Home PREMIERY Ford Focus - Premiera 2011
Ford Focus - Premiera 2011 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 17 kwietnia 2011 00:11


Nowy Ford Focus wchodzi na rynek, oferując trzy atrakcyjne wersje nadwoziowe: 5-drzwiowy hatchback o lekko zaakcentowanej sportowej stylistyce, elegancki i zgrabny 4-drzwiowy sedan oraz pojemne kombi.


 

 

 

 



Nowy Ford Focus udanie łączy dynamiczną stylistykę nadwozia i wyjątkowo szeroką ofertę najnowocześniejszych rozwiązań wykorzystujących zaawansowane technologie z bardzo wysoką jakością wykonania, bardzo wysokim bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów oraz jeszcze wyższą jakością jazdy.




Wiodąca w tej klasie paleta najnowocześniejszych rozwiązań wykorzystujących zaawansowaną elektronikę obejmuje m.in.: system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, układ ułatwiający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz układ poprawiający stabilność na zakrętach

Nowoczesne i oszczędne jednostki napędowe charakteryzujące się niską emisją CO2, w tym nowy 1,6-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost oraz poważnie zmodernizowane silniki Diesel Duratorq TDCi o pojemności 1,6 i 2,0 litrów.



Stylowe, funkcjonalne wnętrze


Do smukłej, dynamicznej linii nadwozia nawiązuje nowoczesne wnętrze o charakterystycznym wzornictwie. Miejsce kierowcy nowego Forda Focus zostało zaprojektowane w formie nawiązującej kształtem do kokpitu, który niejako obejmuje kierującego i zapewnia mu bliski i wygodny dostęp do wszystkich przyrządów kontrolnych i przełączników. W kokpicie uwagę zwraca interfejs HMI ułatwiający komunikowanie się kierowcy z układami pojazdu – dwa przełączniki na kierownicy, każdy mający pięć położeń, sterują funkcjami na dwóch głównych wyświetlaczach, z których jeden znajduje się na tablicy przyrządów kierowcy, a drugi - wysoko w środkowej sekcji deski rozdzielczej.

Wśród nowości mających kluczowe znaczenie dla jakości jazdy nowego Forda Focus znalazły się między innymi: będący nowością w samochodach marki Ford system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja ułatwiająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Deska rozdzielcz przypadła mi do gustu – lubię dużą ilość guzików




Niedościgniony pod względem własności jezdnych


W chwili swojej premiery w 1998 roku Ford Focus wniósł do segmentu aut kompaktowych zupełnie nową jakość w zakresie własności jezdnych, zwrotności i precyzji prowadzenia. Nowy Ford Focus podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej – celem konstruktorów było bowiem uczynienie nowego modelu liderem w swojej klasie pod względem jakości jazdy poprzez połączenie precyzyjnej pracy układu kierowniczego i zawieszenia ze znacząco poprawionym komfortem podróżowania i jeszcze lepszym trzymaniem się drogi.

Nowy Ford Focus został standardowo wyposażony w układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach, który znacząco poprawia zwrotność pojazdu i daje większe bezpieczeństwo podczas jazdy na łukach. Rozwiązanie to do tej pory można było z reguły spotkać jedynie w wysokiej klasy samochodach sportowych.

Po jazdach na krętych i dziurawych drogach wokół Kazimierza Dolnego mogę potwierdzić – Ford Focus nadal jest w czołówce doskonale prowadzacych się samochodów.

W ofercie silników przewidziano nową, 1,6-litrową jednostkę benzynową Ford EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, oraz wybór zaawansowanych technologicznie silników Diesel Duratorq TDCi, charakteryzujących się niższym zużyciem paliwa niż w przypadku ustępującego modelu.

Silnik 1,6 EcoBoost o mocy 150 KM i skrzynia o długich przełożeniach zadowoli większośc kierowców lubiacych dynamiczną jazdę.

Opracowanie i śródtekst: Maciej Szanter

Zdjęcia: Maciej Szanter

Zobacz także;

FORD FOCUS TURBO BENZYNA - TEST


 
Designed by vonfio.de