SKODA RAPID SEDAN |
Wpisany przez Małgorzata Frank |
sobota, 13 czerwca 2015 07:00 |
PODBIJA SERCA KLIENTÓW
SKODA to marka jakich na naszym rynku mało. Tańsza od Volkswagena, doskonale wyposażona i coraz lepiej jeżdżąca. Rapid ma cztery wersje wyposażenia – Active, Ambition, Elegance i Style Plus. Kolejny hit marki jest nieco mniejszy od Octavii i większy od Fabii, mimo iż na tej samej z nią płycie podłogowej.
ZOBACZ FILM; SKODA RAPID SEDAN - TEST I
ZOBACZ RÓWNIEŻ; SKODA RAPID - PREMIERA
Ledwo poznaliśmy Rapida onegdaj na prezentacji, od razu nam się spodobał, bo to sedan, ale nieco mniejszy od dużej i obszernej Octavii, ale do niej dość podobny i bardzo atrakcyjnie wyglądający. Tak samo atrakcyjnie jak nowa Octavia. Drzewiej jeździliśmy modelem z nadwoziem kombu, czyli Spaceback i był bardzo atrakcyjnie wyglądający. Sedan jest wręcz zjawiskowy. Ile to wizualnej atrakcyjności można wyciągnąć ze średniej wielkości nadwozia?!
ZOBACZ FILM; SKODA RAPID SEDAN - TEST II PRZECZYTAJ TEŻ; SKODA RAPID SPACEBACK - TEST
Klient zainteresowany zakupem Rapida otrzyma w salonie Skody informacje o czterech wersjach auta – Active, Ambition, Elegance i Style Plus. Samochód ten, to potencjalny hit na polskim rynku. Już widać ich sporo na ulicach. Kolejny hit Skody, której auta u nas przyjmuje się z wielką sympatią. Oraz ważna rzecz, niby to tylko delikatnie powiększona FABIA, a jednak widać różnicę w designie nad wyraz atrakcyjnym jak na auto tej klasy.
Pojemność bagażnika to 550 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy ponad niemal 1400 litrów. Szacun! Co więcej bagażnik jest bardzo ustawny, bez specjalnych załamań.
Na polskie drogi dobrać możemy specjalną wersję zawieszenia podwyższonego o 7 mm i dodatkową osłonę miski olejowej silnika. Czasem na naszych nierównych drogach tak niewiele może wystarczyć, by nie penetrować spodem.
Duża przestrzeń w przedziale pasażerskim – a jest jej naprawdę dużo - to zasługa dużego rozstawu osi 2,60 metra. Dlatego pasażerowie tylnej kanapy mają moc miejsca na nogi i równie dużo nad głowami, nie siedząc zbyt nisko. Z przodu na wygodnych miło twardych fotelach mamy także moc miejsca. Deska rozdzielcza to klasyka Skody. Wszechobecna czerń podobnie jak w przypadku reszty tapicerki. Ale nie nudzi nadmiernie. Deska rozdzielcza - klasyka firmy z przejrzystymi zegarami i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Wyposażenie Spotrbacka to wiele elementów po modernizacji. Mamy trójramienną kierownicę, lepsze materiały wykończeniowe niż w Fabii, większa możliwość personalizacji.
Panoramiczny przyciemniony dach rozciągający się od przedniej szyby, aż do tylnej, czarny spojler na tylnej klapie. Z przodu pojazdu mamy nieco chromu, a z tyłu i boku więcej czerni – patrz ramki okienne. To wszystko przydaje elegancji temu modelowi, jakby był autem z wyższej półki. Z przodu mamy duże reflektory ksenonowe, a w zderzaku również duże światła przeciwmgielne. Duże tylne lampy głęboko zachodzą na bok nadwozia.
Silnik benzynowy 1197 cm z turbodoładowaniem ma 105 KM i w zupełności wystarczy. Mimo, iż benzynowy to pali tak mało, iż można pomyśleć, że to diesel. Cóż, downsizing w pełnej krasie. W dodatku ten motor jest bardzo elastyczny. Całkiem nieźle rozpędza auto o masie 1100 kg.
Prowadzenie bardzo dobre. Auto jest sztywne, ale nie męczy na wybojach, mimo 17 calowych kół z niskoprofilowymi oponami 225/50. Na prostej trzyma się nawierzchni jak przyklejony. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności drogi.
SKODA RAPID Sedan to bardzo ciekawy samochód za rozsądną cenę, taki, który dla wymagającego klienta z niezbyt grubym portfelem dać może wiele. Nadaje się do wielkiej turystyki i długich wypraw, oraz do miasta. Auto-turystyka jest pod wrażeniem.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; YETI W BIESZCZADACH
|