RENAULT MEGANE KOMBI BOSE |
Wpisany przez Adam Janczur |
czwartek, 20 lipca 2017 05:20 |
KOMBI JAK SIĘ PATRZY
Na początku jak się na niego spogląda, wsiada i jedzie to żadną miarą nie czuć, iż to kombi. RENAULT MEGANE z systemem nagłaśniającym BOSE w wersji kombi jest pojazdem bardzo intrygującym. Doskonale wyposażony i równie atrakcyjnie wygląda. ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
ZOBACZ FILM - RENAULT MEGANE KOMBI BOSE - TEST
Po 5-drzwiowym hatchbacku i 4-drzwiowym sedanie Renault Megane po raz kolejny zagościło na rynku. Najbardziej praktyczny wariant kombi z bogatym wyposażeniem Bose i 1,2 litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM. Wariant kombi w Megane był dostępny już od pierwszej wersji modelu w 1995 roku. Obecnie mamy już czwartą generację modelu.
Już pierwsze zetknięcie z nowym Renault pozwala zrozumieć, iż francuscy mistrzowie designu to rzeczywiście prawdziwi mistrzowie. Najnowsza wersja Megane jest pojazdem miłym dla oka i wygląda bardzo nowocześnie. Zresztą tak samo jak inne modele koncernu. Z tym mocnym silnikiem w tym aucie mamy duże skojarzenia z najmocniejszą taksówką świata, że to takie małe AUDI RS6.
Charakterystyczne i spójne z innymi autami marki są światła przednie i tylne. Szczególnie tylne, które ciągną się niemal przez całą szerokość tylnej klapy. Bardzo w nocy przyciągają wzrok każdego przechodnia. Płynne linie boczne są ciekawsze niż w niejednym aucie klasy premium. Na plus stylistyki należy także dodać płynne i dynamiczne wkomponowanie w nadwozie bagażnika. Całe auto wygląda spójnie i bardzo atrakcyjnie. Mocno opadająca maska przednia nadaje jeszcze więcej dynamiki. 18 calowe koła w pełni się komponują z całością.
Również wnętrze nie jest poślednie. Najpierw w oczy się rzuca duży dotykowy pionowo zorientowany ekran na środku deski rozdzielczej. Jego grafika i szybkość działania zadowolą każdego. Menu jest bardzo rozbudowane i niekiedy wymaga chwili zastanowienia i kilku dodatkowych kliknięć. Za to mamy różne rodzaje oświetlenia wnętrza, masaż w fotelu kierowcy, słuszne nagłośnienie i rozbudowany komputer pokładowy. Jakość wykonania i materiały są doskonałej jakości, miękkie i miłe w dotyku.
Na ilość miejsca i obszerność foteli przednich narzekać nie można. Tak samo jest na kanapie tylnej. Zarówno nad głową i miejsca na nogi jest dużo. Również doskonale wygląda pojemność bagażnika – 521 litrów. Co prawda konkurencja miewa więcej. Na plus zasługuje niski próg załadunku, foremne kształty, i podwójna podłoga. W wersji Bose co prawda właśnie u dołu bagażnika ulokowano niskotonowy głośnik.
Pod maską jest silnik turbodoładowany 1,2 Tce benzynowy o mocy 130 KM przy 5500 obr/min i 205 Nm przy 2000 obr/min. Jest cichy, elastyczny. W ustawieniu sport bardzo ciekawy jeśli chodzi o osiągi. Dobrze przyspiesza. Jadąc przy użyciu tempomatu z prędkościami 70 – 85 km/h zużycie paliwa oscyluje między 3,5 a 4,7 litra. W mieście bez jazdy sportowej to 5,7 – 7,0 litra. To całkiem dobre wyniki. Silnik ma kilka możliwości ustawień jego pracy, a co za tym idzie mocy, momentu obrotowego i zużycia paliwa. Dla nas plusem jest, iż silnik ma 4 cylindry, a nie jak to jest ostatnio modne 3. Ten jest połączony z manualną skrzynią 6-biegową, o bardzo precyzyjnie zestopniowanych przełożeniach.
RENAULT MEGANE KOMBI BOSE 1,2 Tce to ładnie skrojony samochód rodzinny, z równie ładnym, eleganckim i dobrze skrojonym, nowoczesnym wnętrzem. Ładnie wygląda, dobrze jeździ i jest przyjemny dla pasażerów. Doskonale nadaje się do turystyki motoryzacyjnej.
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|