VOLVO Z NAJNOWSZĄ TECHNOLOGIĄ |
![]() |
Wpisany przez Administrator |
wtorek, 06 stycznia 2015 10:25 |
VOLVO XC90 Twin Engine T8 – pierwszy na świecie luksusowy SUV z technologią plug-inXC90 jest pierwszym samochodem Volvo, który od samego początku był projektowany z myślą o napędzie elektrycznym. Dzięki temu wersja Twin Engine T8 dysponuje wewnątrz ogromną przestrzenią. To niemal pięciometrowe auto o luksusowym wnętrzu emituje mniej spalin niż małe auta hybrydowe.
ZOBACZ RÓWNIEŻ; VOLVO NA DZIKIM ZACHODZIE
Samochody hybrydowe są często kompromisem pomiędzy tym co ekologiczne, a tym co wygodne. W trakcie projektowania XC90 T8 nie było mowy o jakichkolwiek ustępstwach. Nowe Volvo, zaprojektowane na platformie podwoziowej SPA, jest przestrzennym siedmioosobowym SUV-em o łącznej mocy ok. 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. Dzięki temu samochód będzie mógł przyspieszyć do setki w ok. 6 sekund. Jednocześnie auto emituje tylko 59g CO2/km, a jego minimalne spalanie wynosi ok. 2,5l/100 km.– Wchodząc na rynek, silniki z rodziny Drive-E rzuciły wyzwanie konkurencji. Wersja T8 wysuwa nas na pozycję lidera w tym zakresie – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Group. Będąc pierwszym na świecie luksusowym hybrydowym SUV-em, XC90 T8 dołącza do długiej listy innowacyjnych rozwiązań Volvo. Działania szwedzkiej marki od lat mają na celu tworzenie komfortowych samochodów przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne i zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa na drogach.
ZOBACZ TAKŻE; VOLVO W BOGATYNI
Samochód na każdą potrzebę XC90 T8 może mieć bardzo zróżnicowany charakter prowadzenia. Do wyboru mamy pięć różnych trybów jazdy: Hybrid – jest to tryb domyślny, który najlepiej nadaje się do codziennej jazdy. Pojazd na zmianę korzysta z silnika benzynowego oraz napędu elektrycznego. Tryb ten zapewnia możliwie najniższe spalanie. Pure electric – w tym trybie samochód korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego, który napędza tylną oś. Zasięg samochodu zasilanego jedynie prądem wynosi nawet do 40 km. Dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania ten tryb najlepiej sprawdza się podczas jazdy miejskiej. Jeśli kierowca chce dynamicznie przyspieszyć, silnik benzynowy włączy się automatycznie. Power – jest to tryb łączący moc silnika spalinowego i elektrycznej jednostki napędowej. Jednostka spalinowa jest cały czas włączona, a podczas dynamicznego przyspieszania jest dodatkowo wspomagana silnikiem elektrycznym. Save – jeśli akumulator jest naładowany, tryb ten pozwala zachować zapas energii elektrycznej na później. Jeśli jest on za niski, samochód doładuje go do odpowiedniego poziomu. Dzięki temu możemy w trasie podładować baterię, by bez spalin pokonać zatłoczone centrum miasta.
ZOBACZ TAKŻE; JAK TO W SZWECJI SAMOCHODY ROZBIJAJĄ
Skrojony pod hybrydę Wiele funkcji zastosowanych w silniku T8 zostało specjalnie zoptymalizowanych pod kątem technologii hybrydowej. Oto główne elementy: Silnik Drive-E – pod maską XC90 T8 znajduje się zmodyfikowana wersja 4-cylindrowego silnika benzynowego Drive-E. Ta jednostka napędowa została znacznie ulepszona, jej moc wynosi 318 KM a moment obrotowy 400 Nm. Automatyczna skrzynia biegów VOLVO – do wersji hybrydowej dostosowana została również 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Jest sterowana całkowicie elektronicznie („shift by wire”). Kierowca wybiera biegi elegancką dźwignią, wykonaną ze szwedzkiego kryształu. CISG – jest to zintegrowane urządzenie pełniące zarówno rolę rozrusznika, jak i alternatora. Zamontowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, pełni bardzo ważną rolę. Jest to potężny 34-kilowatowy rozrusznik, który pozwala na płynne przejście z trybu elektrycznego do spalinowego. Dzięki temu oba te napędy działają spójnie. CISG jest również generatorem elektrycznym o dużej mocy.
PRZECZYTAJ TAKŻE;
|