SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG |
Wpisany przez Administrator |
czwartek, 02 listopada 2017 19:23 |
EKOLOGICZNIE I OSZCZĘDNIE
Duże auto z małym silnikiem. Czy daje radę? Odpowiedź jest twierdząca. Trzy cylindry w silniku benzynowym z turbodoładowaniem 115 KM nie czynią z tego samochodu sportowca, ale nieźle dają radę. SKODA OCTAVIA KOMBI w tej wersji nadspodziewanie dobrze dała radę.
OBEJRZYJ FILM - SKODA OCTAVIA KOMBI TSI
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
ZOBACZ TEŻ; 5 MILIONÓW SKODY OCTAVIA
Niegdyś trzy cylindry w dużym aucie to była obraza i dyshonor. Mniej niż cztery zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich, kompaktowych i mikrosamochodów. Teraz nawet sportowe samochody takie silniki posiadają.
PRZECZYTAJ TEŻ; AUTODROM SKODY W POZNANIU
To nie jedyna nowość w Octavii. Auto jest po liftingu. Bardzo subtelnym, ale pod względem elegancji zbliża się nieco do modelu SUPERB.
PRZECZYTAJ TEŻ; SKODA NAD BAŁTYKIEM
Dane techniczne;
Sinik – 3 cylindrowy 12 zaworowy benzynowy z turbo Wtrysk paliwa – bezpośredni Pojemność skokowa – 999 cm Moc maksymalna – 115 KM przy 5500 obr/min Max moment obrotowy - 200 Nm przy 2000 – 3500 obr/min Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,9 sek Prędkość maksymalna – 200 km/h
Skrzynia biegów – DSG 7 przełożeń Pojemność bagażnika – 568 – 1558 litrów Opony – 335/45 R17
Pod względem wielkości nadwozia Octavia pretenduje do klasy średniej. Duża ilość z przodu i tylnej kanapie i olbrzymi bagażnik to niepodważalne atuty Skody. Do tego standard VOLKSWAGENA jeśli chodzi o funkcjonalność i obsługę urządzeń pokładowych. Wsiadamy do pojazdu i od razu wiemy co do czego służy. Materiały wykończeniowe wnętrza są bardzo dobre, lecz do AUDI nieco brakuje.
Deska rozdzielcza to klasyka firmy. Bez fajerwerków, ale wszystko przejrzyste i eleganckie. Duże zegary nie wymagają żadnej filozofii by je odczytać. Na środku deski rozdzielczej jest duży ekran nawigacji, radia i komputera pokładowego. Duża i gruba kierownica z pełnym sterowaniem radiem, tempomatem i komputerem. Liczne schowki i półki dopełniają całości.
Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Mimo, iż to kombi. Ale wielowahaczowe zawieszenie z tyłu robi swoje. Prowadzenie auta zarówno na zakrętach, nierównościach jak i prostej jest nienaganne. Zawieszenie zestrojone jest dość sztywno. Do tego pozytywne zaskoczenie kulturą pracy silnika. Nieźle przyspiesza i dobrze brzmi.
Bardzo ciekawe auto z budżetowym motorem pod maską, który spotkać można w wielu innych autach niemieckiego koncernu. SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG to bardzo ciekawe auto na długie ekonomiczne wyprawy i podróże. Tak więc ruszajmy w długie jak i krótkie wyprawy.
Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski
|