VOLVO XC 40 D4 |
Wpisany przez Administrator |
niedziela, 27 stycznia 2019 12:15 |
SAMOCHÓD ROKU – KOLEJNE WYBORNE VOLVO
Tocz się wózku – czyli po łacinie VOLVO to zawsze samochody bezpieczne i poprawne do bólu. Od kilku lat także czadowe, czego kolejnym elementem jest model XC 40. Najmłodszy i najmniejszy SUV ze Szwecji jest elegancki i przystojny jak jego więksi bracia. Powiedzmy krótko – jest piękny!
PRZECZYTAJ TEŻ; VOLVO - HISTORIA MARKI
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; VOLVO ZIMĄ W ŚWIĘTOKRZYSKIEM
Do tego jest dynamiczny. Silnik czterocylindrowy turbodiesel o mocy 190 KM mało pali i doskonale spisuje się we wszystkich warunkach. To pojazd o długości niecałe 4,4 metra i niemal 2 metry szerokości.
Jego bezpośredni konkurenci to JAGUAR E-PACE, AUDI Q3 oraz BMW X1 i MERCEDES GLA. Produkowany jest w Gandawie w Belgii. Choć przy pierwszym spojrzeniu wydaje się, iż jest to pomniejszony jeden ze starszych braci, to jednak czuje się od niego młodego ducha i drzemie w nim nowa technologia. Samochód jeździ odczuwalnie zwinniej od swoich większych braci. Układ kierowniczy zdaje się być bardziej bezpośredni i czuły na wszystkie zmiany nawierzchni.
Samochód jest zwarty i zgrabny. Masywny przód nie jest zbyt ciężki wizualnie. Charakterystyczne ledowe lampy optycznie poszerzają auto. Linia pokrywy silnika poprowadzona bardzo płasko i ma dynamicznie jawiące się przetłoczenia. Regularna linia okien mocno wspina się ku górze w tylnej części drugiej pary drzwi. Tam przechodzi w masywny słupek C. Tylna klapa z dość dużą szybą podobna jest do tych z większych modeli marki.
Dane techniczne;
Silnik – 4-cylindrowy, rzędowy 26 zaworowy wysokoprężny Pojemność – 1969 cm Moc maksymalna – 190 KM przy 4000 obr/min Max. moment obrotowy – 400 Nm przy 1750 obr/min Prędkość maksymalna – 210 km/h Przyspieszenie do 100 km/h – 7,9 sek Napęd – na cztery koła Skrzynia biegów – automatyczna – 8-biegowa Zużycie paliwa – 5,4 – 5,9 litra /100 km Dł/szer/wys – 4425/1804/1652 mm Rozstaw osi – 2702 mm Masa własna 1735 mm Prześwit – 210 mm Pojemność bagażnika – 460/1336 mm Koła 235/40 R20
Wnętrze to sama klasyka marki. Lecz nie jest nudne. Projekt deski rozdzielczej jest taki, jak w innych modelach marki. Na środku dominuje duży pionowo umieszczony wyświetlacz – tablet. Pod nim znalazł się panel obsługi mediów. Duża i gruba kierownica doskonale leży w dłoniach. Fotele obszerne i bardzo wygodne. Doskonale trzymają boki ciała. Tylnej kanapie także nic nie można zarzucić. Jest obszerna i wygodna. Ergonomia wnętrza jest tak duża, iż mamy wrażenie, ża auto jest znacznie większe niż jest.
Wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne. Czujemy się w nim doskonale. Jest wygodny, cichy, doskonale jeździ. Zakręty pokonuje pewnie niczym auto sportowe.
VOLVO XC 40 D4 to samochód, który jest kolejnym hitem marki. Nie udaje niczego, dobrze wygląda i tak samo jeździ. Jest elegancki, prestiżowy i nowoczesny. To prawdziwe podmiejskie auto, ale także do długich podróży.
Tekst; Mirosław i Robert Wdzięczkowscy Zdjęcia; Jakub Gąsiorek i Adam Janczur
|