Home Volkswagen VOLKSWAGEN SHARAN 4 MOTION
VOLKSWAGEN SHARAN 4 MOTION Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
niedziela, 17 sierpnia 2014 18:59

 

DO ZADAŃ REPREZENTACYJNYCH

 

Napęd na cztery koła w Vanie?! Pewnie, że tak! VOLKSWAGEN Sharan 4 Motion nareszcie spełnia potrzebą tych nielicznych, którzy pragną ekstremalnie dużego poziomu bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych i pogodowych. Taki właśnie jest wielkopojemny Sharan – nawet siedmioosobowy.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;   VW SHARAN W SADZIE

 

Auto-Turystyka.pl miała okazję go przetestować. W wersji z napędem na wszystkie koła Sharan nie jest w niczym gorszy od swoich przednionapędowych braci. Oferuje dużo miejsca dla 7 pasażerów, bezpiecznie się prowadzi i ma funkcjonalne wnętrze. Jest lepszy o właśnie ten napęd na dodatkowe dwa koła.

 


 

Sharan z języka perskiego oznacz króla, a także pustynny wiatr. Bratem króla jest SEAT Alhambra. Są bliźniaczymi autami z tego samego koncernu.

 

 


 

Pod względem stylistycznym Sharan drugiej generacji ma niewiele wspólnego z poprzednikiem. Nie prezentuje się ultranowocześnie, ale za to ma solidny ponadczasowy wizerunek, niczym Golf lub Passat. Próżno szukać w nim śmiałych, modnych detali, czy przetłoczeń.

 

 

 


 

Karoseria w rozmiarze XL sugeruje, iż w środku znajdziemy gigantyczną ilość miejsca dla podróżnych i na bagaże. Długość auta to 4,85 cm, szerokość 1,90 cm. Dwa pierwsze rzędy siedzeń dają niezwykle dużą przestrzeń, a trzeci także trzeba powiedzieć iż ciasny nie jest. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń dostajemy przestrzeń, w której możemy zapakować całą rodzinę na długi urlop.

 



 

Zasiadając wysoko za kierownicą dowiadujemy się, że rozwiązania są starannie przemyślane. Przed nami tablica rozdzielcza, bardzo przejrzysta. Zegary czytelne o tradycyjnym designie, przyciski pokładowe rozmieszczone rozsądnie i funkcjonalnie. Na uwagę zasługuje wysoka jakość materiałów użytych do wykończenia kokpitu. Trzeci rząd siedzeń zwykle jest najmniej wygodny. Tu tak nie jest, nie odbiega zbytnio od pierwszego i drugiego rzędu.

 

 


 

Ogromne rozmiary i duża masa własna 1805 kg każą przypuszczać, iż auto może prowadzić się bardziej jak dostawczak, niż jak osobowy. Nic bardziej mylnego. Samochód prowadzi się doskonale na zakrętach, nie powodując nadmiernych przechyłów i jest stabilny na prostej i nierównościach. Pomaga w tym dobrze zestrojony układ kierowniczy.

 

 

 

Pomimo sztywnego zestrojenia zawieszenie skutecznie wybiera wszelkie nierówności i dziury. Izoluje podróżnych od stanu nawierzchni i nie generuje hałasu nieprzyjemnie męczącego pasażerów. Pozytywnie zaskakują wyjątkowo skuteczne hamulce.

 

 


 

Silnik TDI 140 KM 320 Nm to klasyka Volkswagena. Stosowany jest w wielu modelach. Wespół z doskonale zestopniowaną skrzynia sześciobiegową doskonale daje radę do normalnej jazdy. W tym ciężkim nadwoziu mógłby się przydać nieco mocniejszy motor, by przyspieszenie było bardziej dynamiczne.

 

 

 


 

Radujmy się! Volkswagen zrobił bardzo dobre i nie rzucające się w oczy auto. Dający większe możliwości przewiezienia ludzi i bagażu może być tylko model Caravelle w wersji konferencyjnej. VOLKSWAGEN SHARAN drugiej generacji zaskakuje pozytywnie pod każdym względem i doskonale nadaje się do wszelkich długich podróży i wypraw. Turystyka motoryzacyjna uzyskała dobrego kompana.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;


VW CASTROL CUP

 

VOLKSWAGEN INTERNETOWYM SAMOCHODEM ROKU



NOWY VW SPORTSVAN


 
Designed by vonfio.de