Home Sport popularny XIV RALLY MAZOWIECKIE SZUTRY - RELACJA
XIV RALLY MAZOWIECKIE SZUTRY - RELACJA Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 15 kwietnia 2012 19:43

 

Błotniste zmagania


XIV Rally Mazowieckie Szutry o puchar prezesa Polbot – Kruszywa organizowany przez AUTOMOBILKLUB CENTRUM WARSZAWA tym razem był rozgrywany tuż po deszczu, a niekiedy kapało z nieba nieznacznie. Nie kurzyło się, lecz za to było moc błota.


 

Należy podkreślić, iż zorganizowanie imprezy, w której próby są na nawierzchniach luźnych na terenie aglomeracji warszawskiej jest nie lada wyzwaniem i jest możliwa wyłącznie dzięki przychylności i zaangażowaniu właścicieli Kopalń i Baz Kruszywa. Organizator liczył na obecność kibiców, którzy zwykle lubią widowiskową jazdę pełnymi bokami i nie zawiódł się.

Rozegrano dwie pętle po pięć prób na każdej. W większości były to długie i szybkie próby sportowe, jakie zawodnicy lubią najbardziej. Luźne nawierzchnie, to zwykle płuty betonowe pokryte śliskim piachem, bądź gliną, sprzyjały nauce techniki jazdy. Mniej liczył się samochód, a bardziej kierowca i pilot.

 


 


 

 

 

 




Oczywiście kierowcy aut cztero napędowych mieli przewagę z urzędu. Niemniej jednak widzieliśmy wiele ciekawych technik jazdy. Lecz rajdy typu KJS są po to by doskonalić technikę jazdy i uczyć młodzież wchodzącą w świat rajdowy. Każdy to niemal Hołowczyc, lub Loeb, ale jeszcze należy trochę potrenować.

 

 

 

 

 

 

Próba na Siekierkach w kopalni piasku i żwiru koło mostu siekierkowskiego była dużym wyzwaniem dla umiejętności. Lecz, mimo iż była bardzo szybka, także była bardzo bezpieczna. Wszystkie miejsca, w których można było wypaść, były zakończone grząskim mokrym piachem.

 

 

Rajdowcy otwierają Most Północny

 

Próba na Golędzinowie była nieco ciaśniejsza, lecz również bezpieczna. Odbywała się na terenach firmy dystrybuującej kruszywo.

Spotykamy tam dyrektora imprezy Pana Witolda Prószyńskiego. Dyrektor mówi nam, iż tym rajdem świat rajdowy otworzył Most Północny, którym biegła trasa imprezy.

Były także Łomianki nad Wisłą.

Spotykamy na rajdzie także red. Grzegorza Traczewskiego prowadzącego audycję „Auto Plus Radio” w Radiowww.eu . Pytamy się o wrażenia?

Bardzo trudny odcinek pod mostem siekierkowskim, który wymagał nie tylko umiejętności od kierowcy, ale także dobrze zestrojonego zawieszenia w samochodzie. Odcinek na Golędzinowie to trudne zadanie dla pilota, który musiał „ogarnąć” karkołomny wręcz slalom po błotnistej nawierzchni . No cóż, dzisiejsze KJS to nie jazda wokół trzepaka”.

 

Mieliśmy moc walki i kilka popsutych aut. Lecz doskonale zorganizowana impreza i świetna rywalizacja to był cel spotkania młodych rajdowców. Auto-Turystyka patronuje wszystkim rajdom Automobilklubu Centrum, gratulujemy ciekawego rajdu. Czekamy na następny.

 

Wyniki:

 

Klasyfikację generalną wygrała załoga nr 86 Grzegorz Korczak – Tomasz Szymański Subaru Legacy.

Klasa 0 – zwycięzcy; Krzysztof Janke – Bartłomiej Trygar FIAT Cinquecento

Klasa I – zwycięzcy ; Rafał bielicki - Dariusz Lipski Fiat Seicento

Klasa II – zwycięzcy; Łukasz Kurman – Przemysław Staszkiewicz Fiat Cinquecento

Klasa III – zwycięzcy; Michał Gazda – Jan Błachnio Honda Civic

Klasa IV – zwycięzcy; Mariusz Walczak – Szymon Walczak Mazda 323

Klasa Open – zwycięzcy Grzegorz Korczak – Tomasz Szymański Subaru Legacy

Grupa RWD – zwycięzcy Mariusz Piłat – Agnieszka Rydzewska FIAT 126p

 

Pełne wyniki:

KLASYTFIKACJA GENERALNA

KLASY

 

Tekst: Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia: Adam Władysław Jankowski

Inne zdjęcia tu!

 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

IV RALLY MAZOWSZA

 
Designed by vonfio.de