Home Volkswagen VOLKSWAGEN UP!
VOLKSWAGEN UP! Email
Wpisany przez Adam Janczur   
czwartek, 20 kwietnia 2017 04:17

 

SPRYTNY MAŁY

Ma 354 cm długości. Nowoczesna technika, ilośc miejsca w środku i wrażenia z jazdy sprawiają, iż aż się chce jeździć nim znacznie dłużej. VOLKSWAGEN UP to nie jest jakiś tam przeciętny tak sobie wyposażony maluch. To właściwie duże auto, bo bardzo pojemne i wygodne.

 

POLUB NAS NA YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TEŻ; VW UP! - PREMIERA

 

 

Up! przebojem wdarł się do ekstraklasy małych samochodów. To sprytne autko polubiliśmy jeszcze zanim do niego wsiedliśmy. To bliźniak SKODY CITIGO oraz SEATA Mii – którym już jeździliśmy. Właściwie różnią się tylko znaczkami firmowymi i drobnymi dodatkami.



Okazało się, iż małe naprawdę jest wielkie. Jest tak obszerny we wnętrzu, że nie ma kompleksów przed nawet dużo większymi pojazdami. Bagażnik auta ma pojemność 251 litrów – największą w klasie. Bagażnik nie jest długi, ale wysoki. Ma podwójną podłogę. Niekiedy miejskie auta są zmuszone pełnić rolę pełnoprawnych samochodów rodzinnych. Nie każdemu to wychodzi. Tu już od początku jest nieźle. Drzwi są nad wyraz obszerne. Ale czy po zajęciu miejsca będzie wygodnie? Z przodu jest bardzo dużo miejsca na nogi i też szerokość kokpitu jest bardzo dobra. Nie obijamy się z pasażerem łokciami. Gdy z przodu siedzą osoby normalnego wzrostu to z tyłu jest też dużo miejsca dla dwóch osób. Dla trzeciej będzie mniej, raczej polecamy jazdę na krótkich trasach.

 

 

 


Deska rozdzielcza prosta, ale bardzo przejrzysta, z dużymi i przejrzystymi zegarami. Duża kierownica podcięta z dołu nie ma żadnego sterowania radiem, czy komputerem. Koło dźwigni zmiany biegów są pojemne półki, a przed pasażerem jest potężny schowek. Fotele przednie typu sportowego, integralne z zagłówkami. Wyglądają jak wyczynowe i są o dziwo bardzo wygodne. Z tyłu też jest całkiem dobrze. Nie można narzekać na brak miejsca. To wszystko przez to, że auto zbudowane jest jak wzór takich małych pojazdów MINI COOPER. Koła w każdym rogu auta, a to daje wiele miejsca na przestrzeń bagażową i dla pasażerów.

 

 

 


DANE TECHNICZNE;

Silnik 3-cylindrowy rzędowy 12 zaworowy

Pojemność 999 cm

Moc 75 KM przy 5200 obr/min

Max. Moment obrotowy 100 Nm przy 3000 obr/min

Skrzynia biegów 5-biegowa mechaniczna

Prędkość maksymalna 175 km/h

Pojemność bagażnika 251/951 litrów

Rozstaw osi 2420 mm

Dł/szer/wys 3540/1645/1489 mm

Masa własna 835 kg

 

 

 


Na pełnym 35 litrowym baku paliwa można pokonać ponad 700 km, a nawet dużo więcej. Producent podaje średnie zużycie benzyny na poziomie 4,7 litra. Nam wyszło różnie. W dużych korkach w mieście było to 5,3 litra. Poza miastem przy spokojnej jeździe było to około 3,8 litra.

 

 


Ciekawy jest też wygląd auta. Niby wygląda jak budka telefoniczna, ale nie jest nadmiernie wysoki. Najbardziej atrakcyjnie wygląda z tyłu. Duży zderzak i wielka klapa bagażnika ze szkła oraz nie proste światła tylne. To wygląda naprawdę ciekawie. Nie gorzej jest z przodu. Maska biegnie silnie w dół, do tego atrakcyjnie wyglądający zderzak. Całości dopełnia bardzo dobre, duże przeszklenie nadwozia. To dobrze, bo dzięki temu nie czujemy się w nim klaustrofobicznie.

 


Cztery poduszki powietrzne oraz ESP Up! ma w standardzie. Strefa zgniotu z przodu auta jest dość znaczna. Kierowca i pasażer mają dużo wolnego miejsca na nogi.

Trzeba przyznać, iż to lekkie auto daje całkiem dużą frajdę z jazdy 75 konny silnik sprawnie rozpędza pojazd. Nie mamy żadnych kompleksów na drodze. W dodatku samochód prowadzi się wyśmienicie zarówno na prostej jaki na zakrętach. W dodatku wjedzie niemal w każdą małą dziurę na parkingu.

 


To nie jest konserwatywny model VOLKSWAGENA ale ciekawe sprytne, małe auto. Wygląd można jeszcze poprawić poprzez zastosowanie ciekawego wzoru felg. UP! budzi bardzo silne pozytywne emocje.!

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 
Designed by vonfio.de