Home Toyota TOYOTA PRIUS
TOYOTA PRIUS Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
wtorek, 26 września 2017 06:46

 

HYBRYDA WRESZCIE DLA KAŻDEGO

Nowe wcielenie ikony! Od swego powstania TOYOTA PRIUS była autem poprawnym, nie wzbudzającym mocniejszego bicia serca. Takim praktycznym pojazdem podmiejskim do dojazdów do pracy, chętnie używanym przez taksówkarzy. Niezwykle niskie zużycie paliwa w miejskich korkach do tego go predystynowało. Nowy jest znacznie ciekawszy i spodobał nam się niezwykle.

 

OBEJRZYJ FILM  -  TOYOTA PRIUS HYBRID - TEST I


POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

Atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny i ciekawe, nowoczesne wnętrze przyciągają uwagę. System hybrydowy działa sprawnie i niezauważalnie. A zużycie paliwa pozostało na bardzo niskim poziomie – w mieście 3,4 – 3,8 litra – bo wtedy doskonale działa system hybrydowy, jak najwięcej starając się, by auto poruszało się przy użyciu silnika elektrycznego.

 

OBEJRZYJ FILM  -  TOYOTA PRIUS HYBRID - TEST II

 


Toyota Prius – pierwszy na świecie samochód hybrydowy produkowany masowo, zmienił oblicze motoryzacji, popularyzując auta z napędem mieszanym – benzynowo-elektrycznym. Stały się one ważną częścią rynku motoryzacyjnego. IV generacja to ulepszony układ hybrydowy, triumf technologii i nowe wcielenie ikony aut hybrydowych.

 

 

 


Wygląd nowego Priusa jest nowoczesny, nawiązuje do modnego trendu zdecydowanych linii i krzywizn, którym hołduje z sukcesami Toyota – przypomnijmy choćby auto, które podoba się każdemu – model C-HR. Przód auta jest mocno wyrzeźbiony z dużym zderzakiem i mocno pochyloną maską oraz dużą szybą także mocno pochyloną. Nie wadzą wąskie światła przednie. Z boku auta widzimy liczne przetłoczenia i silnie pochylony ku tyłowi dach nad drugim rzędem siedzeń. Zarysowanie tyłu auta nawiązuje do całości koncepcji i także przydaje elegancji. Tylna szyba dzielona na tę małą umieszczoną pionowo – wokół której mamy cały pakiet świateł - i tę dużą pochyloną pod dużym kątem. W ogóle oświetlenie auta to osobna rzecz, jest tak ciekawe, iż w nocy już z daleka za Priusem ogląda się każdy. Do tej całości nieźle dopisują się eleganckie 17 calowe felgi ze stopów lekkich.

 

 

 


Dane techniczne;

Silnik benzynowy 4 cyl. 16 zaworowy + elektryczny

Moc silnika benzynowego – 98 KM przy 5200 obr/min

Moc silnika elektrycznego – 72 KM

Łączna moc zespołu – 122 KM

Napęd – przedni

Skrzynia biegów – automatyczna e-CVT

Przyspieszenie 0-100 km/h – 11,3 sek

Prędkość maksymalna - 185 km/h

Dł/szer/wys – 4540/1760/1470 mm

Rozstaw osi – 2790 mm

Pojemność bagażnika – 501/1633 l

 

 

 


Wnętrze zaskakuje bardzo pozytywnie swą jasna kolorystyką. Nareszcie! … jakiś producent przestał być konsekwentny w serwowaniu wyłącznie funeralnej czerni lub szaro-burej smutnej wersji kokpitu. Tak! Auta powinny być żywe, atrakcyjne i uśmiechnięte, co pokazały RENAULT TWINGO, SUZUKI IGNIS, czy SMART. Już gdy wsiadamy jest ciekawie. Duża kierownica, za którą nie ma wskaźników. Te są daleko, w głębi na środku deski rozdzielczej. Poniżej i bliżej oczu pasażerów mamy duży ekran nawigacji, wskazań komputera i sterowania radiem. Poniżej panel sterowania klimatyzacją, a pod nim mała dźwignia przełączania biegów w przód i tył. Dalej już wszystko dzieje się automatycznie, bo auto ma skrzynię bezstopniową. Ta działa nadspodziewanie dobrze. Fotele dość dobrze trzymają na boki, są dwukolorowe, w większości białe, ale nie brudzą się zbyt szybko. To dobra informacja. Między fotelami są miejsca na napoje oraz drobiazgi. Na półeczce jest możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu. Podobny ma nowa HONDA CIVIC. Wkrótce stanie się to standardem we wszystkich pojazdach. Na przednich fotelach, jak i na obszernej tylnej kanapie jest dużo miejsca. Brak wrażenia, iż baterie zabierają miejsce. Nawet bagażnik nie został nadmiernie pomniejszony. W sumie wnętrze jest bardzo przyjemne i przytulne.

 

 

Tu jest miejsce do bezprzewodowego ładowania telefonu.

 


Jeszcze bardziej pozytywnie zaskakują własności trakcyjne samochodu. Pomny starszej wersji, która prowadziła się przeciętnie, porównując ją z tym autem, trzeba przyznać, iż nowy Prius prowadzi się wręcz doskonale. Na zakrętach nie zaskakuje niczym nieprzewidzianym, a na prostej jest stabilny.

 


 


Wielką zaletą hybrydowej Toyoty Prius jest niskie spalanie, ale zależy ono także od stylu jazdy kierowcy i miejsca jazdy. Hybryda zdecydowanie lepiej czuje się w miejskiej dżungli, w korkach. W sumie jeździ się całkiem przyjemnie, we wnętrzu panuje niemal absolutna cisza. Układ hybrydowy działa sprawnie, a silnik benzynowy załącza się niezauważalnie.

 

 

Możemy wybrać różne tryby pracy układu, normal, eco i EV, czyli elektryczny, ale tu prąd skończy się po około 2 km, jednak można w mieście podjechać kawałek tylko z napędem elektrycznym, a potem silnik benzynowy doładuje akumulatory.

 


Toyota po raz kolejny udowodniła, iż jest ekspertem w produkcji oszczędnych i niezawodnych aut hybrydowych. Ma komfortowe zawieszenie, dużą ilość systemów wspomagających, duży bagażnik i harmonijna współpracę silników spalinowego i elektrycznego.

 


Nowa TOYOTA PRIUS szczególnie dobrze sprawdza się w mieście, a i na trasie zaskakująco dobrze i przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Jazda tym samochodem nie męczy, nawet na bardzo długiej trasie. Tak więc wybierajmy się w auto-turystyczną wyprawę.


Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de