Home Mercedes SMART FOR TWO ELECTRIC
SMART FOR TWO ELECTRIC Email
Wpisany przez Adam Janczur   
piątek, 29 września 2017 07:51

 

BATERYJKA Z WYKOPEM


Elektryczne silniki doskonale sprawdzają się w warunkach miejskich. Są ciche, doskonale przyspieszają i z zasięgiem nie ma problemu, bo już się da podładować. SMART FOR TWO to samochód produkowany od 1998 roku. Doczekał się już trzeciej generacji, a teraz też wersji elektrycznej.


ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   SMART 4 TWO BENZYNOWY - TEST

 

 

Elektryczna jest także trzeciej generacji, ale pierwszej dedykowanej dla szerokiego grona odbiorców. Auta elektryczne to żadna nowość. U zarania motoryzacji to właśnie one i parowe służyły do przemieszczania się ludzi. Nawet miały walory sportowe – pierwsze auto, które pokonało 100 km/h było elektryczne – przeczytaj artykuł „CZERWONY DIABEŁ”. Pierwszy samochód, który pokonał 200 km/h był o napędzie parowym, a był to rok 1903.

 


Smart najnowszej generacji to auto kolorowe, żywe i dobrze wyposażone. Teraz doszedł cichy napęd elektryczny. Panel baterii jest schowany tak, iż nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu, czy też bagażnika o pojemności 260 litrów, a do dachu aż 350 litrów.

 

 


Zamontowano w nim mocny silnik elektryczny, z tyłu w miejscu motoru spalinowego. 82 KM i 160 Nm pozwala na doskonałe przyspieszenie. Co więcej spod świateł auto po prostu od razu rusza bez zwłoki, którą znamy z aut z silnikami spalinowymi. To wszystko dzięki temu, iż motory elektryczne moja sto procent momentu obrotowego już od zera obrotów na minutę. Co więcej przyspiesza na tyle doskonale, że pod światłami nie mamy żadnych kompleksów, wręcz wciska w fotel, a na twarzy mamy banan z uśmiechu. To okupione jest znacznie większym zużyciem energii. Standardowy zasięg na w pełni naładowanych bateriach to 140 – 150 km. Jadąc powoli, delikatnie, z użyciem tempomatu , bez klimatyzacji możemy go zwiększyć do około 170 – 175 km. Przy użyciu radia i klimatyzacji zasięg od razu spada o około 20%.

 

 


To nie umniejsza faktu, iż na codzienne dojazdy do pracy w zupełności wystarczy i można go ładować nawet co dwa dni. Wolne ładowanie w domu od pustego do pełnego akumulatora to około 9,5 – 11 godzin, czyli najlepiej w weekend. Taki punkt jest w Galerii Arkadia. Ale doładowanie przez noc w zupełności wystarczy by dojechać do pracy i załatwić parę spraw. Szybkie ładowanie w specjalnych punktach w stolicy na ul. Emilii Plater, czy na Placu Bankowym. Tych różnych punktów ładowania jest coraz więcej. W każdej galerii handlowej, na niektórych ulicach, i w wielu biurach. Bywają też punkty bardzo szybkiego ładowania – w około 30 – 35 minut – jak w PAN w Jabłonnie. A co najważniejsze – wszędzie za darmo! Na w pełni naładowanym akumulatorze udało się nam pojechać do Żyrardowa, tam nieco podładować akumulator w galerii handlowej i spokojnie wrócić.

 

 


W każdym momencie możemy kontrolować stopień naładowania baterii, zasięg i chwilowe zużycie energii. To pozwala zarządzać zasobami energii i zasięgiem. Ale w żadnym momencie nie zmusza nas do nadmiernego oszczędzania. Odpalenie silnika, a właściwie włączenie „elektryki” to zwykłe przekręcenie kluczyka. Jak w każdym innym aucie.

 

 


Prowadzenie auta na zakrętach nadspodziewanie dobre. Pojazd trzyma się drogi wręcz aż za dobrze. Przy tym zwrotność jest wyjątkowa. Zawróci nawet na bardzo wąskiej drodze. Na prostej też nie ma zbytniej chęci do myszkowania. Widać, iż koncern DAIMLER-BENZ wykonał dobrą pracę, by to skądinąd małe auto było bezpieczne.

 


Wystarczyło kilka dni byśmy stali się fanami tego auta, ale nie jego ceny, która jest dwa razy wyższa od auta z silnikiem spalinowym. To nie umniejsza faktu, iż elektryczność w samochodach to nie tylko przeszłość, ale także przyszłość. Zmniejszenie zanieczyszczenia w miastach może odbyć się tylko dzięki takim pojazdom. SMART ELECTRIC jest idealnym autem miejskim i podmiejskim. Ładowanie za darmo w miejscach publicznych jest tym czego nam potrzeba.

 


Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de