HONDA CIVIC I JAZZ W NOWEJ ODSŁONIE Drukuj
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 22 sierpnia 2017 03:59

 

UDOSKONALONY DIESEL WZMOCNI GAMĘ SILNIKOWĄ HONDY CIVIC



Kompleksowo udoskonalony, opracowany przez Hondę, silnik wysokoprężny i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM będzie dostępny w europejskiej wersji Hondy Civic od marca 2018 roku. Jednostka ta oferuje wyjątkową kombinację dobrych osiągów i wysokiej sprawności energetycznej.

 

POLUB NAS NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  HONDA CIVIC TOURER W BIESZCZADACH

 

 

  • Udoskonalony silnik 1.6 i-DTEC – w ofercie od marca 2018 roku

  • Zmiany konstrukcyjne, takie jak podwyższenie wytrzymałości tłoków i obniżenie tarcia gładzi tulei cylindrowych

  • Niska emisja CO2 potwierdzona testami w realnych warunkach eksploatacyjnych

  • Moc maksymalna 120 KM; maksymalny moment obrotowy – 300 Nm.



Jest to jeden z pierwszych silników oficjalnie przebadanych pod kątem zużycia paliwa i emisji spalin, zgodnie z nową zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procure - WLTP), która zacznie obowiązywać od września 2017 roku. Podczas gdy dotychczas stosowany cykl pomiarowy NEDC oparty był na teoretycznym profilu jazdy samochodem, nowy cykl WedLTP opracowano korzystając z zebranych na całym świecie danych opartych na rzeczywistych przebiegach samochodów. Nowy cykl pomiarowy pozwoli na uzyskiwanie wyników bliższych tym, jakie osiągają kierowcy w czasie eksploatacji swoich samochodów.

 


Konstruktorzy Hondy dokonali istotnych poprawek w silniku 1.6 i-DTEC i układzie wydechowym, by zmaksymalizować osiągi w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych. Udało się również obniżyć poziom zużycia paliwa nawet do 3,7 l/100 km*, przy emisji CO2 obniżonej do 99 g/km (w nowym cyklu pomiarowym WLTP)*.

Usprawnienia zastosowane w silniku 1.6 i-DTEC objęły obniżenie tarcia przy ruchu tłoków w cylindrach, co uzyskano dzięki wykonaniu tłoków z bardzo wytrzymałej stali chromowo molibdenowej, a także honowaniu gładzi cylindrowych "super plateau", co umożliwia bardziej płynny ruch tłoków.

Silnik o pojemności skokowej 1597 cm3 korzysta z tego samego co jego poprzednik, zaawansowanego systemu wtrysku paliwa firmy Bosch i wspomaga się małą, wysokowydajną turbosprężarką. Zastosowano też niskociśnieniowy system recyrkulacji spalin EGR i wysokoprzepływowe kanały dolotowe w głowicy silnika, zapewniające bardzo intensywne zawirowanie powietrza. Smukły, ale bardzo wytrzymały wał korbowy i całkowicie aluminiowy, otwarty blok silnika, produkowany jako wysokociśnieniowy odlew, pozwoliły zminimalizować masę jednostki. Nowa wersja silnika i-DTEC otrzymała dodatkowe użebrowanie bloku podwyższające jego sztywność strukturalną. Pozwoliło to obniżyć poziom hałasu i drgań towarzyszących pracy jednostki.

 


NOWA WERSJA HONDY JAZZ

 

Jeszcze przed tegoroczną wystawą motoryzacyjną we Frankfurcie, Honda zaprezentowała nowy „look” swojego najmniejszego modelu oferowanego w Europie. Zmiany w Hondzie Jazz dotyczą nadwozia i wyposażenia, przy czym auto będzie również dostępne z silnikiem i-VTEC o poj. 1.5 l i mocy 130 KM.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  HONDA JAZZ NA PODLASIU


  • Bardziej sportowa stylizacja i nowe wyposażenie nawiązujące do charakteru auta

  • Silnik benzynowy o mocy 130 KM po raz pierwszy w ofercie modelu

  • Niezrównana wszechstronność i przestrzeń dla pasażerów

 

Stylizacja przodu odświeżonej Hondy Jazz, zgodnie z ideą „Solid Wing Face”, wyraźnie nawiązuje do aktualnego designu rodziny modeli marki Honda. Przedni zderzak zyskał ostre linie i odważnie zaznaczone kontury wokół wlotów powietrza. Poszerzony tylny pas podkreślono błyszczącą, czarną linią, rozciągającą się ponad trapezoidalną, dolną sekcją. W ofercie pojawi się też nowy metalizowany lakier – Skyride Blue, który będzie dostępny jako nowa opcja kolorystyczna.

 


130-konny silnik benzynowy Hondy Jazz łączy w sobie wysoką moc z niskim spalaniem i jest zgodny z restrykcyjnymi normami europejskimi Euro 6. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 l./100 km, a emisja CO2 utrzymuje się na poziomie od 124 g/km w przypadku wersji z przekładnią CVT. Układ skrzyni CVT został przekonstruowany tak, by zapewnić bardziej płynną i dynamiczną reakcję podczas przyspieszania.

Nowy silnik o mocy 130 KM jest oferowany w nowym pakiecie Dynamic, którego elementami są także cieńszy, przedni splitter znajdujący się poniżej przedniego grilla oraz trzyczęściowy dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem – oba wykończone czerwoną linią podkreślającą sportowy charakter auta. Pakiet Dynamic zawiera również lampy przednie wykonane w technologii LED, lampy przeciwmgielne, spoiler klapy bagażnika, a także lakierowane na czarno obręcze z oponami 185/55 R16. Wnętrze wykończono za pomocą tapicerki z prążkowanym wzorem, a koło kierownicy i gałkę drążka zmiany biegów pokryto skórą ozdobioną szwami w kolorze pomarańczowym.

Odświeżona Honda Jazz zachowała swoją niezwykłą wszechstronność, tak cenioną w tym modelu. Bagażnik ma pojemność 354 l. (powiększającą się do 897 l po złożeniu oparć tylnej kanapy), a pasażerowie mogą cieszyć się największą przestrzenią w tej klasie samochodów. Praktyczny, opracowany przez Hondę system Magic-Seat oraz asymetrycznie dzielona tylna kanapa (w proporcji 60:40), pozwalają na szereg konfiguracji wnętrza, w którym maksymalna długość powierzchni ładunkowej wynosi 2,48 m, a maksymalna wysokość – 1,28 m.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

 

AUTO-TURYSTYKA NA PODZAMCZU

 

AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU W RUSINOWIE