Home Kia KIA OPTIMA2,0
KIA OPTIMA2,0 Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
niedziela, 18 listopada 2012 16:11

 

Mistrzostwo pierwszego wrażenia

Już z daleka lekko rzucając wzrokiem nie pozwala go oderwać od siebie,to KIA Optima. Niektórzy powiadają, iż auto najpierw kupuje się oczami, a potem znajduje argumenty merytoryczne na tak, bądź nie. Zastanówmy się, czy porażająco atrakcyjna i piękna linia nadwozia jest jedynym atutem auta.

 

ZOBACZ TAKŻE;   KIA OPTIMA NA MORAWACH

 



Stworzono bryłę nadwozia przede wszystkim elegancką, nowoczesną i robiącą wrażenie. Przód przykuwa uwagę, są tam charakterystyczne detale marki. Przód, jak u większości producentów nawiązuje do innych modeli marki. Ta stylistyczna zmiana dodała elegancji wszystkim autom koreańskiego producenta. Bardzo długa maska, duży przedział pasażerski i krótki tył nadają Optimie sportowego charakteru.  Do tego piękne 18 calowe koła i światła z listwami z diodami LED.

 

 



Przedział pasażerski auta jest przestronny, to między innymi dzięki dużemu rozstawowi osi 2,8 m i dużej szerokości nadwozia 1,83m i długości aż 4,845m, oraz wykończony na poziomie, który na pewno zadowoli przeciętnego europejskiego nabywcę. Już przy wejściu do auta uwagę zwraca elegancka listwa progowa z subtelnie podświetlonym napisem Kia. Kokpit to jakby połączenie stylów europejskich z tymi zza Atlantyku. Między zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Na górze konsoli centralnej umieszczono ekran nawigacji i systemu audio. Skórzane wykończenie foteli jak i boków drzwi przydaje elegancji. Można też mieć wstawki z drewna na desce rozdzielczej i kierownicy.

 

 



Elektrycznie sterowany fotel kierowcy po wyłączeniu silnika automatycznie odjeżdża do tyłu. Na żadnym z miejsc pasażerskich nikt nie będzie narzekał na zbyt małą ilość miejsca. Co więcej fotele są bardzo wygodne i nawet długa podróż nie męczy kręgosłupów. Widoczność z wnętrza jest bez zarzutu. Możemy mieć nieco wątpliwości co do szerokich tylnych słupków. Auto ma pełen komplet poduszek powietrznych. Dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, czy zestaw głośnomówiący Bluetooth nikogo nie dziwi w tej klasie pojazdów. A należy nadmienić, iż w wersji podstawowej auto kosztuje jedynie 88000zł. W wersji najbogatszej za niecałe 113000 dostajemy mnóstwo wyposażenia, jakiego próżno szukać w zbliżonej cenie u konkurencji, włącznie z asystentem równoległego parkowania, kamerą cofania i systemem LKAS, pomagającym utrzymać auto na pasie ruchu. Dzięki niemu auto potrafi nawet samo pokonywać łuki drogi. 505 litrowy bagażnik w pełni obszyty jest wykładziną.

 

 



Motor 2,0 165 KM jest mocną strona auta. Cichy, dobrze daje radę w miejskiej dżungli i na drodze. Przyspiesza całkiem żwawo, jednak, by nagle wyprzedzić, należy zredukować o dwa biegi, gdyż prawdziwe monstrum budzi się w nim powyżej 3200 obr/min i w takim wypadku należy go kręcić dość wysoko. Wtedy spodziewajmy się zużycia na poziomie 11 – 12 litrów. Przy normalnej jeździe będzie to 7 – 8 litrów. 6-biegowa skrzynia o krótkim skoku dźwigni wzmacnia doznania sportowe. Przełączanie bardzo precyzyjne.

 

 



Zastanówmy się czy kupić KIA Optimę ze względu na porażający wygląd. Warto, gdyż znajdziemy następne argumenty by ją kupić. Wysoka jakość wyposażenia i wykonania. Nie dziwi wobec tego 7-letnia gwarancja. To poza wyglądem drugi znakomity argument. Po co więc płacić za znaczek jakiejś marki, która być może okres świetności ma za sobą. Auto-turystyka jest za!



Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

ZOBACZ TAKŻE;

KIA LOTOS RACE 2012

KIA PICANTO NAD BAŁTYKIEM

KIA VENGA ADVENTURE

 
Designed by vonfio.de