Home Skoda SKODA FABIA KOMBI TDI
SKODA FABIA KOMBI TDI Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
sobota, 30 czerwca 2012 19:22

 

Ekonomiczny i pojemny

 

Ten samochód po face liftingu zmianami nie zaskakuje, ale stał się jakby bardziej elegancki. Jednym rzuca na kolana! Zużyciem paliwa. 4,0 litra/100 km to coś normalnego. Oto ekologia w pełnej krasie. To jest właśnie Skoda Fabia Kombi TDI.

 

ZAJRZYJ TEŻ! SKODA FABIA KOMBI NAD BAŁTYKIEM - WYPRAWA

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;    SKODA FABIA GREENLINE

 

 

ZOBACZ TAKŻE;     MUZEUM SKODY W MLADA BOLESLAV

 

Mimo iż zmianami nie zaskakuje, ale przód auta jest jakby bardziej elegancki i bardziej aerodynamiczny. Nawiązuje do większych, również po liftingu bardziej eleganckich, Octavia i Superb.

W przyszłości wszystko ma być eco, mniej niszczyć środowisko, mniej zużywać wszystkiego. Mamy zdrowiej umierać, nie konsumować używek i poruszać się modnymi, cichymi autami elektrycznymi. Lecz takie wbrew pozorom wymagają przy produkcji technologii niszczących środowisko. Fabia zużywająca tylko cztery litry mniej szkodzi nam wszystkim.

 

 


 

Silnik

 

Skoda Fabia to jedno z najlepiej sprzedawanych aut w Polsce. Silnik o mocy 90 KM od początku nie miał być potworem, lecz oszczędną jednostką, w dodatku emitującą bardzo mało szkodliwych substancji. Ten silnik dostępny jest w wersjach 75 i 105 KM. Motor jest cichy, dość żwawo przyspiesza i nie można o nim powiedzieć niczego złego. Niskie zużycie paliwa daje zasięg na baku paliwa na poziomie ponad 1000 km. Lecz przydał by się jeszcze szósty bieg, by podczas spokojnej jazdy na autostradzie było jeszcze ciszej.

 


 

Wnętrze

 

Kabina jest dobrze wyciszona, utrzymana w tradycyjnej czerni. Bez specjalnych fajerwerków. Pozytywnym zaskoczeniem są bardzo wygodne, dobrze trzymające na boki fotele przednie. Z tyłu mamy dużo miejsca na kanapie. A do tego bagażnik 500 litrów, który powoduje, iż to dość nieduże auto jest pojazdem wielkopojemnym. Deska rozdzielcza nabrała życia, ale nadal jest przewidywalna. Od wejścia od razu wiadomo, gdzie są przełączniki i do czego służą. Obsługa jest intuicyjna.

 

 


 

Austriak Gerhard Plattner nieco innym modelem Fabia Greenline przejechał 2006 kilometrów na jednym baku osiągając spalanie na poziomie 2,2 litra. Kierowca jechał z Austrii do Danii i z powrotem ze średnią prędkością 82 km/h. Tym autem z pewnością można by uzyskać podobny wynik.

 


 

Nam w ponad 1000 kilometrowej podróży służył wybornie. Prowadzenie auta jest wyśmienite. Nie czuć dziur i wybojów. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Doskonały dostęp do wnętrza, z fotela kierowcy wszystko doskonale widać, obszerna kabina i wielki bagażnik.Wileki przednie reflektory, a w zderzaku równie duże światła przeciwmgłowe moga zaimponować.

To dobry samochód, raczej dla ludzi o spokojnym temperamencie, lub firm, jako samochód flotowy. Bo kombi może przewieźć nieco towaru do sklepu, ale nadaje się na wyprawę rodzinną, w podróż i do turystyki motoryzacyjnej.

 

 

Tekst i Zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

KONCEPCYJNA SKODA FABIA

SKODA SUPERB NA LITWIE

SKODA OCTAVIA RS W CZESKIEJ PRADZE

SKODA W BONNEVILLE


 
Designed by vonfio.de