MAZDA CX3 2,0 |
Wpisany przez Adam Janczur |
wtorek, 13 marca 2018 06:31 |
DYNAMICZNY I STYLOWY CROSSOVER
Wygodny, atrakcyjny i mający dużo miejsca w środku. MAZDA CX3 z technologią SkyActiv zdobyła nagrody z atrakcyjny wygląd, ale ma też wiele innych atutów. Został zaprojektowany i skonstruowany by złożyć hołd najczystszej radości prowadzenia. Małe crossovery uzyskują coraz większą popularność, jednym z najbardziej atrakcyjnych jest właśnie ten.
PRZECZYTAJ TEŻ; MAZDA - HISTORIA MARKI
OBEJRZYJ FILM - MAZDA CX3 - TEST
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
CX3 to jeden z najprzyjemniejszych crossoverów, dostarcza dużo przyjemności, a jego wymiary powodują, iż łatwo się nim poruszać w miejskiej dżungli.
PRZECZYTAJ TEŻ; MAZDA 3 - PREMIERA
Japoński język stylistyczny KODO – którym Mazda posługuje się przy tworzeniu swoich najnowszych modeli – to jedno z najbardziej udanych dokonań w temacie designu w motoryzacji w ostatnich latach. Marka ta ujednoliciła wygląd produkowanych samochodów. Uniknęła przy tym nudy. Więcej, auta Mazdy w każdym segmencie są bardzo atrakcyjne, muskularne i dynamiczne, ale uniknięto przy tym nudy. Nadwozia aut japońskiego producenta są wręcz rewelacyjne.
CX3 także. Na parkingu ludzie oglądają się za nim. Obszerne i wyraźne przetłoczenia płynne kształty współgrające z ostrymi formami. Jest to stylistyka, której nie mógłby się powstydzić żaden producent aut najbardziej luksusowych. CX3 z przodu ma długą, ostro zakończoną maskę, tył ścięty, stosunkowo wąskie okna boczne. Duże zderzaki, zarówno przedni jak i tylny. Duże przednie reflektory nadają mu zadziornego charakteru. Przetłoczenia zgrabnie opływają całą karoserię. Nadają bardzo atrakcyjnego, sportowego i eleganckiego wyglądu, szczególnie w czerwonym kolorze.
Jinba Ittai – japońska filozofia wywodząca się z rytuału łucznictwa konnego. Oznacza jedność jeźdźca z koniem. To właśnie poczucie jedności stanowi fundament filozofii projektowania samochodów. Za pomocą kierownicy, pedałów i lewarka zmiany biegów kierowca wydaje polecenia, które samochód ma precyzyjnie wykonać. Jednocześnie pojazd stale komunikuje się z kierowcą i nieprzerwanie przekazuje mu informacje dotyczące jazdy. W efekcie prowadzenie Mazdy jest czystą przyjemnością – i tak tę filozofię opisuje język firmy.
Styliści nie spoczęli na laurach także przy projektowaniu wnętrza. Skóra w połączeniu z dobrej jakości materiałami i ciekawy wygląd kabiny. Deska rozdzielcza jest niezwykle zgrabna i oryginalna a jednocześnie charakterystyczna dla tej marki. Na podkreślenie zasługuje także ergonomia. Intuicyjna jest zarówno obsługa podstawowych funkcji – komputera pokładowego i klimatyzacji - jak i zaawansowanego systemu multimedialno-informatycznego. Pozycja za kierownicą jest jak najbardziej komfortowa. Siedzenia doskonale trzymają na boki. Kierownica średniej wielkości, gruba i dobrze leżąca w dłoniach. Ma pełne sterowanie tempomatem, komputerem pokładowym i radiem. Tylna kanapa dość obszerna, lecz pięć osób zapraszamy tylko na krótkich trasach.
Silnik 2,0 litra o mocy 120 KM doskonale daje radę. Mimo, iż benzynowy jest bardzo elastyczny. Współpracuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią, która bardzo lekko się przełącza. Ten zestaw dynamicznie napędza auto o masie 1155 kg. Do tego zużycie paliwa w mieście około 7,0 – 8,0 litrów. Jadąc poza miastem z użyciem tempomatu można uzyskać około 4,0 – 5,0 litrów.
A prowadzenie jak w aucie osobowym. Tak jak producent zapewniał – to sama przyjemność. Samochód jest cichy. Łatwy w prowadzeniu, niczym nie zaskakuje zarówno na zakrętach jak i na prostej. Auto niczym nie męczy pasażerów w czasie jazdy.
MAZDA stworzyła jednego z najładniejszych crossoverów w swojej klasie. Oferuje dużo, jest przestronny i wygodny. Bardzo dobrze jeździ i wcale nie pali dużo, mimo dwulitrowego silnika benzynowego. CX3 doskonale nadaje się do długich wypraw i podróży. Tak więc ruszajmy w siną dal.
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
MAZDA NA PODLASIU I BAGNACH BIEBRZAŃSKICH
|