Home Fiat FIAT 500 X SPORT
FIAT 500 X SPORT Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 26 grudnia 2020 07:46

 

WERSJA Z INSPIRACJĄ

 

 

Jest w kolorze rzucającym się w oczy. Wersja Sport już sama w sobie przyciąga zainteresowanie.  FIAT 500X w tej wersji jest bardzo ciekawym pojazdem dla średniej wielkości rodziny.

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

 

 

 

 

Moda na crossovery nie przemija, włoski koncern postanowił to wykorzystać. Koncepcyjnym pierwowzorem tego auta był prototyp z 2012 roku 500X Concept. Projekt powstał w Centro Stile Fiat. Za jego design odpowiadał Roberto Giolito. To drugi model koncernu po 500 L będący rozwinięciem pięćsetki. Zbudowano go na wspólnej płycie podłogowej z właśnie 500 L i Fiatem Grande Punto. Technologicznie niemal bliźniaczym modelem dla niego jest JEEP RENEGADE.

 

 

 

 

 

Auto ma wiele wersji - Pop, Pop Star Lounge oraz uterenowione Cross i Cross Plus ze zwiększonym prześwitem z 162 mm do 179 mm w wersji 4x4. My jednak jeździliśmy najbardziej zjawiskową wersją samochodu – Sport – z silnikiem benzynowym 1,5 litra turbo o mocy 150 KM i na 19 calowych kołach z felgami ze stopów lekkich. Dla najbardziej wymagających jest katalog akcesoriów firmowanych przez Mopar. Znalazły się w nim różnorodne felgi, nakładki czy naklejki.

 

 

 

 

 

 

Bez wątpienia wersja Sport jest to najładniejsza odmiana rozszerzającej się serii 500. Model 500 X jest znacznie ładniejszy niż można by się było spodziewać. Mający 4,25 metra długości samochód przyciąga liczne spojrzenia przechodniów. Nie przypadkowo chyba projektanci zachowali wiele cech typowej pięćsetki równocześnie tworząc auto o cechach typowego crossovera. Chromowane klamki, charakterystyczne przetłoczenia przedniego pasa i podwójne światła. Inspiracje kultowym autem widoczne są też w kabinie. Głównym elementem jest deska rozdzielcza z lakierowanymi elementami dekoracyjnymi. Lśniące elementy nie są jedyne. Mogą być też wstawki imitujące karbon, żeliwo, czy szczotkowaną stal. Auto można zamówić z różnorodnymi tapicerkami, także skórzanymi.

 

 

 

 

 

System multimedialny występuje wraz z ekranami 5 i 6,5 cala. W obu przypadkach można cieszyć się nawigacją i odtwarzaniem muzyki poprzez gniazda AUX i USB bądź streaming audio. Dla amatorów dobrego nagłośnienia jest system o mocy 560 Watt. Mamy też asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat oraz systemy monitorujące martwe pole i drogę przed pojazdem. Brake Control w w ostatniej chwili przed kolizją odhamowuje auto zmniejszając skutki wypadków.

 

 

 

 

 

 

Wnętrze dobrze zostało oddzielone od szumu opon i wiatru. Silniki o istnieniu swym przypominają dopiero po wkręceniu go na wysokie obroty. Na długich trasach z pewnością docenimy liczne schowki i wgłębienia na butelki z napojami. 350-litrowy bagażnik nie stawia auta na czele segmentu, ale jest ustawny i sprawdza się na co dzień. Gdy wybierzemy wersję z kołem zapasowym redukujemy pojemność bagażnika do 245 litrów.

 

 

 

 

Przedział pasażerski pozwala na swobodne przewożenie czterech osób o wzroście nawet 185 cm. Przy tym przednie fotele przybliżymy na tyle, iż zostanie jeszcze dużo miejsca na nogi. Można także zamówić opcjonalnie panoramiczny dach, który jednak zabiera nieco miejsca nad głowami.

 

 

 

 

 

We wnętrzu mamy miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa. Jednak plastiki w dolnej części kokpitu są twarde. Miłośnicy motoryzacji z Italii szybko zauważą podobieństwa z ALFA ROMEO GIULIETTA. Pochodzi z niej panel sterujący wentylacją i doskonale leżąca w dłoni dźwignia zmiany biegów. Z kolei kierownica z dużą liczbą przycisków jest typowa dla aut JEEP. Z wnętrza pojazdu mamy doskonałą widoczność. Pasażerowie siedzą znacznie wyżej niż w aucie osobowym.

 

 

 

 

Na drodze auto doskonale daje radę, mam wrażenie, iż lepiej jak model poprzedni. Nie ma problemów z wyprzedzaniem. Jest miłe na prostej – trzyma się drogi doskonale i nie chce jej opuszczać. Na zakrętach prowadzi się bez zarzutu. Daje dużo frajdy z jazdy, a wysoka pozycja za kierownicą sprzyja zachowaniu bezpieczeństwa.

 

 

 

 

Bardzo ciekawy samochód, nawiązuje do legendy sprzed dekad. Wygodny i miły w prowadzeniu.  FIAT 500 X SPORT dobrze jeździ, fajnie wygląda i niczego nie udaje. To dobre auto za rozsądną cenę. Tak więc ruszajmy w siną dal.

 


 

Tekst i zdjęcia ;  Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 
Designed by vonfio.de