Home Honda HONDA HRV e;HEV
HONDA HRV e;HEV Email
Wpisany przez Ela Janczur   
środa, 08 listopada 2023 07:21

 

 

 

NO NO NO – DAJE WIĘCEJ NIŻ SĄDZICIE!

 

Daje kierowcy i pasażerom jeszcze więcej niźli poprzedni model. Ilość miejsca w środku zdumiewa i zachwyca, zważywszy na to, iż nie jest to największe auto świata. Bagażnik też daje radę, a w aucie panuje wszechobecna cisza – nie tylko, gdy podróżujemy w trybie elektrycznym. Taka jest właśnie  HONDA HRV e;HEV samochód hybrydowy wszelakiego zastosowania. Jak Japończykom się to udało?! Sprawdźmy więc.

 

PEZECZYTAJ RÓWNIEŻ;  HISTORIA MARKI HONDA

 

ZOBACZ TEŻ;  AUTO-TURYSTYKA HONDĄ PRZEZ MAZOWSZE

 

 

 

 

W skrócie mówiąc – wygodna, oszczędna w rozsądnej cenie. Takie japońskie eko. Jeździliśmy już tym modelem w nieco starszych wersjach, ale najnowsza może być wielkim konkurentem dla innych pojazdów segmentu. Szczególnie ciekawie i bardzo atrakcyjnie wygląda w kolorze czerwonym (jak powszechnie wiadomo entuzjastom motoryzacji – czerwony szybszy!).

 

 

 

 

 

Tę Hondę można kupić już od 144900 zł zł w wersjach Elegance, Advance i Advance Style. Oczywiście jak to w przypadku hybryd wszystkie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów e-CVT.

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwości jezdne nastrajają nas zgoła pozytywnie, wręcz bardzo dobrze. Auto wyśmienicie się prowadzi na zakrętach, jak niższa o wiele limuzyna. W środku nie słychać żadnych odgłosów pracy zawieszenia, czy pokonywanych nierówności. Wrażenia subiektywne odnośnie przyspieszania są o wiele lepsze niż katalogowe 10,7 sekundy do setki. Aż nie chcieliśmy w to uwierzyć – tak miło było przy wyprzedzaniu. Zawieszenie dość twarde, tak po europejsku. Na rynek amerykański z pewnością zostanie zestrojone bardziej miękko. Ale to dobrze, bo auto nie przechyla sią zbytnio na zakrętach i daje duże poczucie pewności prowadzenia.

 

 

 

 

 


 

W środku jest naprawdę europejsko. Honda zrobiła dużą i dobrą robotę. Bardzo dobre materiały i ich spasowanie powodują, iż nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Przednie fotele przyjemnie twarde i wygodne. Pasażerowie mają do dyspozycji sporo miejsca i uchwyty na kubki z kawą, butelki z wodą, bądź też telefon. Pozycja za kierownicą jest bardzo miła. Podczas jazdy można się zrelaksować i wypocząć. Tylna kanapa również wygodna nawet na długich trasach i obszerna. Jest tam niewiarygodnie dużo miejsca na nogi!

 

 

 

 

 

 

Deska rozdzielcza w czarnym-matowym kolorze, z niektórymi wstawkami w fortepianowej czerni. Kierownica o dużym grubym wieńcu, doskonale leży w dłoniach. Na środku deski rozdzielczej mamy solidnych rozmiarów ekran. Do tego liczne klasyczne przyciski i pokrętła. Jest to połączenie nowoczesności oraz tradycji. Ogólnie rzecz ujmując miejsce pracy kierowcy bardzo dobre nawet na długie trasy.

 

 

 

 

 

Dane techniczne;

 

- Silnik – hybrydowy

- Pojemność – 1498 cm

- Moc maksymalna – 131KM przy 6000 obr/min

- Max moment obrotowy – 253 Nm przy 4000 – 5000 obr.min

- Silnik spalinowy – benzynowy, 4 cyl. Rzędowy, 16 zaworowy

- Stopień sprężania – 13,5 : 1

- Średnica cyl. X skok tłoka – 73 X 89,5 mm

- Moc silnika spalinowego – 107 KM przy 6000 obr/min

- Max moment obrotowy silnika spalinowego – 131 Nm przy 4500 – 5000 obr.min

- Moc silnika elektrycznego – 131 KM

- Moment silnika elektrycznego – 253 Nm

- Liczba drzwi – 5

- Liczba miejsc – 5

- Promień skrętu – 5,7 metra

- Średnica zawracania – 11,3 metra

- Dł/szer/wys – 4340/1790/1582 mm

- Rozstaw osi – 2610 mm

- Prześwit – 188 mm

- Pojemność bagażnika – 319/971 litrów

- Prędkość maksymalna – 171 km/h

- Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,7 sek.

- Pojemność zbiornika paliwa – 40 litrów

- Masa pojazdu – 1400 kg

- Układ kierowniczy – przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektrycznym.

 

 

 

 

Wygląd zewnętrzny to prostota i elegancja. Lecz w tej głębokiej czerwieni jest niemal zjawiskowy. Dość powiedzieć, iż na ulicy ludzie się za nami oglądali. Duże drzwi ułatwiają dostęp do auta, a dostęp do bagażnika również jest bezproblemowy.

 

 

O nowym modelu Honda e;HEV mówi pan Jakub Rzeszewski; „JESTEM UŻYTKOWNIKIEM POPRZEDNIEGO MODELU SPRZED KILKU LAT, KTÓRY JEST DOSKONAŁY I NIE STWARZA ŻADNYCH PROBLEMÓW. JEDNAK, GDY ZOBACZYŁEM TEN NA OSIEDLU I TO W KOLORZE CZERWONYM MUSIAŁEM MU SIĘ BLIŻEJ PRZYJRZEĆ. TO NIESAMOWITY SAMOCHÓD DLA NORMALNYCH LUDZI ZE ŚREDNIO GRUBYM PORTFELEM. OD RAZU ZDOBYŁ MOJE SERCE – MUSZĘ ZAMIENIĆ SWOJE UŻYWANE AUTO NA TEN MODEL”.

 

 

HONDA HRV e;HEV ma prawo się podobać. Jest atrakcyjny zewnętrznie, dobrze jeździ. W dłuższych podróżach absolutnie nie męczy – co sprawdziliśmy w podróży do Torunia, gdzie podziwialiśmy niesamowite widoki na stara miasto z drugiej strony Wisły. A więc ruszajmy w siną dal!

 

 

 

Tekst i zdjęcia; Ela Janczur i Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de