Home Skoda SKODA SUPERB 2,0 TSI DSG
SKODA SUPERB 2,0 TSI DSG Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 03 sierpnia 2013 20:07

 

 

Najbardziej wypasione auto

 

Jest tak obszerny, iż bez żenady może rywalizować z większymi autami. SKODA Superb w najbardziej luksusowej wersji Laurin&Klement nie pozostawia złudzeń. Nie trzeba już szpanować na posiadanie okrutnie drogiej marki, w której jest o wiele ciaśniej i mniej wygodnie, a bagażnik za mały. Za to cena jak dla miliardera. Skoda swym flagowym modelem wręcz niszczy konkurencję.

 

ZOBACZ TEŻ;  SKODA ROOMSTER W JURZE KRAKOWSKO-CZĘSTOCHOWSKIEJ


 

ZOBACZ TEŻ;  SKODA SUPERB GREENLINE W LUBUSKIEM


Tylko u nas marka z Mlada Boleslaw po okresie komuny stawiana była nisko, jak inne produkty samochodopodobne z siermiężnych czasów. Na zachodzie to marka dość prestiżowa i nadal tańsza od aut koncernów wyniszczanych przez związki zawodowe. Dość powiedzieć, iż Skoda jest partnerem strategicznym aż już od dziesięciu lat największego wyścigu kolarskiego na świecie Tour de France. Jak myślicie, czy ze względu na małą pojemność wnętrza? Nie! Wręcz przeciwnie, ze względu na niezwykłą praktyczność i niezawodność. A najbardziej prestiżowa wersja pochodzi od nazwisk założycieli firmy. To hołd dla nich i historii, z której wiemy, że auta tej marki były zawsze uważane za prestiżowe i luksusowe.

 

ZOBACZ TEŻ;   SKODA SUPERB KOMBI NA LITWIE

 

 

 

 

Laurin&Klement – firma założona w 1895r przez mechanika Vaclava Laurina i przemysłowca Vaclava Klementa. Przedsiębiorstwo zlokalizowano w Mlada Boleslav, leżącym w należących wtedy do Austro-Węgier Czechach. Firma była producentem rowerów, motocykli i samochodów. Początkowo wytwarzano motocykle, w 1905r wyprodukowano pierwsze dwumiejscowe samochody. Wkrótce zostało największym producentem samochodów cesarstwa. W 1925r połączyła się z czeskim koncernem zbrojeniowym Skoda. Model Laurin&Klement-Skoda 110 pierwszy pojazd, który został wytworzony w liczbie ponad 1000 egzemplarzy. Model 115 był przedłużoną wersją modelu 110.

 

 

 

 

 

Silnik 2,0 TSI o mocy 200 KM i skrzynia dwusprzęgłowa DSG 6-biegowa daje naprawdę doskonałą dynamikę. W tym aucie nie było łopatek zmiany biegów przy kierownicy, ale i bez tego jest moc frajdy z jazdy. Silnik nabiera wigoru już od 1700 obr/min i ciągnie do 6000 obr/min. Przyspieszenie do setki to 8 sek. Motor jest cichy, od połowy zakresu obrotów nabiera nieco sportowego pomruku, lecz jakby trochę stonowanego. Spalanie to istna rewia zachowań kierowcy. Gdy jedziemy niezwykle spokojnie możemy osiągnąć 7 litrów, a nawet mniej! Przy nieco bardziej dynamicznym zachowaniu uzyskamy nawet ponad 12 litrów.

 

 

 

 

 

Laurin&Klement to oczywiście najbardziej prestiżowa wersja modeli Skody. Ten model Superb ma deskę rozdzielczą wykończoną w drewnie, fotele w skórze z podgrzewaniem i nawiewem, oraz sterowaniem elektrycznym. Lecz najciekawszym elementem wyposażenia są dwa duże telewizory zamontowane zagłówkach przednich foteli. Na tylnej kanapie podróżni mogą rozsiąść się wygodnie, mając niezwykle dużo miejsca na nogi i oglądać DVD. To rozwiązanie mają tylko auta najwyższej klasy wyposażenia. Skoda nie ma prawa mieć żadnych kompleksów.


 

 

SKODA Superb wyśmienicie spisuje się na drodze. Prowadzenie bardzo dobre, to samoshód do długich podróży po autostradach, oraz do transportu gości prezesa. I co ważne dla turystów, ma bagażnik otwierany na dwa sposoby, jak w Hatchbacku i jak w limuzynie. Auto-turystyka jest jak najbardziej za.

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

SKODA OCTAVIA - PREMIERA

NOWA SKODA RAPID

SKODA W BONNEVILLE


 

 
Designed by vonfio.de