Home PREMIERY HONDA CIVIC TOURER - PREMIERA
HONDA CIVIC TOURER - PREMIERA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 12 lutego 2014 08:22

 

TOURER – PIĘKNY I ZASKAKUJĄCY

 

HONDA zaprezentowała nową odmianę doskonałego dotąd jako hatchback modelu CIVIC. Kombi, czyli Tourer jest duży, bardzo pojemny (bagażnik 625 litrów), piękny i w dodatku doskonale jeździ.


ZOBACZ RÓWNIEŻ;  HONDA CIVIC NAD BAŁTYKIEM


Tak duży bagażnik w tej klasie rzadko się spotyka. Tourer ma drugi głęboki, duży bagażnik pod podłogą właściwego bagażnika. Za to bak paliwa przeniesiono pod przednie fotele.

Auto ma wyjątkowo dużo systemów wspomagających kierowcę. Mamy system ostrzegania przed zmianą pasa, system ostrzegający przed najechaniem innego pojazdu, aktywne amortyzatory tylne. Silniki to diesel 1,6 120 KM I 300Nm, oraz 1,8 benzynowy 142 KM i 160 Nm.

A prowadzenie się auta to sama przyjemność. Trzeba samemu to sprawdzić.

 


 

O nowej Hondzie mówi Red Grzegorz Traczewski z AUTO PLUS RADIO; „Uważam, że wzór trakcji wcale nie jest rodem z Niemiec. Takim jest bowiem Honda Civic. Zaskoczyło mnie to, iż w wersji Tourer Civic wręcz zyskał. Jak na segment C tonowe kombi jest obszerne i wygodne. Hondowski system składania tylnej kanapy polepsza właściwości użytkowe tego auta. Widoczność do tyłu jest zaskakująco dobra. Szkoda tylko, że nadal nie jest dostępna nawet w opcji regulacja wysokości fotela pasażera, bardzo nisko umiejscowionego.

 

 

Dopracowane, dynamiczne nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa bardzo przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze. Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, Civic Tourer oferuje najbardziej pojemny bagażnik w swojej klasie. Przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), co pozwala na transport trzech dużych walizek przy zaciągniętej rolecie. Po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Szerokie, niskie nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie C (1431 mm między przednimi fotelami na wysokości ramion oraz 795 mm między oparciem fotela kierowcy a siedziskiem tylnego fotela). Nadwozia obu wersji nadwoziowych - Tourer i 5-drzwiowej - zachowują identyczną wysokość i szerokość, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu, ta pierwsza oferuje więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli.

 

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu wnętrze jest niezwykle przestronne i umożliwia zastosowanie systemu „Magic Seats”.

Innowacyjne tylne siedzenia "Magic Seats" w nowej Hondzie Civic Tourer składają się na wiele sposobów, pozwalając użytkownikowi dopasować przestrzeń w kabinie pasażerskiej do swoich indywidualnych potrzeb. Oparcia tylnej kanapy można łatwo złożyć jednym ruchem, tworząc płaską powierzchnię bagażową, której podłoga została w tym celu nieco podwyższona. Siedziska tylnych foteli mogą zostać również uniesione, co umożliwia transport wysokich przedmiotów. Ponadto, dzięki funkcji składania oparcia tylnej kanapy w proporcjach 60:40, istnieje wiele konfiguracji przewozu osób i bagaży oraz wykorzystania przedziału bagażowego, jeśli na przykład dostęp od strony klapy bagażnika jest utrudniony.


Honda Civic Tourer posiada wiele praktycznych rozwiązań, które znacznie poprawiają wygodę użytkowania oraz funkcjonalność modelu. Jako osłonę przedziału bagażowego zastosowano tradycyjną roletę, którą można zdemontować podczas transportu większych ładunków.

Pod podłogą bagażnika, przy zderzaku, udało się wygospodarować specjalną wnękę, którą można wykorzystać do przewozu zdemontowanej rolety lub jako kolejny schowek, np. na parasol.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer. Pod podłogą bagażnika Hondy Civic Tourer znajduje się znany z wersji 5-drzwiowej, dwupoziomowy schowek, jednak podłogę w kombi poprowadzono wyżej, dzięki czemu ma on teraz nie 75 ale 117 litrów pojemności. Po podniesieniu pokrywy schowka, w bagażniku zmieszczą się dwie skrzynie transportowe lub, po umieszczeniu pokrywy w najniższym położeniu, przedmioty o wysokości do 1 metra.

Ponadto próg bagażnika obniżono do wysokości podłogi (565 mm), co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.Pojazd jest standardowo wyposażony w relingi dachowe, do których w prosty sposób można przymocować bagażnik lub boks dachowy.

 

 

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE, KOMFORT I PROWADZENIE

 

  • Pierwszy seryjny model z systemem adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia

  • Testy w rzeczywistych warunkach drogowych

  • Dojrzała dynamika”

  • Stabilna jazda z dużymi prędkościami

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia to rozwiązanie, które nigdy wcześniej nie było stosowane w seryjnym modelu Hondy. System automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy, co poprawia stabilność i komfort niezależnie od obciążenia pojazdu oraz warunków drogowych. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym, zapewniając świetne właściwości jezdne zarówno na autostradzie jak i na krętej, górskiej drodze.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach. Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się, co zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

System adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia, który zadebiutuje w pojeździe seryjnym, przygotowany był specjalnie z myślą o klientach modelu Civic Tourer. Mimo iż jest to jedno z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań w segmencie C, ma ono być szeroko dostępne.Wielu klientów z pewnością doceni wyraźną poprawę jakości i komfortu prowadzenia dzięki zastosowaniu tak zaawansowanych rozwiązań technicznych w zawieszeniu.” Adrian Killham, kierownik projektu Civic Tourer

Ponieważ Honda Civic Tourer powstała z myślą o klientach ze Starego Kontynentu, model poddano rygorystycznym testom w różnorodnych i często bardzo trudnych europejskich warunkach jazdy. Głównym celem inżynierów było opracowanie przewidywalnej, komfortowej i bezpiecznej charakterystyki prowadzenia, którą określono mianem „Dojrzałej dynamiki”.


Mieliśmy jasno określony cel, którym było opracowanie „dojrzałej dynamiki” zapewniającej pewną, przewidywalną, komfortową i bezpieczną charakterystykę prowadzenia. Chcieliśmy aby układ zawieszenia idealnie wybierał wszelkie nierówności.”

John Hargreaves, kierownik projektu podwozia modelu Civic Tourer

 

Konstrukcję przedniego zawieszenia kół (opartą na kolumnach McPhersona) oraz tylną belkę skrętną, Honda Civic Tourer dzieli z 5-drzwiową wersją modelu Civic. Modyfikacji poddano tu jednak charakterystykę tłumienia przednich amortyzatorów, co pozwoliło poprawić komfort jazdy.


TEKST I ZDJĘCIA; Mirosław Wdzięczkowski i Honda

 
Designed by vonfio.de