Home Rajdy/Rally 50 JUBILEUSZOWY RAJD ŻUBRÓW
50 JUBILEUSZOWY RAJD ŻUBRÓW Email
Wpisany przez Mirosław WDZIĘCZKOWSKI   
czwartek, 03 listopada 2016 07:24

 

50. Rajd Żubrów dla Sobiesława Zasady

Sobiesław i Ewa Zasadowie (Audi TT RS) triumfowali w klasyfikacji generalnej jubileuszowej, 50 edycji Rajdu Żubrów. Trzykrotny mistrz Europy już po raz piętnasty wygrał imprezę, której pół wieku temu sam był inicjatorem. Trzecią lokatę w klasyfikacji samochodów z napędem na przednią oś zajęła dziennikarska załoga– Tomasz Szmandra i Tomasz Popielewicz (ALFA ROMEO GIULIETTA QV).

 

ZOBACZ TEŻ; 48 RAJD ŻUBRÓW - RELACJA


Historia „Żubrów” została zapoczątkowana właśnie przez Sobiesława Zasadę, który wpadł na pomysł, aby raz w roku zawodnicy i działacze sportów motorowych zamienili się rolami. Od 1966 roku na trasie wiodącej z Krakowa do Zakopanego (w ostatnich latach start zlokalizowano w Myślenicach) to właśnie czynni zawodnicy wcielają się w rolę sędziów i osoby odpowiedzialne za zabezpieczenie zawodów, natomiast organizatorzy, działacze, a także byli zawodnicy i dziennikarze, zasiadają za kierownicami samochodów i rywalizują na próbach sportowych.

 


Na liście zgłoszeń tegorocznej imprezy znalazło się 67 załóg, w tym 11 z Włoch, natomiast 66 wystartowało z rynku w Myślenicach. W klasyfikacji generalnej, po uwzględnieniu przelicznika wiekowego, już po raz 15. zwyciężył Sobiesław Zasada pilotowany przez żonę Ewę w Audi TT RS. Drugie miejsce przypadło znakomitemu piosenkarzowi, muzykowi jazzowemu oraz dziennikarzowi Andrzejowi Dąbrowskiemu, który w duecie z Jackiem Pieśniewskim startował Fordem Fiesta ST. Natomiast trzecia lokatę wywalczyli Marek Karczewski i Andrzej Woźniak w Mitsubishi Lancer Evo.

Dziennikarz Tomasz Szmandra z pilotem Tomaszem Popielewiczem za kierownicą Alfy Romeo Giulietty QV startujący w barwach wrocławskiej firmy D1CK zajął trzecią lokatę w klasie FWD, czyli samochodów z napędem na przednią oś, w której rywalizowało 20 aut. Szmandra był też najszybszym dziennikarzem w rajdzie, chociaż tym razem klasyfikacja w tej kategorii nie była prowadzona z powodu braku wymaganej liczby minimum pięciu uczestników.

 


W grupie 1 triumfował Sobiesław Zasada, w grupie 2 - Paweł Roman i Sabina Centkowska (Subaru Impreza), w grupie 3 - Walter Conforti i Joseph Nasuelli (Lancia Delta Evo), w klasie RWD najszybsi byli Angelo i Federico Varnerin (Porsche 911), a klasę Gość wygrali Robert Bogacz i Paweł Korzeniak (Subaru Impreza).

 


Trasa tegorocznego Rajdu Żubrów liczyła 260,84 km i prowadziła z Myślenic do Zakopanego. Zawodnicy mieli do pokonania 10 prób sportowych (powtarzane odcinki: Góra Chełm, Lanckorona, Krzeszów i Góra Makowska), a metę już tradycyjnie zlokalizowano pod Hotelem Kasprowy. 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

AUTO-TURYSTYKA W ZAKOPANEM

AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 
Designed by vonfio.de