Home Imprezy/Events I RAJD SEATA
I RAJD SEATA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 24 września 2015 20:05

 

I DZIENNIKARSKI RAJD SEATA

 

Kojarzona ze sportowym duchem hiszpańska marka SEAT prezentuje coraz szerszą gamę pojazdów z rodziny flagowego swojego auta - modelu LEON. By poznać lepiej te modele, firma zaprosiła liczne grono dziennikarzy na konferencję prasową do gościnnego Hotelu Ekwos w Grębiszewie na Mazowszu. To stało się przyczynkiem do zorganizowania dziennikarskiego rajdu turystycznego.

 

I RAJD SEATA - ZOBACZ FILM - I

 

Koncern VOLKSWAGENA na nowo zredefiniował hiszpańską markę. Czym ma być w ramach koncernu i czym ma być dla klientów. Lecz nadal został w niej sportowy sznyt, co nas cieszy.

 

 

I RAJD SEATA  - ZOBACZ FILM II

 

Wszystko zaczęło się w Barcelonie 60 lat temu. Pierwsze auto marki to Seat 600. Firma ściśle współpracowała z koncernem FIAT. Ten model zmotoryzował Hiszpanię. Dalej było jeszcze ciekawiej. W końcu lat 70-tych Seaty 124 z bardzo mocnymi silnikami dwulitrowymi zajmowały czołowe miejsca w eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Europy, w tym w Rajdzie Warszawskim i słynnym Monte Carlo. 1984 r. to premiera Seata Ibiza.

 

 

 

W roku 2014 sprzedał w naszym kraju 5532 auta – wzrost o 143 %. W tym roku nastąpił 50% wzrost sprzedaży. Na świecie przez dwa ostatnie lata nastąpił 10 % wzrost sprzedaży. Ciekawostką jest, iż Alhambra w Polsce sprzedaje się znacznie lepiej niż bliźniaczy VW Sharan.

 

 

 

Aleksander Żyzny, Tomasz Ciecierzyński i Grzegorz Traczewski tym razem konwersują nie o kobietach.

 

Leon powstał niegdyś jako hatchback dla Toledo. Obecnie każda ewolucja Golfa to równocześnie ewolucja Leona. We Frankfurcie na salonie zaprezentowano kolejną odmianę modelu o roboczej nazwie Crosssport. W najbliższych latach będą cztery premiery samochodów, w tym dwie SUV-ów.

 

 

 

 

Leon to więcej mocy i więcej praktyczności. Stworzony jest w całości w centrum projektowym marki w Barcelonie. Design z założenia miał być z hiszpańskim zębem, temperamentem i taki jest. Silniki od 86 do 280 KM. Napęd na koła przednie, a nawet 4x4. Kombi lub hatchback, trzy lub pięciodrzwiowe. Cupra - niemal wyczynowa i sportowy FR. Nas najbardziej intrygował model Cupra R z motorem benzynowym 2,0 turbo 280 KM i 380 Nm momentu obrotowego.

Wersja X-Perience z napędem na cztery koła to kolejna droga rozwoju marki. To wstęp do wprowadzenia na rynek aut o dużej dzielności w terenie – SUV.

Wspomniano również o Ibizie, która przeszła lifting.

Takimi właśnie autami, w różnych specyfikacjach jeździli dziennikarze.

 

 

 

Tam, gdzie piękne auta, tam i piękne damy.

 

Piękne Mazowsze

 

Uczestnicy dziennikarskiego rajdu turystycznego spotkali się w salonie samochodowym Kometa w Warszawie, a tam dostali klucze do różnych wersji modelu Leon i pojechali malowniczymi, bocznymi drogami w turystyczną trasę. Hotel będący bazą imprezy nawiązywał nie bez kozery do Rancza.

Organizator na płaskim i nudnym Mazowszu nieopodal Mińska Mazowieckiego wynalazł bardzo ciekawe i malownicze trasy z interesującymi widokami, wzgórzami, licznymi zabytkami, przede wszystkim kultury sakralnej. Co więcej trasa była zróżnicowana. Mieliśmy gładki asfalt, jak i z nierównościami, długie proste i serie zakrętów.

Uczestnicy w tym turystycznym rajdzie zawitali w malownicze rejony wschodniej części Mazowsza. Pojechali do gminy Latowicz, po drodze robiąc sesje zdjęciowe pod ciekawymi kościołami. Clou programu było zawitanie do Jeruzala, pod piękny drewniany kościół i obok na słynną ławeczkę pod sklepem – znaną z serialu Rancho.

 

 

 

Redaktor Maciej Gis z magazynu Flota Leonem Cupra 280 KM jechał tak prędko, że miał jeszcze czas by zboczyć do lasu i pozbierać trochę grzybów. Redaktor Piotr Migas jechał sam, bez pilota, ale przejrzysty roadbook nie pozwolił mu się zgubić.

Chwalił mocno ciekawą trasę.

 

 

 

Red. Grzegorz Traczewski – AUTO PLUS RADIO I TV; „To jedna z pierwszych inicjatyw, by zaprezentować dziennikarzom różne odmiany jednego modelu. Najpierw było wiele pytań o różnice między Seatami Leonami. Szefostwo przedstawicielstwa marki w Polsce postanowiło załatwić to szybko i skutecznie. Zaproszono nas do jednego z mazowieckich hoteli, gdzie mogliśmy zapoznać się z dziesięciom a różnymi Leonami, dowiedzieć się o szczegółach technicznych, osiągach i charakterystycznych cechach aut. Inicjatywę polecamy innym. I tak na koniec – Auto Plus Radio i TV pomogło w realizacji tego spotkania”.

 

 

 

 

Red. Anna Maria Maranowska – portal W SZPILKACH ZA KIEROWNICĄ; „Jazda Leonami sprawia niebywałą satysfakcję poczynając od ST poprzez 4DRIVE, który idealnie trzyma się drogi i superwypasionego X-Perience po zwijającą asfalt Cuprę. Moja miłość do Leona jest tylko trochę mniejsza niż do Marka, który jest moim partnerem”.

 

 

 

Jakub Góralczyk z firmy SEAT Polska; „Leon ewoluował przez dziesiątki lat, teraz jako marka jesteśmy w ofensywie, choć jeszcze kilka lat temu przeżywała kryzys i spadek sprzedaży. Obecnie sprzedaż rośnie, wprowadzimy wkrótce aż dwa SUV-y”. Naszym flagowym autem jest wspomniany Leon. W sportowej wersji Cupra to prawdziwa bestia, którą trudno jest opanować. To fantastyczny samochód, którym trzeba się przejechać, by się o tym przekonać, do czego osobiście zachęcam”.

 

ZOBACZ FILM  -  WYWIAD Z JAKUBEM GÓRALCZYKIEM

 

 

Impreza była kameralna i klimatyczna, dziennikarzom podobały się zarówno auta w przeróżnych wersjach, jak i ciekawa niebanalna mazowiecka trasa. Do następnego razu z Seatem.

 

Tekst i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski i Adam Jankowski

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de