Home Fiat FIAT DOBLO CARGO XL
FIAT DOBLO CARGO XL Email
Wpisany przez Adam Janczur   
wtorek, 12 grudnia 2017 07:57

 

MAŁY – WIELKI – POJEMNY


Doblo to koń pociągowy, sprytny i pojemny, do pokonywania miejskiej dżungli. Zwrotny mały transportowiec występuje w różnych wersjach, także osobowej. Teraz FIAT DOBLO CARGO XL doczekał się wersji wydłużonej i podwyższonej. Jest naprawdę pojemny, a z silnikiem benzynowym 1,4 turbo nawet prędki.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

OBEJRZYJ FILM FIAT DOBLO CARGO XL - TEST


W Polsce wielką popularnością cieszą się dostawcze modele koncernu z Turynu. Fiat Professional jest liderem rynku wśród pojazdów użytkowych. Doblo Cargo XL doskonale wpisuje się w rynek małych aut dla niedużych firm.

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  FIAT NAD BUGIEM

 

Gama modelowa modelu Doblo robi duże wrażenie. Można powiedzieć, iż każdy znajdzie coś dla siebie podług potrzeb. Gama obejmuje wersje dostawcze, osobowe z krótkim, długim rozstawem osi, podwyższonym dachem, oraz platformy do zabudowy – chłodnie, wywrotki. A trzeba zaznaczyć, iż jest jeszcze mniejszy dostawczy model FIAT QUBO.

 


 


Podwyższony dach, przedłużona część ładunkowa dają nawet dość pokaźnych rozmiarów auto. Jako, iż nie ma tylnego okna, co za tym idzie wewnętrznego lusterka wstecznego, potrzebna i bardzo przydatna jest kamera cofania. Tę stosuje się już niemal w każdym aucie. W manewrowaniu pomagają podwójne, ogromne lusterka boczne.

 

 

 


Chociaż w segmencie aut użytkowych stylistyka nadwozia schodzi na plan dalszy, to Doblo zostało zaprojektowane dość ciekawie. Masywny przód z wypukłą maską, dużymi reflektorami i potężną przednią szybą. To robi wrażenie atrakcyjności i solidności.

 


Doblo Cargo XL nie ma jakiegoś małego i słabego silnika, który nie dawał by rady po załadowaniu, a przy tym dużo palił. Ma motor benzynowy 1368 cm o mocy 120 KM. Połączony jest z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Waży Przy tym dość znacznie jak na pustą w środku pakę, bo 1475 kg. Ta przestrzeń ładunkowa ma aż 5,4 m sześciennego objętości.

 

 


Solidny robotnik


Auto we wnętrzu ma trzy miejsca, no powiedzmy 2,5! Kierowca na brak miejsca nie może narzekać. Można przesuwać jego dość wygodny fotel i pochylać oparcie. Ławeczka – dość ciasna dla dwóch osób – ma tylko pochylanie oparcia. Pod siedziskiem dodatkowy schowek, bagażnik na narzędzia i inne potrzebne kierowcy rzeczy. Za siedzeniami jest solidna przegroda w części pasażerskiej wyłożona miękką wykładziną. Doblo posiada sprawnie działającą aż zbyt wydajna klimatyzację. To dobrze, gdyż przedział pasażerski jest jak akwarium, mocno przeszklony. Model XL to furgon dysponujący największymi własnościami transportowymi. To połączenie wydłużonej wersji Maxi z odmianą o podwyższonym dachu. Auto ma 4770 mm długości, 1832 szerokości i 2125 mm wysokości. Rozstaw osi to 3105 mm. Pojazd jest wysoki, na tyle, iż należy uważać w wielu garażach podziemnych w galeriach handlowych, czy w biurowcach. Natomiast swobodnie można korzystać z automatycznych myjni. Pojemność przedziału pasażerskiego 5,4 metra sześciennego jest imponująca. Tak jak nośność, wraz z kierowcą załadujemy aż 1000 kg towaru.

 

 

 


Cieszy niski próg załadunku 545 mm. Dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają boczne przesuwne drzwi – opcjonalnie z obu stron - oraz tylne dwuskrzydłowe otwierane pod kątem 180 stopni. Paka jest kształtów regularnych. Dzięki temu efektywnie można wykorzystać przestrzeń. Nadkola wchodzą tylko minimalnie. Uchwyty umieszczone w podłodze pozwalają na bezproblemowe mocowanie ładunku. Zamontowano także praktyczne oświetlenie wnętrza. Przestrzeń ładunkowa jest łatwo zmywalna, to pozwala utrzymać auto w czystości.

 

 

 


Silnik daje radę doskonale. 120 KM pozwala sprawnie przyspieszać, a przy spokojnej jeździe zużycie paliwa to 6,8 – 7,5 litra. Powyżej 120 km/h zużycie paliwa znacznie wzrasta ze względu na duże opory powietrza. Przy mocnym przyspieszaniu silnik jest dość głośny. Przy tym samochód jest dość podatny na wiatr, bo wysoki. Z racji rozmiarów przy wyższych prędkościach we wnętrzu robi się głośno. Szum powietrza jest przynależny dużym rozmiarom przestrzeni ładunkowej.

 

 


Auto prowadzi się całkiem pewnie i komfortowo. Między innymi dzięki niezależnemu dwuwahaczowemu zawieszeniu tylnemu. Nawet – mimo rozmiarów – w czasie szybkiego pokonywania zakrętów nie mamy wrażenia, że się przewrócimy.

 


To samochód przemyślany do bólu, bardzo praktyczny. FIAT DOBLO CARGO XL to auto, które żadnej pracy się nie boi. To solidna i funkcjonalna konstrukcja z dużą ilością odmian i bogatym wyposażeniem. Można go dopasować do różnych potrzeb niemal każdego użytkownika. Tak więc ruszajmy do pracy.

 


Tekst, zdjęcia i film; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

FIAT 124 SPIDER - WYCZEKIWANA LEGENDA

 

FIAT DUCATO W ŁODZI

 

FIAT 500 X NA IMPREZIE ITD

 

AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU DOMANIOWSKIM

 


 

 

 

 

 


 

 
Designed by vonfio.de