Home Alfa Romeo ALFA ROMEO STELVIO Q4 2,2 D
ALFA ROMEO STELVIO Q4 2,2 D Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 31 marca 2018 15:10

 

 

AUTO PONAD KONKURENCJĄ


STELVIO czyli legendarna wręcz przełęcz we włoskich Alpach Wschodnich. Jest najwyżej położoną przełęczą, którą można pokonać samochodem. Niezwykle kręta droga wznosi się na 2757 metrów. Zachwyca wspaniałymi widokami na skaliste szczyty i zielone łąki. Taką nazwą swój samochód mogła nazwać tylko ALFA ROMEO – marka równie legendarna, co zasłużona dla sportów samochodowych. Ten pierwszy SUV marki nie tylko wybornie się prowadzi, co wyjątkowo wygląda – jest piękny niczym większość aut firmy.

 

PRZECZYTAJ TEŻ; ALFA ROMEO - HISTORIA MARKI

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM  -  ALFA ROMEO STELVIO - TEST I


 

Jeśli samochód nazywa się Stelvio, to musi się doskonale prowadzić, gdyż nazwa zobowiązuje. Tak jest w istocie. Auto jest przysadziste, jakby nieco niższe niż wiele samochodów konkurencji. Jest także szerokie i ma duży rozstaw osi. Można pokusić się o twierdzenie, iż Alfa Romeo Stelvio to jeden z najważniejszych modeli marki w historii. Z pewnością obok modelu GIULIA najważniejszy obecnie.

 

OBEJRZYJ FILM  -  ALFA ROMEO STELVIO  -  TEST  II

 


Alfa Romeo to wspaniała marka, mająca wielu fanów, a wręcz wyznawców. Co około 10 lat wprowadza samochód przełomowy, o którym mówi świat. Zawsze, każdy jej model jest piękny.

 

 


Dziś nawet marki premium i te super luksusowe mają w swej ofercie SUV-y. Tak jak Bentayga od Bentleya. Musiało w końcu paść i na Alfę. Jest to koncepcja udana.

 

ZOBACZ TAKŻE;  ALFA ROMEO GIULIETTA - TEST

 

 

 


Stelvio jest oparte konstrukcyjnie na Giulii. Oznacza to, iż ma płytę podłogową Giulii, a więc bardzo sztywną, a konstrukcję nadwozia lekką jak piórko – w porównaniu z konkurencją. Tak, ten duży SUV z napędem na cztery koła waży tylko 1659 kg. Napędza go silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 2143 cm i mocy 210 KM. A można jeszcze wybrać dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 280 KM.

 

 


Dla lepszego rozłożenia masy auto ma wzdłużnie umieszczony silnik, bardzo przesunięty do tyłu. Napęd na cztery koła ze wzdłużnie umieszczoną 8-biegową skrzynią biegów także korzystnie wpływa na rozłożenie masy. To wynosi 50/50%.

 

 

 


Charakter Stelvio jest dokładnie taki, jakiego można oczekiwać. Jest iście sportowy – prowadzi się lekko i błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicą, dodanie gazu, czy też wciśnięcie hamulca. W przednich kołach są czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i duże tarcze wentylowane. Zawieszenie dość twarde, dodatkowo 20-calwe koła z oponami o niskim profilu. To jedan z nielicznych przedstawicieli segmentu, w których tylko wysoka pozycja za kierownica zdradza do jakiego segmentu należą. Stelvio zapamiętamy jako SUV-a, którym z równie wielką przyjemnością jeździ się w trasie, na autostradzie jak i po krętych drogach, oraz w lekkim terenie. Mimo niewyłączalnego ESP możemy stwierdzić, iż chętnie nieco zarzuca tyłem. Nie trzeba nawet próbować tego kontrować, bo automatyczne załączenie napędu przedniego załatwia sprawę – prostuje samochód. Można również pokusić się o twierdzenie, iż to najprzyjemniejszy w prowadzeniu SUV w segmencie.

 

 


Silnik wysokoprężny turbo 2143 cm potrafi wiele. W dodatku jest cichy w pracy. Dobrze przyspiesza i nie ma zbytniego zapotrzebowania na paliwo. Do tego skrzynia biegów 8- przełożeniowa, która w trybie pracy normal lub eco działa poprawnie, ale w trybie dynamic wręcz wspaniale. Nie potrzeba nawet przekładni manualnej. Duże łopatki do zmiany manualnej są jak najbardziej potrzebne.

 

 

 


Stelvio to nie tylko dobre osiągi i parametry techniczne, lecz także funkcjonalność. Miejsca w środku jest bardzo dużo. Zarówno na fotelach przednich, jak i tylnych. Fotele są wygodne i dobrze trzymają na boki. Duża i gruba kierownica z pełnym sterowaniem tempomatem, komputerem i radiem. Podcięta z dołu. Ma też eleganckie wstawki z aluminium. Ma też pewien michałek, ale jakże radujący nasze zmysły. Przycisk START/STOP niczym w aucie wyczynowym. Za nią duże przejrzyste zegary. A obok na środku deski rozdzielczej jest duży ekran. Niestety – co nas bardzo zaskoczyło – pojazd nie ma nawigacji.

 

 

 


Całość uzupełniają drewniane wstawki z prawdziwej listewki, a nie plastikowa podróbka. Są także eleganckie okrągłe nawiewy. Między fotelami duży schowek i przełącznik trybów pracy silnika i układu napędowego.

 

 

 


DANE TECHNICZNE;

- Silnik – 4cyl. Rzędowy z turbodoładowaniem, wysokoprężny

- Pojemność – 2143 cm

- Moc – 210 KM przy 3750 obr/min

- Max. Moment obrotowy – 450 Nm przy 1750 obr/min

- Skrzynia biegów – 8-biegowa automatyczna

- Napęd – 4x4

- Dł/szer/wys – 4687/1903/1671 mm

- Rozstaw osi – 2818 mm

- Masa własna 1659 kg

- Pojemność bagażnika – 525/1600 litrów

- Przyspieszenie 0-100 km/h – 7,6 sek

- Prędkość maksymalna – 210 km/h

- średnie zużycie paliwa – 4,8 – 6,5 litra

 

 


Tylna kanapa obszerna i wygodna. Najlepiej dla dwóch osób, ale na krótszych dystansach można jechać w trzy osoby. Bagażnik 525 litrów jest dużym pozytywnym zaskoczeniem. Jest bardzo ustawny, ma także mniejsze wnęki, a także pod podłogą dodatkowe mniejsze schowki.

 


Wreszcie najważniejsze – wygląd zewnętrzny. Absolutnie nie ma się do czego przyczepić. Stelvio to samochód wręcz zjawiskowy. Płynne linie subtelne detale i doskonałe proporcje. Co tu więcej pisać. Zobaczcie sami!

 


Piękne auto, doskonale się prezentuje. Co by nie mówić o stylistach z Italii, to zawsze buty i auta projektują najlepiej. Do tego wyposażenie i jakość wykończenia przednia. ALFA ROMEO STELVIO 2,2 DIESEL to jeden z najciekawszych samochodów na rynku. Na ulicy każdy się za nim oglądał. Tak trzymać.

 


Tekst, zdjęcia i filmy Robert i Mirosław Wdzięczkowscy.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

ALFA ROMEO GIULIETTA W PAŁACU DOMANIOWSKIM

 

ALFA ROMEO 4C - PREMIERA

 

 
Designed by vonfio.de