Home Skoda SKODA FABIA 1,0
SKODA FABIA 1,0 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
wtorek, 31 marca 2015 20:59

 

NOWA FABIA – ALE ELEGANCKI CZAD

 

Jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce – SKODA FABIA zyskał nowe oblicze. Hm!... i to jakie! Stała się tak elegancka i atrakcyjna, iż ludzie oglądają się za nią na ulicy. Ważąc poniżej tony z trzycylindrowym silnikiem na gazie jeździ całkiem żwawo. Ale tak jak poprzednie wersje ma być solidna i przewidywalna.

 

ZOBACZ FILM  -  SKODA FABIA 1,0 TEST NA AUTO-TURYSTYKA.PL I

 

ZOBACZ FILM  -  SKODA FABIA 1,0 TEST NA AUTO-TURYSTYKA.PL II


Tak, najnowsza Skoda z tym małym benzynowym motorem 1,0 o mocy 60 KM ma zasięg bez tankowania na poziomie 1100 – 1200 km i koło zapasowe w bagażniku. W miejscu koła zapasowego mamy zbiornik gazu, który starcza na ponad 450 km do tego bak paliwa z zasięgiem 600 – 700 km i możemy pół europy zwiedzić bez zawijania do „wodopoju”. To zasługa masy 980 kg – konstruktorzy chwalą się obniżeniem masy o 100 kg i pewnie nie przesadzają.


ZOBACZ TEŻ;   SKODĄ PO JURZE

 

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;   SKODA FABIA I PTAKI

 

Skrzynia biegów działa bardzo dobrze i precyzyjnie. Sięganie do drążka zmiany biegów to sama przyjemność. Szkoda tylko, iż oszczędzono na szóstym biegu, trochę brakuje go na autostradzie. W kabinie byłoby ciszej, choć i tak nie jest bardzo głośno. Należy przyznać, iż lekka Fabia z nawet trzycylindrowym niezbyt mocnym motorem jeździ zadziwiająco żwawo. Przyspiesza tak, iż mamy wrażenie jakby miała ze 30 KM więcej.

 

 

 

 

Trzycylindrowy silnik jest mały i lekki. Pod maską zostaje dużo miejsca na strefę zgniotu w razie wypadku, a nie zwiększa nadto masy pojazdu. Walka o ekologię, a co za tym idzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo wymusza walkę o niską masę pojazdu. Ucięcie jednego cylindra w tym nie przeszkodzi, wręcz pomoże. Tak postępuje MAZDA, PEUGEOT i RENAULT. W koncernie VW wszyscy producenci.

 

 

 

 

Koło zapasowe w bagażniku, bo... w miejscu koła fabrycznie montowany zbiornik gazu.

 

 

Trzecia generacja tego modelu szybko może przypaść do gustu. Ledwo ją zobaczyłem, od razu zapiałem... Wow – ale piękna! Nowa Fabia ma jeszcze lepsze proporcje i zgrabniejsze kształty. Jest niższa o 31 mm i szersza aż o 90 mm. To absolutnie czuć na zakrętach. Prowadzi się wprost szokująco dobrze jak na segment B. Niejedno auto z segmentów wyższych nie powstydziło by się.

 

 

 

 

Nam podobają się ostrzejsze linie i charakterystyczne, wręcz modne dla nowych Skód przetłoczenia. Reflektory przednie wyposażono w ledowe światła do jazdy dziennej. Elegancki chromowany logotyp marki trafił na maskę. Nawiązująca do pierwszej Fabii tylna klapa bagażnika doskonale się prezentuje. Z boku dwa klasyczne przetłoczenia i duże szyby w drzwiach przednich i tylnych. Pokaźne podobnie jak w ostatnich innych modelach czeskiej firmy, jest przetłoczenie na masce przedniej. Całkowicie rzecz ujmując pojazd nabrał sportowego i eleganckiego wizerunku.

 

 

 

 

Wnętrze – to dobrej jakości materiały do wykończenia deski rozdzielczej i tunelu środkowego. Kierownica pochodzi z innych modeli koncernu VOLKSWAGEN i dobrze leży w dłoniach. Jest wyposażona w przyciski do sterowania multimediami, natomiast tempomat sterowany jest z dźwigienki kierunkowskazów. To dobre rozwiązanie. Środkowy pas dekoracyjny na desce rozdzielczej można dobrać w czterech kolorach. Pod deską rozdzielczą mamy kilka głębokich półeczek, a przed pasażerem duży schowek. Fotele jak zwykle u czeskiego producenta umiejętnie zrobione na twarde, ale wygodne. Tylna kanapa także nie przeraża, wręcz przyciąga.

 

 

 

 

Konstruktorzy zdradzili także – co widać i czuć - iż poprawiono zawieszenie i układ hamulcowy. Fabia jest także seryjnie wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, oraz elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.

Na zakrętach trzyma się niewiarygodnie dobrze. Jedzie jak przyklejona, to duży postęp w stosunku do bardzo dobrze prowadzącej się poprzedniej Fabii. Na prostej jedzie jak po sznurku, nie reagując nawet na silne podmuchy wiatru. Jej bezpośredni konkurent OPEL Corsa również ma nową odsłonę, ale jest cięższy i jakby nie tak precyzyjny w prowadzeniu, ale musimy to jeszcze dogłębnie sprawdzić i wtedy wydamy wyrok.


PRZECZYTAJ TEŻ;    FABIA NAD BAŁTYKIEM

 

 

 

Krótko mówiąc SKODA FABIA trzeciej generacji to jedno z najlepszych obecnie aut na rynku w swojej klasie. Ma przestronną kabinę, pojemny bagażnik i doskonale ustawione zawieszenie. Do tego atrakcyjnie wygląda, więc nadaje się do wyprawy i podróży, turystyka motoryzacyjna zyskała kolejnego partnera. Auto-turystyka już go polubiła.


 


 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzieczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

KONCEPCYJNA SKODA FABIA

 

SKODA W LUBUSKIEM

 

YETI W BIESZCZADACH

 

 

 
Designed by vonfio.de