Home Peugeot PEUGEOT 5008 HDI FAP
PEUGEOT 5008 HDI FAP Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 21 marca 2014 09:43

 

Mistrz długich wypraw.

 

Jest tak wygodny, że pięć osób z dużą ilością bagażu może przewieźć spokojnie na drugi koniec Europy, a siedem na nieco krótszym dystansie i z małą ilością bagażu. PEUGEOT 5008, już samo czterocyfrowe oznaczenie mówi nam, iż to duże auto. Ale waży tylko nieco ponad 1600 kg. My sprawdziliśmy je w... przeczytaj - podróży do BERLINA.

 

ZOBACZ TEŻ;   PEUGEOT 3008 VS 5008


To bliski krewny modelu CITROEN C4 GRAND PICASSO, choć nie są to auta identyczne. Przód auta z ogromnymi reflektorami. Ciekaw jestem, ile musi kosztować zbicie i wymiana takiego całego punktu świetlnego?!

 

 

 

Z tyłu również duże lampy wysoko osadzone, aż zachodzą na boki. Maska przednia dość krótka opada silnie. Wyraźnie nakreślone nadkola nadają dynamiki. Silnie pochylona przednia szyba zachodzi daleko na dach tylko po to, by zaraz przejść w panoramiczne okno o powierzchni niemal 1,7 m kwadratowego. Jak my lubimy takie duże okna dachowe! Przeszklenie boczne auta jest bardzo duże. W tym modelu na szczęście mamy nie za grube słupki. To zwiększa widoczność na boki, a co za tym idzie bezpieczeństwo. Takie rozwiązanie jednocześnie dodaje lekkości konstrukcji. Z boku uwagę przyciągają 18 calowe koła. Tył prosty z atrakcyjnie wyglądającą szybą tylną , na której umieszczono firmowy znaczek w specjalnym wcięciu na dole.

 

 

 

Gdy zasiądziemy na dużym, przyjemnie twardym fotelu przednim, od razu zauważamy, iż deska rozdzielcza to wspólny element z innymi modelami firmy. Trzeba podkreślić, iż występują wysokiej jakości materiały i dobre spasowanie. Obsługa jest intuicyjna i prosta. Oprócz czytelnych zegarów kierowcy towarzyszy system Head-Up Display z czytelnym, własnym szkiełkiem do rzucania obrazu. Jak w myśliwcu! Kokpit jest skośny i jak w modelu PEUGEOT 3008 tunel środkowy jest obszerny i bardzo wysoki. Mamy niemal sportowy krótki lewarek zmiany biegów. Mamy też bardzo dobre doświetlenie wnętrza, dzięki bardzo dobremu przeszkleniu. Fotele przednie wyposażono w niezależnie regulowane podłokietniki.

 

 

 

Wielką zaletą auta jest doskonałej jakości system multimedialny firmy JBL i pakiet Vision Video ze słuchawkami bezprzewodowymi. Obejmuje on dwa monitory 7 calowe w zagłówkach i rozbudowany zestaw gniazd RCA do podłączenia urządzeń peryferyjnych.

Pasażerowie środkowego rzędu siedzeń mają do dyspozycji rozkładane stoliki, rolety słoneczne i umieszczone w słupkach nawiewy. Wielką zaletą jest ogrom miejsca w rzędzie środkowym. Jednak siedzi się dość wysoko, trochę nienaturalnie, jak na barowym stołku. Ale to zmniejsza ilość miejsca na nogi. Prosty patent.

By ułatwić obserwację kompletu pasażerów na wszystkich trzech rzędach nad lusterkiem wewnętrznym zamontowano dodatkowe zwierciadło panoramiczne.

 

 

 

Bardzo duży jest też bagażnik. Gdy podróżuje pięć osób, to w zależności od ustawienia foteli mamy od 758 do 823 litry pojemności. Po złożeniu środkowego rzędu mamy aż 2506 litrów. Prawie jak dostawczak! A gdy złożymy oparcie przedniego fotela pasażera możemy przewozić naprawdę długie przedmioty.

 

 

Prowadzenie auta to jego zaleta. Mimo pokaźnych rozmiarów auto jest nadzwyczaj zwrotne. Tu przydają się czujniki parkowania, na szczęście można wyłączyć ten system. Podczas jazdy absolutnie nie czuć jego gabarytów. Rodzinny Peugeot trzyma się drogi niemal tak samo dobrze jak osobowy 308.

 

 

Zawieszenie jak przystało na samochód francuski jest komfortowe, cicho pracuje i dobrze wybiera nierówności. Nawet auto nie kładzie się nadmiernie na zakrętach. To nie jest tapczan.

Mocną stroną pojazdu jest silnik 2,0 HDI FAP o mocy 150 KM. Używany jest w wielu autach koncernu. A jest to motor wyjątkowy. Bardzo elastyczny w pełnym zakresie obrotów, niezwykle mało pali, mimo dużych gabarytów auta. Do prędkości 110 km/h zużycie paliwa wynosi poniżej 5 litrów. Powyżej tej prędkości zużycie wzrasta i jest to oczywiście wynikiem masy i dużych oporów powietrza, większych niż w małym aucie. Natomiast jadąc z włączonym tempomatem stabilnie przy prędkości 70-80 km/h auto spala zdecydowanie poniżej 4 litrów! Tak! Słownie czterech!


 

PEUGEOT 5008 to pełnoprawny samochód rodzinny, ale także dyspozycyjny w firmie. Nam bardzo się podobał. To będzie mocny gracz w swoim segmencie, gdyż daje jak rzadko które auto dużo miejsca w trzecim rzędzie. Najtańszą wersję kupimy za niecałe 76000 zł. To doskonały kompan do wyprawy i podróży, turystyka motoryzacyjna zyskała nowego partnera.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

NOWY PEUGEOT 308SW

PEUGEOT 308 NA WARMII

PEUGEOT NA POJEZIERZU

AUTO-TURYSTYKA W KAMPINOSIE

 
Designed by vonfio.de