Home Wyścigi/Race POCZĄTEK SEZONU VW SCIROCCO R CUP
POCZĄTEK SEZONU VW SCIROCCO R CUP
Wpisany przez Administrator   
sobota, 05 maja 2012 18:42

 

 

Emocjonujące manewry wyprzedzania, utalentowani młodzi kierowcy i doświadczeni zawodnicy – inauguracja sezonu Pucharu Volkswagen Scirocco R w Hockenheim nie zawiodła oczekiwań. Zwycięzcą pierwszego z dziesięciu wyścigów w 2012 roku został Ola Nilsson. Polacy zajęli dobre pozycje, Adam Gładysz ukończył wyścig na szóstym miejscu, Jakub Litwin na siódmym.


 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:   POLAK ZWYCIĘZCĄ VW SCIROCCO R CUP 2011


Pierwszy wyścig Pucharu Scirocco R w 2012 roku został rozegrany na znanym kibicom Formuły 1 torze w Hockenheim. Obiekt liczy 4.574 metry, kierowcy na każdym okrążeniu pokonują 17 zakrętów.

 

Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport: „Tysiące widzów na Hockenheimring mogło podziwiać emocjonujące rozpoczęcie sezonu Pucharu Volkswagen Scirocco R. Liczne manewry wyprzedzania, możliwe dzięki udoskonalonemu systemowi Push-to-pass zawsze przebiegały zgodnie z regułami. Fair play jest jedną z cech wyróżniających ten najbardziej ekologiczny markowy puchar na świecie. Poczuliśmy tutaj przedsmak wspaniałego sezonu 2012. Wszyscy, którzy mają do czynienia z Pucharem Volkswagen Scirocco R mogą być dumni z tego, że seria ta od pierwszego sezonu była sukcesem i z roku na rok jest coraz lepsza.”

 

Zwycięzcą pierwszego wyścigu okazał się Ola Nilsson, vice-mistrz z ubiegłego roku. Szwed jest jednym z faworytów, potwierdził swoje umiejętności już w kwalifikacjach. Bardzo szybko ustanowił najlepsze okrążenie, którego nikt nie zdołał pobić przez kolejne dwadzieścia minut. Adam Gładysz wywalczył dziewiąte pole startowe, drugi z Polaków – debiutant w Scirocco R Cup, Jakub Litwin w kwalifikacjach zanotował trzynasty czas.

 

 

Nilsson, który ruszył do wyścigu z pole position, prowadzenia nie oddał nawet na moment. Polacy już na pierwszych okrążeniach przesunęli się o klika pozycji do przodu i toczyli zaciętą walkę aż do samej mety. Zawodnicy w 100 procentach wykorzystywali 285 KM sportowego Scirocco. System Push-to-Pass, który na kilkanaście sekund zwiększał moc silnika sprawdził się doskonale. Ostatecznie Adam Gładysz minął metę jako szósty, Jakub Litwin, był zaraz za nim. Siódma lokata Litwina, jest najlepszym wynikiem wśród juniorów.

 

Mika Salo, który startował gościnnie, jako legenda sportów motorowych, pokazał, że mimo swojego zaawansowanego jak na wyścigi wieku, nie zapomniał, jak się jeździ. Najpierw po dwóch okrążeniach wyprzedził Janna-Hendrika Ubbena i zaczął gonić prowadzącego Nilssona. Pod koniec wyścigu Nilsson i Salo stoczyli pojedynek, który ostatecznie rozstrzygnął na swoją korzyść Nilsson. Salo zajął znakomitą drugą pozycję – najlepsze miejsce kierowcy z kategorii legend od czasu drugiej lokaty Johnny’ego Herberta w 2010 roku podczas finałów w Hockenheim.

 

W sezonie 2012 w Scirocco R-Cup udział bierze 21 zawodników z 11 krajów. Do Junior Cup zakwalifikowanych zostało 13 młodych kierowców, w tym 9 debiutantów w tej serii wraz z Jakubem Litwinem. Adam Gładysz wspólnie z 7 innymi kierowcami startuje w Pucharze Scirocco w ramach Pro Cup.

 


 

Kolejny wyścig odbędzie się już w najbliższy weekend, 5 maja o godz. 16.10 na torze najbliżej położonym Polski, na Lausitzring. Wyścigi można oglądać na żywo w internecie pod adresem www.volkswagen-motorsport.com/livestream.

 

# 21 Adam Gładysz

Kwalifikacje: 9 – Wyścig 6: Jestem bardzo zadowolony ze swojego tempa wyścigowego. Bardzo dziękuję mojemu inżynierowi, Piotrowi Żukowskiemu za perfekcyjne przygotowanie samochodu. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie jechałem tak dobrze ustawionym autem. Gdyby nie pechowe kwalifikacje była spora szansa na podium, a może nawet i na zwycięstwo. Już na pierwszym okrążeniu awansowałem o dwie pozycje, a na drugim kółku znajdowałem się na 5. miejscu. Niestety trzy okrążenia przed końcem wyścigu jadący za mną Moritz Oestreich uderzył przodem swojego samochodu w moje prawe tylne koło. Natychmiast „popsuła” się geometria i moje Scirocco fatalnie się prowadziło. Od tego momentu zależało mi tylko o dowiezieniu do mety 6. pozycji. Bałem się bowiem, że z opony zejdzie powietrze i nie ukończę wyścigu. Myślami jestem już na kolejnej rundzie Scirocco R-Cup, która odbędzie się za tydzień na niemieckim torze Eurospeedway.

 

# 23 Ola Nilsson

Kwalifikacje: 1 – Wyścig 1: "Doskonały początek sezonu. Miałem dobry start i na całe szczęście aż do mety udało mi się odpierać ataki Miki Salo, między innymi dlatego, że Salo wcześniej wykorzystał swoje Push-to-Pass. Walka z nim była wspaniała i jestem dumny, że udało mi się utrzymać tak dobrego kierowcę za swoimi plecami. W stawce jest kilku kierowców, którzy mogą wygrać w tym sezonie. Ale nie ulega wątpliwości, że moim celem jest zdobycie mistrzostwa.”

 

# 27 Mika Salo

Kwalifikacje: 4 – Wyścig 2: "Na treningu ćwiczyłem wiele startów. To się opłaciło w wyścigu, bo zaraz przesunąłem się o jedno miejsce do przodu. Potem dzięki systemowi Push-to-Pass wyprzedziłem kolejnego zawodnika. Ale niestety na końcu nie wystarczyło mi już możliwości użycia Push-to-Pass, aby wyprzedzić Ola. Próbowałem jeszcze znaleźć się tuż za nim, ale bez szans. Mój pierwszy wyścig w samochodzie z napędem na przednie koła sprawił mi niespodziewanie wielką przyjemność. Jeżeli mógłbym wziąć udział w kolejnym wyścigu Pucharu Volkswagen Scirocco R, z pewnością mógłbym może nawet wygrać.”

 

 

Tekst i zdjęcia: Volkswagen

 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

AUTO-TURYSTYKA W AUTOSTADT W WOLFSBURGU

VW TOUAREG NA RAGE RACE

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de