Home NOWOŚCI NOWOŚCI VOLVO
NOWOŚCI VOLVO Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
niedziela, 14 kwietnia 2013 06:32


Volvo prezentuje wersje R-Design nowych modeli XC60, S60 i V60


Volvo pokazało w Nowym Jorku usportowione wersje nowych modeli XC60, S60 i
V60. Pakiet R-Design obejmie zmiany stylistyczne oraz mechaniczne. W ofercie
pozostaje lakier Rebel Blue –typowy dla usportowionych odmian Volvo. Jednak
tym razem szwedzkie nowości zostały pokazane w intensywnej czerwieni.

 

ZOBACZ TEŻ;  VOLVO W BOGATYNI - WYPRAWA

 

 

Karoseria i wnętrze


Najbardziej charakterystycznym elementem nowych aut są pięcioramienne felgi
ze stopów lekkich o wzorze dostępnym wyłącznie z pakietem R-Design. W
modelach S60 i V60 ich maksymalny rozmiar to 19 cali, a w XC60 - 20 cali. We
wszystkich modelach serii 60 zniknęły pionowe światła do jazdy dziennej
umieszczone obok reflektorów. Teraz lampy przednie są szersze, a wspomniane
światła zamontowane są poziomo w zderzaku przednim. Nowością jest także
czarny, błyszczący grill chłodnicy i nowe przetłoczenia na masce. Z maski
znikły spryskiwacze przedniej szyby, ukryte teraz pod jej krawędzią. W
wersji R-Design nie zabrakło także wkomponowanych w karoserię spojlerów i
dyfuzorów.

 



W środku wersję R-Design poznamy po sportowych fotelach kubełkowych -
znacznie mocniej wyprofilowanych niż dotąd. Także tapicerki są
zaprojektowane specjalnie dla tej wersji. W standardzie R-Design fotele
obito materiałem o fakturze Nubuku ze wstawkami z perforowanej skóry. Za
dopłatą oferowane będą fotele z pełnymi obiciami skórzanymi. Każde z siedzeń,
niezależnie od tkaniny, będzie miało grubszy sportowy szef i będzie
ozdobione logotypem R-Design. Będzie on też widoczny na grillu chłodnicy, na
sportowej kierownicy i na innych elementach wnętrza. Analogowe zegary
zostaną zastąpione wyświetlaczami TFT.
Twardsze zawieszenie i lepsze osiągi
Samochody z pakietem R-Design otrzymają usportowione zawieszenie z
twardszymi sprężynami i amortyzatorami. Modele S60 i V60 będą obniżone o 15
mm. Zastosowano amortyzatory typu monotube o szybszym czasie reakcji na
nierówności. Usztywniono tuleje mocujące amortyzatory do nadwozia: z tyłu o
20%, a z przodu aż o 400%. Zmiany miały na celu bardziej bezpośrednie
odczucie prowadzenia i wyeliminowanie tendencji do odrywania się kół od
nawierzchni, niepożądanych wibracji, etc. W wersjach R-Design zastosowano
także rozpórkę pomiędzy kielichami przednich amortyzatorów. W modelu XC60
zawieszenie także jest wyraźnie utwardzone, jednak nie na tyle, by ucierpiał
na tym komfort jazdy.

 



W wersjach z automatycznymi skrzyniami biegów pojawią się łopatki przy
kierownicy służące do sekwencyjnej zmiany przełożeń. Dzięki nim zmiana
przełożeń będzie następowała szybciej. W modelu S60 T6 AWD o mocy 304 KM
sprint do setki zostanie skrócony z 6,1 do 5,9 sek. Osiągi da się jeszcze
bardziej poprawić po wgraniu fabrycznego programu Polestar podnoszącego moc
do 329 KM i moment obrotowy z 440 na 480 Nm. Pakiet Polestar będzie dostępny
także do innych odmian silników benzynowych i Diesla. Wersję R-Design będzie
można łączyć z każdą wersją silnikową modeli S60, V60 i XC60.

Zdjęcia; VOLVO

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

VOLVO NA DZIKIM ZACHODZIE

VOLVO OLYMPIC CUP

JAK TO W SZWECJI SAMOCHODY ROZBIJAJĄ

 
Designed by vonfio.de