Home Skoda SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG
SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 02 listopada 2017 19:23

 

EKOLOGICZNIE I OSZCZĘDNIE


Duże auto z małym silnikiem. Czy daje radę? Odpowiedź jest twierdząca. Trzy cylindry w silniku benzynowym z turbodoładowaniem 115 KM nie czynią z tego samochodu sportowca, ale nieźle dają radę. SKODA OCTAVIA KOMBI w tej wersji nadspodziewanie dobrze dała radę.

 

OBEJRZYJ FILM  -  SKODA OCTAVIA KOMBI TSI

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

ZOBACZ TEŻ; 5 MILIONÓW SKODY OCTAVIA


 

Niegdyś trzy cylindry w dużym aucie to była obraza i dyshonor. Mniej niż cztery zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich, kompaktowych i mikrosamochodów. Teraz nawet sportowe samochody takie silniki posiadają.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  AUTODROM SKODY W POZNANIU

 


To nie jedyna nowość w Octavii. Auto jest po liftingu. Bardzo subtelnym, ale pod względem elegancji zbliża się nieco do modelu SUPERB.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  SKODA NAD BAŁTYKIEM

 

 

 

Dane techniczne;

Sinik – 3 cylindrowy 12 zaworowy benzynowy z turbo

Wtrysk paliwa – bezpośredni

Pojemność skokowa – 999 cm

Moc maksymalna – 115 KM przy 5500 obr/min

Max moment obrotowy - 200 Nm przy 2000 – 3500 obr/min

Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,9 sek

Prędkość maksymalna – 200 km/h

Skrzynia biegów – DSG 7 przełożeń

Pojemność bagażnika – 568 – 1558 litrów

Opony – 335/45 R17

 


 

 


Pod względem wielkości nadwozia Octavia pretenduje do klasy średniej. Duża ilość z przodu i tylnej kanapie i olbrzymi bagażnik to niepodważalne atuty Skody. Do tego standard VOLKSWAGENA jeśli chodzi o funkcjonalność i obsługę urządzeń pokładowych. Wsiadamy do pojazdu i od razu wiemy co do czego służy. Materiały wykończeniowe wnętrza są bardzo dobre, lecz do AUDI nieco brakuje.

 

 

 


Deska rozdzielcza to klasyka firmy. Bez fajerwerków, ale wszystko przejrzyste i eleganckie. Duże zegary nie wymagają żadnej filozofii by je odczytać. Na środku deski rozdzielczej jest duży ekran nawigacji, radia i komputera pokładowego. Duża i gruba kierownica z pełnym sterowaniem radiem, tempomatem i komputerem. Liczne schowki i półki dopełniają całości.

 

 


Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Mimo, iż to kombi. Ale wielowahaczowe zawieszenie z tyłu robi swoje. Prowadzenie auta zarówno na zakrętach, nierównościach jak i prostej jest nienaganne. Zawieszenie zestrojone jest dość sztywno. Do tego pozytywne zaskoczenie kulturą pracy silnika. Nieźle przyspiesza i dobrze brzmi.

 

 


Bardzo ciekawe auto z budżetowym motorem pod maską, który spotkać można w wielu innych autach niemieckiego koncernu. SKODA OCTAVIA 1,0 TSI DSG to bardzo ciekawe auto na długie ekonomiczne wyprawy i podróże. Tak więc ruszajmy w długie jak i krótkie wyprawy.

 


Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de