Home Subaru SUBARU OUTBACK 2,5
SUBARU OUTBACK 2,5 Email
Wpisany przez Mirosław WDZIĘCZKOWSKI   
poniedziałek, 17 lipca 2017 05:07

 

ZJAWISKOWE AUTO Z GWIAZDAMI NA MASCE

 

Japońskie SUBARU mają duże grono wielkich wyznawców. Bo ma auta, które poruszają wyobraźnię. Mawia się, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Model Outback przeczy temu, łączy w sobie cechy rodzinnego kombi, auta terenowego i limuzyny, którą pojedziemy do filharmonii. Brak tylko sportowych doznań, ale nie temu służy to auto.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  XIV ZLOT PLEJAD SUBARU 2017 - RELACJA

 

 

Outback to model zaliczany do crossoverów, łączący w sobie cechy średniej wielkości rodzinnego kombi i SUV-a. Produkowany od 1995 roku bazuje na modelu Legacy kombi. Różni się od niego takimi cechami jak większy prześwit, osłony podwozia i inne detale przystosowujące go do jazdy w terenie. Od 2015 roku sprzedawana jest piąta już wersja pojazdu.

 

 

 

 

To najlepiej wyglądający Outback w historii. To duże auto, ma blisko pięć metrów długości. Ilość miejsca w środku bardzo duża, a bagażnik jest pokaźny.

 

 

 

 

Zmieniona jest konstrukcja nadwozia. Przód ma nieco inne rysy. Ma świetne proporcje z długą maską. Proporcje między powierzchnią bocznych szyb a powierzchnią blachy są wręcz modelowe. Nie razi spektakularnymi przetłoczeniami nadwozia. Tylna klapa duża, otwierana elektrycznie, otwiera dostęp do ogromnego bagażnika. Tylna szyba jest duża i daje dobrą widoczność do tyłu.

 

 

 

 

 

Dane techniczne;

Dł/szer/wys – 4815/1840/1605 mm

Rozstaw osi - 2745 mm

Prześwit - 200 mm

Pojemność bagażnika - 1005/2075 litrów

Kąt natarcia - 18,5 stopni

Kąt rampowy – 20 stopni

Kąt zejścia – 22,7 stopni

Silnik – benzynowy 4 cylindrowy boxer 16 zaworowy

Pojemność – 2498 cm

Moc - 175 KM przy 5800 obr/min

Max moment obrotowy - 235 Nm przy 4000 obr/min

Skrzynia biegów automatyczna – Lineartronic

Napęd - na 4 koła Symetrical AWD

Koła - 225/60 R 18

Prędkość maksymalna - 210 km/h

Przyspieszenie do 100 km/h – 10,4 sek

 

 

 

Całkowicie inne wnętrze. Wnętrze jest obszerne. Deska rozdzielcza to powrót do klasyki i prostoty. Elementy do obsługi umieszczono wysoko. Główną rolę gra nowy system rozrywki wraz z nawigacją. Jest standardowo montowany w dwóch najbogatszych wersjach wyposażenia – Comfort i Exclusive. W jego ramach mamy system nagłośnienia Harman/Kardon. Na środku deski rozdzielczej duży 7 calowy ekran. System można skonfigurować ze smartfonem. Duża i gruba kierownica dobrze leży w dłoniach. Ma pełne sterowanie radiem, komputerem pokładowym i tempomatem. Ma też tajemnicze przyciski, dzięki którym można zmienić charakterystykę pracy silnika na taką mającą większy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Fotele bardzo wygodne i wyściełane prawdziwą skórą. Trzymanie boczne może być. Ilość miejsca w środku jest ogromna. Z przodu jak w aucie o klasę wyżej. Do tego mamy jeszcze duży tunel środkowy. Z tyłu jest tyle miejsca, iż mamy wrażenia, że więcej jest tylko w wielkiej limuzynie SKODA SUPERB. Na pewno więcej miejsca niż w AUDI A6. Kąt nachylenia tylnej kanapy można regulować. Auto ma też kamerę 3D Eye Sight. Potrafi sterować tempomatem, awaryjnie hamować, ostrzegać o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, samoczynnie poruszać się w korku a nawet wykryć zmęczenie u kierowcy.

 

 

 

 

Bagażnik ma imponujące 559 litrów i jest przy tym bardzo ustawny. Doskonale z nim poradzi sobie duża rodzina przy wakacyjnym podjeździe. Brakuje tylko jakiegokolwiek koła zapasowego.

 

 

 

 

Napęd jak to u Subaru jest świetny. Działa tak, iż mamy wrażenie, że moglibyśmy nim pojechać nawet w poważniejszy, trudniejszy teren. Silnik pracuje cicho poza momentami nagłego przyspieszania. Dobrze działa też przekładnia bezstopniowa przekładnia Lineartronic. Rzadko kiedy pozwala silnikowi wejść powyżej 3500 obr/min. Biegi - te wirtualne – można sprawnie zmieniać łopatkami przy kierownicy.

 

 

 

 

Zawieszenie jest bardzo mocne. Zostało sztywniej zestrojone. Nadwozie znacznie mniej przechyla się na zakrętach. Układ kierowniczy bezpośredni, prędko reaguje na bardzo sprawnie na ruchy kierownicą. Pracy zawieszenia i układu kierowniczego nie słychać w żadnym momencie.

 

 

Wrażenia z jazdy jak najlepsze. W SUBARU OUTBACK czujemy się pewnie i bezpiecznie. Auto jest wygodne i przestronne. Dobrze jeździ i nieźle wygląda – szczególnie na 18 calowych eleganckich kołach. Tak więc wyruszajmy w daleką wyprawę.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de