Home Volvo VOLVO XC70 D4
VOLVO XC70 D4 Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
czwartek, 20 sierpnia 2015 06:16

 

DO RODZINNYCH WOJAŻY

 

Trudno nie docenić szwedzkiej elegancji połączonej z surowością oraz prostotą. Ten kraj zawsze kojarzył się z miejscem czystym, bezpiecznym i dobrze ułożonym. Taki jest też VOLVO XC70 D4 ZOBACZ FILM - masywne kombi z podwyższonym zawieszeniem i dużą ilością miejsca w środku i niedużym bagażnikiem. PRZECZYTAJ - WYPRAWA - VOLVO XC70 D4 W ŚWIĘTOKRZYSKIEM.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  VOLVO W ŁOWICKIEM


Tocz się – auto z nazwą nawiązującą do klasycznej łaciny jako trzecia generacja jest produkowane od 2007 roku. Samochód wykonany jest z wielką elegancją i prostotą. Tu brak miejsca na ekstrawagancje i kontrowersje, lecz nikt się tego nie spodziewał.

 

ZOBACZ TEŻ;   VOLVO P 1800 - KTÓRYM JEŹDZIŁ ŚWIĘTY

 

 

Kształty zewnętrzne obecnej wersji znacząco się wygładziły. Pojazd upodobnił się znacznie do innych modeli marki. XC70 stał się bardziej aerodynamiczny. Przód jest jakby zadziorny, ze sportową nutą. Maska opada tylko lekko. Długie auto ponad 4,8 metra i szerokie na 1,86m ma zarówno duży rozstaw osi jak i duże zwisy przednie i tylne. Z boku klasyka – wygląda nadal nieco tradycyjnie, czyli pudełkowato. To bardzo dobrze, bez ultranowoczesności, która wraz z modą przeminie. Z tyłu za to duża klapa bagażnika, elektrycznie otwierana. Ale najbardziej charakterystyczne są duże pionowe światła. To jakby wyznacznik wszystkich aut w wersji kombi w Volvo.

 

 

 

Wrażenie prostoty, ale eleganckiej i pewności oraz bezpieczeństwa nie znika także wewnątrz. Całkiem jak na zewnątrz dominuje tu przestrzeń i prostota klasycznej, eleganckiej linii. Jasna skóra ekologiczna połączona jest z szarymi, dobrej jakości plastikami. Do tego wstawki drewniane na drzwiach i desce rozdzielczej. Fotele wygodne, nawet przy długiej podróży nie męczą. Można zaprogramować różne ustawienia pozycji fotela kierowcy i lusterek. Dużą zaletą są jak zwykle u szwedzkiego producenta tylne fotele, a właściwie duża, obszerna kanapa z możliwością zamontowania fotelików dla dzieci. Kierownica czteroramienna ze wstawkami z aluminium, z pełnym sterowaniem tempomatem i radiem. Za nią z lewej strony jest dźwigienka z pełnym sterowaniem komputerem pokładowym. Jak na nasz gust koło sterowe może nieco za duże. Lecz jest to kwestia indywidualnych gustów.

 

 

Deska rozdzielcza to klasyka Volvo. Duże przejrzyste i łatwo czytelne zegary, ale elektroniczne, nowocześnie podświetlane na czerwono znane są z innych modeli marki. Z prawej strony powyżej miejsce na kluczyk i przycisk start/ stop silnika. A na prawo na środku deski wyświetlacz funkcji komputera, nawigacji i radia. Wszystko intuicyjnie sterowane także z panelu środkowego, za którym jest sprytny schowek nie widoczny dla wścibskich, dokładnie jak w innych modelach marki. Panel środkowy wyłożono drewnem. Przed pasażerem duży schowek, podobnie jak w podłokietniku. Ten ma wejścia USB i AUX.

 

 

Bagażnik długi, ale nie głęboki 575 litrów ze znaną z Volvo przegródką by bagaże się nie przemieszczały. Po złożeniu tylnej kanapy w wersji 1/3 do 2/3 mamy bardzo dużą powierzchnie płaską. Klapa bagażnika w wygodny sposób może być zamykana i otwierana ręcznie pilotem, przyciskiem na klapie lub z wewnątrz auta.

 

 

 

Sercem auta jest motor wysokoprężny Drive-E z turbodoładowaniem 2,0 litra 181 KM przy 4250 obr/min i 400Nm przy 1750 – 2500 obr/min. Ten silnik ma mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2. Połączony jest z bardzo sprawnie działającym automatem aż 8-biegowym z łopatkami przy kierownicy. Trzeba przyznać, iż jazda z operowaniem łopatkami jest całkiem sprawna i przyjemna, a przy tym bezpieczna, bo nie odrywamy rąk od kierownicy.

Auto mimo masy 1680 kg całkiem sprawnie się rozpędza. Przy tym chwilowe zużycie paliwa przy spokojnej jeździe to 5,0-5,5 litra. W mieście 1,5-2,0 litra więcej. Średnio całej podróży w góry około 7 litrów oleju napędowego. W ograniczeniu zużycia paliwa z pewnością pomaga sprawnie działający układ start/stop silnika.

 

 

 

Bardzo dobrze działają skrętne światła ksenonowe. Skutecznie doświetlają zakręty. System BLIS to skutecznie działające ostrzeżenie o zbliżających się pojazdach w martwym polu lusterek. Aktywny tempomat przy pomocy radaru sam utrzymuje odległość od auta poprzedzającego, a w razie nagłej potrzeby odhamowuje Volvo. Mamy także sprawnie działający układ kontroli pasa ruchu.

 

 

VOLVO XC70 D4 jest samochodem wyjątkowo wygodnym i eleganckim. Już na pierwszy rzut oka podobającym się nam niezmiernie. Jest eleganckie i pojemne. Posiada okazały pakiet dodatków podnoszących bezpieczeństwo. Jest też dość szybkie i oszczędne. Auto-turystyka bardzo go polubiła. W sam raz do długich wypraw i podróży. Turystyka motoryzacyjna zyskała fajnego partnera.

 


 

Tekst, film i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

VOLVO NA DZIKIM ZACHODZIE

 

JAK TO W SZWECJI SAMOCHODY ROZBIJAJĄ

 

VOLVO R-DESIGN

 
Designed by vonfio.de