Home Fiat FIAT SEDICI 2,0 DIESEL
FIAT SEDICI 2,0 DIESEL Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 10 maja 2013 19:43

 

Auto-turystyka jest za!

 

Firma FIAT z zaprzyjaźnionego kraju to organizacja niesamowita. Z kryzysów nawet największych wychodzi obronną ręką, jak Silvio Berlusconi. Idzie wbrew modom i trendom. Gdy inni produkują auta coraz większe, Fiat konsekwentnie stawia na to na czym zna się najlepiej, na samochody małe. A jeszcze wykupuje koncerny i to gdzie?! Za Atlantykiem, wprowadzając tam małe auta. Fiat Sedici, bliźniak Suzuki SX4 jest kolejnym przykładem współpracy ponad granicami, z japończykami...

 

ZOBACZ TAKŻE;     FIAT PUNTO NA ZAKOPIANCE

 

. Tak, Fiat produkuje auta niemal na wszystkich kontynentach, a my go znamy sprzed wojen.

W założeniu Sedici ma być autem, które będzie się podobać ludziom młodym i aktywnym. Po face liftingu świeży i ciekawy stylistycznie design przyciąga wzrok. Co więcej wielkim plusem małego Crossovera jest napęd na cztery koła w wersji dołączalnej auto, lub lock, czyli na stałe. To pomaga w lekko trudniejszym terenie, w czasie deszczu i na śniegu i lodzie. Sedici produkowany od 2006 roku to pierwszy samochód marki o większej dzielności w terenie od lat trzydziestu. W I talii jest najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie. W międzyczasie firma produkowała auta tylko z napędem na dwa koła, nie licząc wersji 4x4 pięknego kabrioletu Alfa Romeo Spider. Ale to nie terenówka.

 

 

 

 

Pozytywem rzucającym się w oczy jest to, iż Sedici to model zaprojektowany przez słynną firmę designerską Giorgetto Giugiaro. Wygląd nadwozia auta odróżnia się od reszty samochodów turyńskiej marki. Zgrabna, agresywna linia przodu przechodzi w nieco bardziej stonowany tył, przypominający typowego przedstawiciela segmentu SUV. Choć pod względem gabarytów nadwozia Sedici lokuje się między typowymi przedstawicielami pojazdów kompaktowych, przestronnością nadwozia bliżej mu do aut miejskich segmentu B. Z przodu jest bardzo wygodnie, a z tyłu całkiem nie najgorzej. Siedzenia, aczkolwiek nie sportowe, nie męczą zanadto, nawet w długiej trasie. Deska rozdzielcza przejrzysta i oczywiście będąca klasyczną elegancją.

 

 

 

Właściwości jezdne to bardzo mocna strona naszego bohatera. Ten Crossover serwuje nam zawieszenie, które należycie sprawdza się zarówno przy pokonywaniu zakrętów, jak i pochłanianiu dziur. Poza tym, daje układ kierowniczy, który ruchy kierownicy bardzo dobrze przenosi na koła. Auto potrafi pokonać nawet średnio wymagające bezdroża. N zaśnieżonych i oblodzonych drogach, bądź w błocie gwarantuje większe bezpieczeństwo, niż każde auto z napędem na dwa koła. Auto całkiem sprawnie porusza się po każdej drodze.

 

 

 

 

Dynamika auta jest zabezpieczona przez silnik 2,0 turbodiesel 135 KM, który daje bardzo dobrą dynamikę i zużywa średnio 5,6 litra oleju napędowego. A można uzyskać jeszcze korzystniejszy wynik. W połączeniu z dobrze zestopniowaną 6-biegową skrzynią otrzymujemy całkiem fajne auto do jazdy we wszelkich warunkach.

 

 

 

FIAT Sedici to całkiem zgrabne i sympatyczne auto zarówno dla kobiety kierowcy, jak i dla silnego faceta. Na autostradzie nie ma kompleksów, a po wjechaniu w lwśne ostępy także sobie radzi. Do tego ceny są także przystępne. To pojazd do wielkiej turystyki. Auto-turystyka.pl jest za!

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

FIAT FREEMONT W GIETRZWAŁDZIE

GRAND PRIX FIATA

 

 
Designed by vonfio.de