PEUGEOT 3008 BLUE HDI |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
czwartek, 29 czerwca 2017 06:07 |
SKAZANY NA SUKCES
Ma w sobie to coś, co powoduje, iż staje się obiektem zainteresowania. Poprzednia wersja była bardzo kontrowersyjna. Nam bardzo się podobała, z dzielona klapą tylną i ogromnym tunelem między kierowcą a pasażerem. Nowy PEUGEOT 3008 również od pierwszego spojrzenia przykuł naszą uwagę – nie tylko naszą. 6 marca został wybrany Samochodem Roku 2017.
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK
ZOBACZ FILM - PEUGEOT 3008 BLUE HDI - TEST I
Peugeot od ponad 200 lat jest symbolem wysokiej jakości produktów. Najpierw rowerów, potem samochodów. Od dawna związany jest ze sportem motorowym, odnosząc wiele sukcesów w rajdach jak i wyścigach.
ZOBACZ FILM; PEUGEOT 3008 BLUE HDI - TEST II
Peugeot 3008 jest elegancki, zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, dynamiczny. Na pierwszy rzut oka przychodzi myśl, iż to przedstawiciel segmentu premium. Ostre ciekawe i zdecydowane linie. Mnóstwo akcentów stylistycznych, połączonych w jedną spójną całość. Wysoko poprowadzona maska przednia, która nie opada zbyt mocno. Z boku zaznaczone nadkola. Z tyłu stosunkowo wąskie światła, dzielone częściowo w tylnej klapie i częściowo zachodzące na boki błotników. Zgodnie z modą w nadwoziu mamy liczne chromowane wstawki. Duże 18 calowe koła uatrakcyjniają całość.
PRZECZYTAJ TAKŻE; PEUGEOT NA SUWALSZCZYŹNIE
Wnętrze nowej generacji
Otwieramy drzwi – zaczyna się kosmicznie! Zerwano z konserwatyzmem. Fotele bardzo wygodne, przyjemnie twarde, z masażem i podgrzewaniem. Kierownica przyjemnie leży w dłoniach, jest nie duża i gruba. Na zegary patrzymy oczywiście nad kierownicą. Co ciekawe przycięta zarówno z dołu jak i z góry. Ekrany podświetlana tkanina na desce rozdzielczej i zdecydowane linie wyznaczają spójną stylistykę wnętrza. Całe wnętrze jest przestronne, nowoczesne i wygodne. Materiały są bardzo wysokiej jakości. Nawet, gdy znajdziemy plastik, to jest on wysokiej jakości.
Cały projekt, zarówno nadwozia jak i wnętrza daje duży plus zespołowi projektowemu. Zespół projektowy miał wizję, którą konsekwentnie zrealizowano. Każdy element jest do siebie dopasowany i nie ma tu przypadków.
Po zajęciu miejsca w środku uwagę zwraca piękne animacje zegarów. Można się tym bawić w nieskończoność. Dostęp do najważniejszych funkcji auta zapewniają przyciski umieszczone pod dużym dotykowym ekranem na środku centralnej konsoli.
Cała przyjemność jazdy
Włączamy silnik 2,0 BlueHDI 180 KM współpracuje z nowoczesna automatyczna skrzynią EAT6 z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Zarówno na biegu jałowym, jak i w czasie jazdy w środku pojazdu panuje wszechobecna cisza. Jazda na zakrętach to wielka przyjemność. Auto prowadzi się nienagannie, jak osobowe. Komfort zawieszenia stoi na bardzo wysokim poziomie. Auto jest przewidywalne. Na autostradzie od razu widzimy, iż auto jest nie czułe na boczne podmuchy wiatru. W razie nagłej zmiany pasa bez użycia kierunkowskazu. Jazda tym SUV-em daje dużo frajdy, nie męczy. Co więcej auto nie pali dużo. Średnie zużycie to około 6,7 litra. W czasie jazdy z użyciem tempomatu i prędkościami około 70 – 85 km/h zużycie może wynieść około 3,8 – 4,4 litra.
PEUGEOT 3008 ma szansę stać się hitem sprzedaży Wygląda świetnie, jeździ komfortowo, wręcz luksusowo i pewnie. Doskonale trzyma się drogi. Potwierdzeniem jego możliwości jest duża ilość zamówień w pierwszych dniach sprzedaży. Auto nadaje się do długich wypraw i podróży. Tak więc ruszajmy na wyprawę.
Tekst, zdjęcia i filmy; Robert Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ TEŻ;
|