersja FR, mimo małego silnika, ale daje dużo frajdy z jazdy.
SEAT to marka, która od dawna porusza nasze serca, ma w sobie coś co przyciąga. Te auta nie są nudne, Ibiza od dawna też taka jest. Lubią ją zarówno damy jak i temperamentni faceci. Tak więc ruszajmy w siną dal.
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|