Home BMW BMW Z4 sDrive35i
BMW Z4 sDrive35i PDF Drukuj Email
poniedziałek, 14 grudnia 2009 15:33

 

BMW Z4 sDrive35i

 

Radość z jazdy” – to motto najlepiej oddaje wrażenia z jazdy tym roadsterem.

Ten samochód został stworzony tylko w tym celu. Począwszy od pozycji za kierownicą, „czuciem” samochodu, doskonałym silnikiem 6-cylindrowym bi-turbo aż do doskonałej 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem.


Co prawda wsiadanie i wysiadanie z tak niskiego samochodu (ale tylko ze złożonym dachem) nie jest takie łatwe, ale to chyba jest wada wszystkich roadsterów.

Sztywność nadwozia jest naprawdę na najwyższym poziomie co w połączeniu z brakiem szumów powietrza przy uszczelkach szyb, niską pozycją za kierownicą, rozkładem masy 50:50 wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo i komfort podróżowania.

 

Najfajniejsze przyciski są obok dźwigni zmiany biegów – to system DDC – układ dynamicznej kontroli jazdy – one decydują czy chcemy spokojnie „lansować” się po mieście (i nie przekonacie mnie, że kupując tego typu samochód jest to wam obojętne) czy też chcemy włączyć tryb Sport+ w którym silnik reaguje bardziej spontanicznie na naciśnięcie pedału gazu, ustawienia układu kierowniczego stają się bardziej bezpośrednie, zawieszenie sztywniejsze a zmiana biegów szybsza.

Strasznie mi się spodobało to że jednym przełączeniem zmieniamy charakter całego samochodu a nie tylko pozornie usztywniamy amortyzatory jak to potrafią zrobić inne firmy.

W tym BMW Z4 największe wrażenie z w/w zmian wywarło na mnie usztywnienie i obniżenie sie zawieszenia adaptacyjnego M w trybie Sport + auto prowadzi się jak gokart. Duże słowa uznania należą sie konstruktorom za to, że oferują możliwość całkowitego wyłączenia ESP (oczywiście na koszt i ryzyko kierowcy).


Każde ruszenie z miejsca to wspaniały „gang” silnika o mocy 305 KM i doskonała praca 7-biegowej skrzyni biegów, która może być „łagodnym barankiem” załączającym 7 bieg juz przy 80 km/h (w trybie Normal układu DDC), albo sportowym bolidem ( w trybie Sport+ i funkcji S samej skrzyni).



Wnętrze wykończono skórą i alcantarą, system I-Drive sterujący radiem, nawigacją i innymi funkcjami znacząco poprawiono w stosunku do poprzednich wersji.

 

I zużycie paliwa na poziomie 14-15litrów nie jest wadą przy tej „Radości z jazdy”

 

 

 

Maciej Szanter

 

Poprawiony: poniedziałek, 08 lutego 2010 13:39
 
Designed by vonfio.de