Home Seat SEAT TARRACO - HYBRID
SEAT TARRACO - HYBRID Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
środa, 09 lutego 2022 07:41

 

 

CZERWONE ZAWSZE SZYBSZE !

 

 

Oczywiście jest piękny, jak każdy samochód z Hiszpanii marki SEAT . Model Tarraco dopiero wszedł do produkcji. Hiszpańska marka należąca do niemieckiego koncernu VOLKSWAGEN wyróżnia się sportowym sznytem. SUV- są budowane w całym koncernie na tych samych płytach podłogowych. Modele CUPRA natomiast są prędkie, mocne i atrakcyjne z wyglądu…

 

 

POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE


 

ZOBACZ TAKŻE; HISTORIA MARKI  SEAT

 

 

 

 

 

Wolałbym je niż inne usportowione modele koncernu. Bo silniki te same, osiągi podobne, ale zostaje to coś - co trudno oblec w słowa - a co do Seata przyciąga. Taki jest też Tarraco. Ten nowy SUV to jakby nieco większy model ATECA i bardzo dobrze!

 

 

 

 

 

 

 

Mocny silnik benzynowy z układem hybrydowym typu plug in daje doskonałe przyspieszenie i jak na SUV-a niskie zużycie paliwa. Gdy z gniazdka naładujemy auto to możemy tylko na silniku elektrycznym przejechać między 35 a 40 km. To wystarczy do jazdy po mieście. Ma cztery profile jazdy – Eco, Normal, Sport i Individual, którymi zarządza kierowca poprzez komputer.

 

 

 

 

 

Tarraco już na pierwszy rzut oka jawi się jako auto niezwykle atrakcyjne, doskonale wyposażone i o jak najbardziej sportowym wizerunku. 20 calowe koła z felgami o pięknym wzorze, ostre linie nadwozia połączone z licznymi obłościami. Wąskie, ale zachodzące na boki światła przednie ze światłami pozycyjnymi z diodami LED. Atrapa chłodnicy umieszczona pionowo. Jakby nieco trapezowego kształtu.

 

 

Dane techniczne;

 

- Silnik - 1,4 TSI, 4 cyl. Rzędowy + SYSTEM HYBRYDOWY

- Moc łączna – 245 KM

- Max. moment obrotowy - 400 Nm

- Moc silnika spalinowego – 150 KM przy 5000 – 6000 obr/min

-Wtrysk – bezpośredni

- Max moment obrotowy – 250 Nm przy 1550 – 3500 obr/min

- Moc silnika elektrycznego – 117 KM

- Max moment obrotowy – 137 Nm w pełnym zakresie obrotów

- Pojemność brutto akumulatora – 13 kWh

- Wymiary dł/szer/wys – 4750/1830/1665 mm

- Rozstaw osi – 2790 mm

- Masa własna – 1793 kg

- Zbiornik paliwa – 45 litrów

- Pojemność bagażnika – 610 litrów

 

 

 

Z boku kształt klasyczny – przywodzący na myśl inne modele marki - mniejszy ARONA, czy też niezwykle atrakcyjny ATECA. Ma na szczęście duże okna boczne i tylne. Seat debiutuje z największym SUV-em w gamie, większym od wyżej wymienionych. Ma 4750 mm długości, 1839 mm szerokości i 1665 mm wysokości. Rozstaw osi to 2790 mm.

 

 

 

 

 

Oczywiście testujemy wersję 7-osobową, gdzie trzeci rząd siedzeń jest łatwo dostępny i jest na nim całkiem wygodnie. Nieco do góry biegnąca dolna linia okien bocznych . Zakończona trzecią szybą trójkątną w słupku C. Duże lusterka boczne od razu przywodzą na myśl, iż to musi być SEAT. Duże światła tylne, dzielone, zachodzą na boki nadwozia – trzeba przyznać, iż niezwykle mocno, oraz na tylną – otwieraną elektrycznie klapę – biegnąc przez całą klapę poziomo. To świadczy o nowoczesnym i modnym ostatnio designie.

 

 

 

 

 

Wnętrze to znów klasyka marki. Bez zbytnich fajerwerków. Ma wszystko co mieć powinien. Wygodne fotele, doskonale trzymające na boki, tylna kanapa także bardzo wygodna – przyjemnie twarda. Duża kierownica podcięta z dołu, o grubym wieńcu i pełnym sterowaniu radiem, klimatyzacją i komputerem pokładowym.

 

 

 

 

Deska rozdzielcza klasyczna. Czytelne zegary, choć elektroniczne - nawiązują do analogowych – są łatwo czytelne. Na środku na górze deski duży ekran multimedialny. Ale krawatów nie wiąże! Poniżej intuicyjnie sterowany panel klimatyzacji. Wszystko dobrze spasowane i doskonale wyglądające. Mimo,iż w większości w funeralnym czarnym kolorze.

 

 

 


Silnik 1,4 TSI - benzynowy z turbodoładowaniem, jest połączony z 7-biegową skrzynią DSG, bardzo dobrze działającą. Wrażenia z jazdy, a jakże – przednie. Seat Tarraco prowadzi się nienagannie na prostej, wybojach i nierównościach drogi oraz na zakrętach. Niczym samochód osobowy. Zakręty pokonuje z nienaganną precyzją.

 

 

 

Ogólnie rzecz ujmując Tarraco to auto dla ludzi wymagających, aktywnych i walecznych. SEAT wykonał kolejne auto o zacięciu sportowym, które będzie wzbudzało mocniejsze bicie serca! Pamiętam jak jechałem niegdyś do Niemiec i Luksemburga modelem ALTEA FR 2,0 TDI 170 KM. Ale to chodziło. Na niemieckich autostradach tylko dwóch w MERCEDESACH AMG nas wyprzedziło. Wspominam też wyprawę na Mazury w Altea Freetrack, aucie prędkim i pojemnym. Najlepiej pamiętam niezwykle udana wyprawę modelem nietuzinkowym LEON CUPRA na najtrudniejszy, najbardziej wymagający tor wyścigowy na świecie, niemiecki NURBURGRING . Tam na autostradach w Polsce i Niemczech wyprzedziły nas tylko dwa PORSCHE 911 – tylko dlatego, iż oszczędzaliśmy paliwo. A na słynnej wyścigowej pętli NORDSCHLEIFE nie mogły z Cuprą równać się GOLFY GTi, oraz OPLE OPC, SUBARU IMPREZY, czy MITSUBISHI LANCERY EVO i także FORDY RS różnych wersji. Także ruszajmy w siną dal największym SUV-em hiszpańskiej marki.

 

 

 

Tekst; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

Zdjęcia; Robert Wdzięczkowski i Ela Janczur

 

 
Designed by vonfio.de