MITSUBISHI ASX 4X4 DIESEL |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
sobota, 01 października 2016 15:49 |
RODZINNE AUTO DO WIELKIEJ PRZYGODY
Przez pojęcie typu pojazdu „crossover” rozumie się połączenie kilku rodzajów samochodów. VAN-a kompaktu i SUV-a. Niektóre wersje mogą być też uterenowione, czyli z napędem na cztery koła, niekiedy z nieco podwyższonym prześwitem. Taki jest też testowany MITSUBISHI ASX, a z silnikiem wysokoprężnym 1,6 114 KM jest też mistrzem oszczędności.
OBEJRZYJ FILM - MITSUBISHI ASX 4X4 DIESEL
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; MITSUBISHI ASX na I ZLOCIE MITSUBISHI
4,3 metra długości i wystarczająco dużo miejsca dla całej rodziny z bagażami. Nie trzeba kupować znacznie większego OUTLANDERA, zbudowanego na tej samej płycie podłogowej.
Charakterystyczny dla Mitsubishi przód auta z dużym grillem, dość pionowo umieszczonym zespołem reflektorów zachodzących mocno na boki. W nich są również kierunkowskazy. Maska dość mocno opadaku przodowi auta nadając mu klinowy kształt. Z tyłu duży zderzak, dość wysoki próg załadunku i duże, wysoko umieszczone lampy dzielone między klapę bagażnika i błotnik. Również mocno zachodzą na boki. Tylna szyba stosunkowo nieduża, jednak da się coś zobaczyć przez lusterko wewnętrzne.
Fotele mają siedziska dość wysoko, Są przyjemnie twarde i nie męcża nawet w długiej podróży. Baczenie na świat we wszystkich kierunkach jest bardzo dobre przez duże szyby. Deska rozdzielcza klasyczna. Jej krój znany jest też z Outlandera. Liczne półki i schowki uprzyjemniają podróż. Kierownica duża ze sterowaniem radiem i tempomatem. Komputer pokładowy sterowany jest dziwnym przyciskiem gdzieś za kierownicą na desce rozdzielczej. Tylna kanapa wygodna i swobodnie pomieści trzy osoby.
Rzeczony silnik niby ma standardową moc 114 KM i 270 Nm momentu obrotowego, ale wszyscy, którzy kiedykolwiek nim jeździli są w szoku na temat jego elastyczności i niskiego zużycia paliwa. Co jest tym bardziej godne uwagi, iż auto waży 1420 kg. A owo zużycie to średnio 5,0 – 6,0 litra oleju napędowego w mieście, i tyle samo przy żwawej wręcz dynamicznej jeździe. Przy użyciu tempomatu na drogach i w ramach obowiązujących przepisów osiągniemy nawet3,2 – 3,6 litra. Szok!
Dane techniczne; Silnik - rzędowy, 4-cyl, wysokoprężny, 16 zaworowy, turbodoładowany. Moc - 114 KM przy 3600 obr/min. Moment obrotowy – 270 Nm przy 1750-2500 Nm. Skrzynia biegów - manualna 6-biegowa. Napęd - przedni z dołączanym tylnym. Dł./Szer./Wys. - 4295/1770/1635 mm. Pojemność bagażnika 419/1219 litrów. Rozstaw osi – 2670 mm. Średnica zawracania – 10,6 metra. Opony 215/70 R16. Masa własna 1420 kg. Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,5 sek. Prędkość maksymalna – 181 km/h.
Zawieszenie to dobra strona auta, prowadzi się neutralnie – nie mamy wrażenia dużej wanny. Z tyłu mamy wielowahaczowe, z przodu kolumny McPhersona. Układ kierowniczy także został dopracowany i mamy wrażenie, iż dobrze jest połączony z kołami. Czuć na kierownicy wszystko to, co kierowca czuć powinien, by zareagować odpowiednio. Jako, iż właściciel takiego auta rzadko zjeżdża z asfaltu to napęd 4x4 przyda się głównie w deszczu i w zimie. Przydały by się opony o niższym profilu i na większych felgach, to wrażenie prowadzenia byłoby jeszcze lepsze.
Przez kilka dni mieliśmy wrażenie, iż to bardzo przytulne, miłe w obsłudze i wdzięczne auto. Dobrze wygląda, ale nie rzuca się nachalnie w oczy. Bardzo dobrze jeździ i jest cichy. Uczestnicząc w zlocie fanów marki stwierdziliśmy empirycznie, że jest to auto do wielkiej turystyki motoryzacyjnej, rodzinne i pojemne. MITSUBISHI ASX to mocny konkurent na rynku crossoverów.
Tekst, film i zdjęcia; Ela Janczur i Mirosław Wdzięczkowski
ZOBACZ RÓWNIEŻ;
50 LAT ELEKTRYCZNYCH MITSUBISHI
MITSUBISHI ASX BIJE REKORD GUINNESSA
|