![](/images/stories/KIAOPTIMA/op7.jpg)
Mistrzostwo pierwszego wrażenia
Już z daleka lekko rzucając wzrokiem nie pozwala go oderwać od siebie,to KIA Optima. Niektórzy powiadają, iż auto najpierw kupuje się oczami, a potem znajduje argumenty merytoryczne na tak, bądź nie. Zastanówmy się, czy porażająco atrakcyjna i piękna linia nadwozia jest jedynym atutem auta.
ZOBACZ TAKŻE; KIA OPTIMA NA MORAWACH
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op2.jpg)
Stworzono bryłę nadwozia przede wszystkim elegancką, nowoczesną i robiącą wrażenie. Przód przykuwa uwagę, są tam charakterystyczne detale marki. Przód, jak u większości producentów nawiązuje do innych modeli marki. Ta stylistyczna zmiana dodała elegancji wszystkim autom koreańskiego producenta. Bardzo długa maska, duży przedział pasażerski i krótki tył nadają Optimie sportowego charakteru. Do tego piękne 18 calowe koła i światła z listwami z diodami LED.
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op9.jpg)
![](/images/stories/KIAOPTIMA/opt2.jpg)
Przedział pasażerski auta jest przestronny, to między innymi dzięki dużemu rozstawowi osi 2,8 m i dużej szerokości nadwozia 1,83m i długości aż 4,845m, oraz wykończony na poziomie, który na pewno zadowoli przeciętnego europejskiego nabywcę. Już przy wejściu do auta uwagę zwraca elegancka listwa progowa z subtelnie podświetlonym napisem Kia. Kokpit to jakby połączenie stylów europejskich z tymi zza Atlantyku. Między zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Na górze konsoli centralnej umieszczono ekran nawigacji i systemu audio. Skórzane wykończenie foteli jak i boków drzwi przydaje elegancji. Można też mieć wstawki z drewna na desce rozdzielczej i kierownicy.
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op3.jpg)
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op4.jpg)
Elektrycznie sterowany fotel kierowcy po wyłączeniu silnika automatycznie odjeżdża do tyłu. Na żadnym z miejsc pasażerskich nikt nie będzie narzekał na zbyt małą ilość miejsca. Co więcej fotele są bardzo wygodne i nawet długa podróż nie męczy kręgosłupów. Widoczność z wnętrza jest bez zarzutu. Możemy mieć nieco wątpliwości co do szerokich tylnych słupków. Auto ma pełen komplet poduszek powietrznych. Dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, czy zestaw głośnomówiący Bluetooth nikogo nie dziwi w tej klasie pojazdów. A należy nadmienić, iż w wersji podstawowej auto kosztuje jedynie 88000zł. W wersji najbogatszej za niecałe 113000 dostajemy mnóstwo wyposażenia, jakiego próżno szukać w zbliżonej cenie u konkurencji, włącznie z asystentem równoległego parkowania, kamerą cofania i systemem LKAS, pomagającym utrzymać auto na pasie ruchu. Dzięki niemu auto potrafi nawet samo pokonywać łuki drogi. 505 litrowy bagażnik w pełni obszyty jest wykładziną.
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op1.jpg)
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op8.jpg)
Motor 2,0 165 KM jest mocną strona auta. Cichy, dobrze daje radę w miejskiej dżungli i na drodze. Przyspiesza całkiem żwawo, jednak, by nagle wyprzedzić, należy zredukować o dwa biegi, gdyż prawdziwe monstrum budzi się w nim powyżej 3200 obr/min i w takim wypadku należy go kręcić dość wysoko. Wtedy spodziewajmy się zużycia na poziomie 11 – 12 litrów. Przy normalnej jeździe będzie to 7 – 8 litrów. 6-biegowa skrzynia o krótkim skoku dźwigni wzmacnia doznania sportowe. Przełączanie bardzo precyzyjne.
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op5.jpg)
![](/images/stories/KIAOPTIMA/op6.jpg)
Zastanówmy się czy kupić KIA Optimę ze względu na porażający wygląd. Warto, gdyż znajdziemy następne argumenty by ją kupić. Wysoka jakość wyposażenia i wykonania. Nie dziwi wobec tego 7-letnia gwarancja. To poza wyglądem drugi znakomity argument. Po co więc płacić za znaczek jakiejś marki, która być może okres świetności ma za sobą. Auto-turystyka jest za!
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
ZOBACZ TAKŻE;
KIA LOTOS RACE 2012
KIA PICANTO NAD BAŁTYKIEM
KIA VENGA ADVENTURE |