FORD FOCUS 2,0 TDCi |
![]() |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
sobota, 24 sierpnia 2019 08:28 |
HATCHBACK NA MIARĘ PRZYSZŁOŚCI
Od lat jestdoskonałym konkurentem dla wszystkich samochodów w swoim segmencie. FORD FOCUS od zawsze wzbudzał pozytywne emocje, ze względu na swój atrakcyjny wygląd, dużą pojemność wnętrza, dobre wyposażenie i oczywiście przede wszystkim na doskonałe własności jezdne – niedoścignione dla konkurencji.
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Co prawda konkurencja powoli lekcje odrobiła, ale Ford nadal od zawsze obecny jest w sporcie motorowym i nic nie wskazuje na to, iż cokolwiek się zmieni. Słynne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zostało – mam wrażenie jeszcze poprawione - i mamy niemal wyścigowe auto do podróżowania po terenach miejskich i do wielkiej turystyki. Dopracowano także układ kierowniczy.
Ale…. Najpierw na niego popatrzmy. Mamy samochód zjawiskowy, piękny i atrakcyjny. Subtelne linie nadwozia splatają się z bardziej zdecydowanymi. Z przodu wygląda jak Aston Martin. Mocno opadająca maska, duża szyba przednia i duże przeszklenie boku nadwozia. Dolna linia okien zdecydowanie idzie w górę w drzwiach drugiego rzędu siedzeń. Tył podniesiony i nieco mniejsza szyba, która jednak nie przeszkadza kierowcy w baczeniu na świat z tyłu. Ale po co tam patrzeć skoro auto jest na tyle szybkie, iż inni nie wąchają nawet dymku z ekologicznie wykonanego silnika TDCi. Na podkreślenie zasługują także eleganckie 18 calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 235/40 ZR 18. Jeszcze bardziej podkreślają elegancję pojazdu.
Dane techniczne;
Silnik – 4 cylindrowy, rzędowy 16 zaworowy Pojemność – 1997 cm Moc maksymalna – 150 KM przy 3750 obr/min Max. moment obrotowy – 370 Nm przy 2000 obr/min Skrzynia biegów - automatyczna 8-biegowa Pojemność bagażnika - 476/1516 litrów Dł/szer/wys - 4556/1858/1505 Masa własna 1628 kg Ładowność - 422 kg Przyspieszenie – 0-100 km/h - 9,0 sek Skrzynia biegów- 8- biegowa automatyczna Prędkość maksymalna - 210 km/h Spalanie średnie 4,1 – 4,5 litra oleju napędowego
Zaglądamy do wnętrza. Już na pierwszy rzut oka i przy pierwszym dotyku widać, iż materiały nie należą do poślednich. Miękkie, miłe w dotyku, doskonale spasowane. Niejedno auto marek uważanych za najbardziej prestiżowe, by się nie powstydziło. Nieduża kierownica ale gruba doskonale leży w dłoniach. Ma pełne sterowanie radiem, tempomatem i komputerem pokładowym. Za nią są łopatki do zmiany biegów. Na desce rozdzielczej zestaw elektronicznych wskaźników. Są doskonale czytelne. Na środku deski rozdzielczej duży ekran do nawigacji wyświetleń wskazań komputera i radia. Na panelu środkowym poniżej sprytny okrągły przełącznik biegów skrzyni automatycznej. Nie tam żadna wielka dźwignia, lecz okrągły przełącznik. Rewelacja!
Przed pasażerem duży schowek. Fotele przednie wygodne i dobrze trzymające na boki. Są przyjemnie twarde. Kierowca i pasażer mają dużo miejsca. Podobnie pasażerowie na tylnej kanapie. Miejsca na nogi jest niemal tyle co w SKODZIE OCTAVIA. Bagażnik jest także całkiem niezłych rozmiarów i dobrze ustawny.
Przyjemność z jazdy niewątpliwa. Auto jest ciche i nic w nim nie skrzypi. Doskonałe prowadzenie, niczym w aucie wyczynowym. Na zakrętach ten samochód potrafi więcej niż większość kierowców. Trzyma się jak przyklejony. Na prostej właściwie prowadzi się sam – po prostu lekko.
Najnowszy FORD FOCUS okazał się pojazdem wzbudzającym silne emocje i przyspieszającym bicie serca. Wyśmienicie wygląda, doskonale jeździ i ma atrakcyjne wnętrze – bardzo przestronne. Czyli nadaje się do wielkiej turystyki. Tak więc ruszajmy w siną dal.
Tekst; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy Zdjęcia; Adam Janczur
|