Home Skoda SKODA YETI 2,0 TDI
SKODA YETI 2,0 TDI PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 27 sierpnia 2011 08:43

 

 

Praktyczny i przestronny.

 

 

Skoda coraz śmielej wpisuje się w segment aut 4x4. Octavia, czy Superb z napędem na wszystkie koła, a od dwóch lat Yeti z doskonałym napędem Haldex czwartej generacji. Ten mini SUV ma za sobą wiele sukcesów, także sprzedażowych, doskonale sprawdza się w lekkim terenie i na asfalcie. W dodatku atrakcyjnie wygląda i nie jest za duże, ani za małe. A na dużych aluminiowych felgach wygląda bojowo.


Mieliśmy już zimową wyprawę, „Yeti zdobywa Bieszczady” i auto z silnikiem benzynowym spisało się wybornie.

Szeroki samochód ma dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nie można narzekać na ergonomię i jakość zastosowanych materiałów. Ma też wiele praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Tylko na tylnych siedzeniach trochę trzęsie, chyba tylne zawieszenie jest tak ustawione, by dobrze działać przy pełnym obciążeniu. Lecz nie słychać żadnych dźwięków i stuków z zawieszenia. 17 calowe koła ze stopów lekkich mają szerokie opony 225/50 R17, pewnie ze względu na niski profil opon trochę trzęsie. Lecz auto z kołami 18 calowymi wygląda jeszcze bardziej bojowo.

 


 

Dane techniczne;


Silnik czterocylindrowy 16 zaworowy turbo diesel 1968 cm

Moc 110 KM

Skrzynia biegów 5 biegowa mechaniczna

Masa własna 1340 kg

Prędkość maksymalna 185 km/h

Zużycie paliwa 5 – 7 litrów.

 

Silnik o najmniejszej mocy spośród 2 litrowych ma tak duże pokłady momentu obrotowego dostępnego w pełnym zakresie obrotów, iż spokojnie wystarczy do sprawnego poruszania po drogach. Naprawdę jesteśmy pod wrażeniem, a trzeba przypomnieć, iż są jeszcze silniki diesla o tej samej pojemności i mocach 140 i 170 KM, jednak nieco więcej palą.

 


 

W tej skrzyni biegów, przy dużym momencie obrotowym silnika wyjątkowo nie brakuje szóstego biegu. Skrzynia działa precyzyjnie. Napęd stale jest przekazywany na wszystkie koła poprzez system napędu Haldex 4. W normalnych warunkach 95 % momentu jest przekazywanych na przednie koła, w razie poślizgu kół automatycznie może się to płynnie zmieniać. Ponadto mamy centralny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym i elektroniczną kontrolę trakcji, oraz system „Off Road” - ułatwiający poruszanie się w trudniejszym terenie.

 


 

To wyjątkowo ciekawe i atrakcyjne auto rodzinne, bogato wyposażone, choć doskonale sprawdza się jako samochód dyspozycyjny dla geodetów i na budowach, właśnie tam go widywaliśmy. Lecz oczywiście turystyka samochodowa, podróże i wyprawy to także jego przeznaczenie.

 


Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

Przeczytaj również;

YETI NA WARMII

SKODA SUPERB W LUBUSKIEM

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de