MITSUBISHI I E+ |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
środa, 25 maja 2011 21:39 |
POCZĄTEK ERY MOBILNOŚCI ELEKTRYCZNEJ
Auto-turystyka brała udział już po raz kolejny w prezentacji motoryzacji przyszłości. Ekologii coraz więcej, to dobrze, może mniej będziemy chorować. Pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód elektryczny – Mitsubishi i-MiEV został właśnie oficjalnie zaprezentowany polskim mediom, przedstawicielom rządu i władz miasta Warszawa oraz potencjalnym klientom. Jednocześnie firma e+ przedstawiła kompleksową ofertę związaną z zakupem, wynajmem i eksploatacją Mitsubishi i-MiEV. Spółka e+ uruchomiła właśnie w największych galeriach handlowych Warszawy punkty ładowania samochodów elektrycznych.Początek ery elektrycznej mobilności został także zaakcentowany za sprawą ogłoszonej dziś atrakcyjnej oferty leasingu, opracowanej przy współpracy z Santander Bankiem. W ramach tej propozycji miesięczna rata leasingowa za Mitsubishi i-MiEV wynosi jedynie 2192 zł.
Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 – do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej.
Dzięki pionierom, którzy kupili elektryczne auta Mitsubishi, są już dostępne pierwsze opinie użytkowników z rodzimego rynku, które stanowią bezcenne źródło informacji dla wszystkich przyszłych klientów. To ważne dane, gdyż według szacunków ekspertów samochody elektryczne już w nieodległej perspektywie zdominują rynek motoryzacyjny.
„Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami z firmy e+ będziemy rozwijać rynek aut elektrycznych. Dzięki nim, szybko powstanie tak istotna dla użytkowników i-MiEV infrastruktura sieci doładowywania.” – powiedział Arkadiusz Tomala dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Spółka e+ odebrała właśnie pierwszych 5 seryjnie produkowanych pojazdów Mitsubishi iMiEV. „Działalność e+ doskonale odzwierciedla nasze hasło, które brzmi „Let’s make revolution“. Naszym celem jest zainicjowanie w Polsce rozwoju rynku aut elektrycznych oraz upowszechnienie idei społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez bardziej ekologiczne i ekonomiczne wykorzystanie pojazdów firmowych. Jako eksperci mobilności elektrycznej chcemy wspólnie z naszymi partnerami i klientami nie tylko kształtować rynek, ale również aktywnie wspierać wszelkie inicjatywy społeczne i prywatne związane z popularyzacją mobilności elektrycznej“ – mówi Przemysław Łaszczewski, prezes e+ Sp. z o.o. – Mamy nadzieję, że udostępniona właśnie przez nas najliczniejsza w kraju sieć punktów doładowań e+ oraz pełen pakiet usług dla użytkowników pojazdów elektrycznych przyczynią się do tego.”
„Mamy również drugi powód do radości - dzięki rozsądnej ofercie leasingowej Santader Banku i-MiEV stanie się atrakcyjną propozycją także dla przedstawicieli małych przedsiębiorstw. To kolejny ważny krok na drodze do popularyzacji elektrycznej mobilności.” – dodał ArkadiuszTomala. Badania pokazują, że rynek samochodów elektrycznych na świecie dynamicznie rośnie. Firma konsultingowa BCG w oficjalnych prognozach szacuje udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut od 11 do nawet 52 proc. w 2020 roku. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie się poruszało niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Dlatego Mitsubishi Motors i firma e+ podpisały porozumienie, na mocy którego zobowiązują się upowszechniać w Polsce ideę mobilnej elektryczności, jako rozwiązania innowacyjnego, bardziej uzasadnionego ekonomicznie i przyjaznego środowisku naturalnemu.
Pakiet usług e+
Zaprezentowana podczas wydarzenia oferta firmy e+ pozwala kierowcom pojazdów elektrycznych w pełni korzystać z możliwości tych samochodów. Poruszając się po mieście kierowca może wybrać jeden z 12 obecnie uruchomionych łatwo dostępnych punktów doładowania e+ zlokalizowanych w czterech największych centrach handlowych w Warszawie: w Galerii Mokotów, Arkadii, CH Warszawa Wileńska i Blue City. Oprócz dostępu do najliczniejszych w kraju punktów doładowania spółka zapewnia pakiet w postaci usługi wynajmu, serwisu, ubezpieczenia i assistance pojazdu, instalację indywidualnych punktów doładowania w miejscach wskazanych przez Klientów i Partnerów. W pakiecie zawarte są również koszty zużycia energii niezbędnej do ładowania pojazdu. Dostępne są również inne możliwości finansowania, np. leasing samochodu. Firma e+ przygotowała ponadto nowoczesne narzędzia ułatwiające użytkownikom korzystanie z aut: monitorowanie zużycia prądu czy identyfikowanie dostępnych punktów doładowania na mapie, również za pomocą nawigacji GPS zainstalowanej w samochodach e+.
W drugiej połowie roku spółka e+ planuje powiększenie sieci punktów doładowań o kolejne lokalizacje uruchamiane m.in. w centrach handlowych, biurowcach, na parkingach czy w siedzibach klientów i partnerów. Do końca 2013 r. Firma planuje uruchomić sieć 300 punktów ładowania w 14 największych aglomeracjach Polski. Każdy klient może również poprzez stronę www.electricmobility.pl zaproponować lokalizację punktów e+.
Atrakcyjny leasing Mitsubishi i-MiEV
Aby zachęcić także mniejszych przedsiębiorców do zakupu Mitsubishi i-MiEV w salonach spod znaku Trzech Diamentów będzie także dostępna specjalna oferta leasingowa, opracowana dla Mitsubishi Motors przez Santander Bank. Auto będzie mogło być leasingowane na 3 lata a wpłata wstępna wyniesie 20% wartości pojazdu. Miesięczna opłata leasingowa wyniesie 2192 złote brutto.
Jak wygląda w Polsce użytkowanie i-MiEV - wypowiedzi obecnych klientów
Straż Miejska Wrocław
„Mitsubishi i-MiEV służy nam do realizacji zadań sekcji ekologicznej Straży Miejskiej. W ramach tych zadań kontrolujemy i tropimy nielegalne wysypiska śmieci i miejsca, gdzie nielegalnie wylewane są szkodliwe substancje oraz przeprowadzamy kontrole umów, dotyczących wywozu nieczystości. Cichy, elektryczny samochód niesłychanie ułatwia nam złapanie i ukaranie osób i instytucji, które łamią prawo wyrzucając ogromne ilości śmieci i zanieczyszczając środowisko. Jeśli trzeba, dostosowujemy nasze plany do zasięgu tego auta – „pracuje” on na 2 zmiany a w przerwie doładowujemy go ze zwykłego gniazdka. Zazwyczaj jednak nie mamy potrzeby jeździć nim więcej niż 80 km dziennie. Na ogół nasz patrol jest dwuosobowy, ale czasem podróżujemy w 4 osoby, zabierając kolejnych dwóch funkcjonariuszy.” - podsumowuje Agnieszka Sikora – funkcjonariuszka Straży Miejskiej we Wrocławiu, która korzysta z Mitsubishi i-MiEV od lutego bieżącego roku.
BOŚ Bank
„Elektryczne auta BOŚ Banku przejeżdżają średnio po ok. 110 km dziennie. Korzystają z nich zarówno nasi eksperci dojedżający do klientów, jak i pracownicy administracji banku przemieszczający się pomiędzy placówkami BOŚ - mówi Piotr Lemberg, rzecznik prasowy banku. „Z aut - w celach służbowych - może korzystać każdy pracownik BOŚ Banku” - dodaje.
„Klienci i partnerzy Banku zwracają uwagę na samochody elektryczne, pytają dlaczego się na nie zdecydowaliśmy. Dla BOŚ Banku jest to kolejny krok w pokazaniu, że w różny sposób staramy się chronić środowisko. Przede wszystkim poprzez dobrą ofertę kredytową na inwestycje proekologiczne, ale także poprzez takie działania jak auta elektryczne, które pozwalają na uniknięcie lokalnego zanieczyszczenia powietrza i istotne ograniczenie emisji hałasu. To spójne działania pokazujące, że codziennie realizujemy misję Banku - „Rzetelny bank - w trosce o Ciebie i Nasze środowisko”.- mówi Anna Żyła, Główny Ekolog Banku, Boś Bank.
ABB Sp. z o.o.
„Wykorzystujemy Mitsubishi i-MiEV w Centrum Badawczym ABB w Krakowie do codziennej jazdy po mieście przejeżdżając średnio 60 km. Zasięg tego auta jest dla nas wystarczający, choć trzeba się przyzwyczaić, że jest mniejszy, niż auta z konwencjonalnym napędem. Ładujemy go codziennie ze zwykłego gniazdka z uziemieniem – to bardzo proste i funkcjonalne rozwiązanie. Odczucia z jazdy mam zdecydowanie pozytywne – samochód jest bardzo cichy i wyjątkowo zrywny szczególnie przy prędkości od 0-50 km a przekładnia daje komfort i wygodę. Trzeba tylko uważać na pieszych, którzy mogą nie usłyszeć, gdy nadjeżdżamy. Przyznaję też, że wolałbym w takim aucie widzieć lepsze materiały. Jak na taki mały samochód oferuje dużo miejsca – w środku bez problemu mieszczą się 3-4 osoby i mały bagaż. Pojemność bagażnika jest wystarczająca przy miejskim trybie użytkowania – wejdą do niego zakupy, walizka i rzeczy codziennego użytku. Wygodną sprawą są rozkładane fotele, które umożliwiają przewiezienie większych bagaży.– mówi Robert Płatek z firmy ABB Sp. z o.o., która w marcu 2011 roku odebrała Mitsubishi i-MiEV z salonu.
Mitsubishi i-MiEV Firma Mitsubishi Motors jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie opracowała i wprowadziła do sprzedaży elektrycznie napędzany model Mitsubishi i MIEV. Ten pojazd jest ukoronowaniem 40-to letniego okresu prac nad rozwojem pojazdów elektrycznych przez Mitsubishi Motors i pionierem, który otwiera nowy rozdział w historii branży samochodowej, wyznaczając trendy na następne 100 lat.
Nadwozie i MiEV pod względem konstrukcyjnym bazuje na Mitsubishi „i” – małolitrażowym mini aucie. Silnik elektryczny, przetwornica, akumulatory oraz reszta osprzętu zostały umieszczone z tyłu i między osiami.
System MiEV OS Zaawansowany system zarządzania stale monitoruje status baterii, poziom odzyskanej energii i jednocześnie dostosowuje moc, w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przyspieszania do momentu całkowitego zatrzymania.
Zasięg Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 150 km. To zupełnie wystarcza, gdyż badania w Japonii i Europie oraz dane, uzyskane od pierwszych polskich klientów, wykazały, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40 km dziennie.
Ładowanie Mitsubishi i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą.
Konstrukcja i-MiEV umożliwia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii i wielu krajach na całym świecie. Czas ładowania z gniazdka 200V to 6 godzin, szybkie ładowanie trwa 30 minut.
Więcej informacji na www.electricmobility.pl
Na podst. materiałów prasowych opracowanie Mirosław Wdzięczkowski
|
Poprawiony: środa, 25 maja 2011 22:21 |